چین: بازی آمریکا با کارت تایوان نتیجه معکوس خواهد داشت

مدیرکل اقیانوسیه و آمریکای‌ شمالی وزارت امورخارجه چین با بیان اینکه بازی واشنگتن با «کارت تایوان» نتیجه معکوس خواهد داشت، تاکید کرد که دنبال کردن سیاست «استفاده از تایوان برای مهار چین» به شکست ختم خواهد شد. به گزارش یکشنبه ایرنا از خبرگزاری شینهوا، یانگ تائو مدیرکل اقیانوسیه و آمریکای‌شمالی وزارت امورخارجه چین در پاسخ ... چین: بازی آمریکا با کارت تایوان نتیجه معکوس خواهد داشت

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقیانوسیه, ایران, تایوان, تحلیل, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, چین, سازمان ملل, شرق آسیا

توجیه استفاده از بمب اتم توسط آمریکا، اعتراض توکیو را برانگیخت

توکیو به شدت به اظهارات مقامات آمریکایی در مجلی سنا در توجیه استفاده از بمب اتم در هیروشیما و ناکازاکی که جان انسان‌های بی‌گناه بسیاری را گرفت انتقاد و به آن اعتراض کرد. به گزارش روز شنبه ایرنا از شبکه ان‌اچ‌کی، کامیکاوا یوکو وزیر خارجه ژاپن در رابطه با اظهارات مطرح شده در جلسه سنای ... توجیه استفاده از بمب اتم توسط آمریکا، اعتراض توکیو را برانگیخت

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, ژاپن, شرق آسیا, فلسطین, گزارش

استقبال گرم و ویژه از رهبر چین در صربستان + فیلم

شی جین پینگ، در ۲۵امین سالگرد بمباران سفارت چین در صربستان در بلگراد، پایتخت، با استقبال گرم و ویژه مقام‌های رسمی و جمعیتی از شهروندان صرب، دومین مرحله از سفر اروپایی خود را ادامه داد. به گزارش یورو نیور؛ سفر رهبر چین به صربستان مصادف بود با بیست و پنجمین سالگرد بمباران «اشتباهی» سفارت این ... استقبال گرم و ویژه از رهبر چین در صربستان + فیلم

ادامه

آلمان, اروپا, جنوب شرق اروپا, چین, سوئیس, شرق آسیا, صربستان, فرانسه, فیلم, گزارش, مجارستان

امضا نزدیک به ۲۰سند همکاری دوجانبه در دیدار شی جین‌پینگ با ماکرون

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر دوشنبه ششم مه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی در کاخ الیزه با «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود دیدار و گفتگو کرد. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر دوشنبه ششم مه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی در ... امضا نزدیک به ۲۰سند همکاری دوجانبه در دیدار شی جین‌پینگ با ماکرون

ادامه

استقلال, جهان, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, فرانسه, گزارش

در سال ۲۰۲۳ نرخ مرگ و میر در ژاپن بیش از دو برابر تولد بوده است

داده‌های اخیر دولت ژاپن در مورد میلیون‌ها خانه خالی از یکی دیگر از تبعات رشد جمعیت منفی در این کشور آسیایی پرده برداشت. به گزارش روز دوشنبه ایرنا، ژاپن در حال حاضر یکی از پیرترین کشورهای جهان است. میانگین سنی این کشور نزدیک به ۴۹ سال است درحالیکه سال‌هاست دولت ژاپن تلاش می‌کند تا با ... در سال ۲۰۲۳ نرخ مرگ و میر در ژاپن بیش از دو برابر تولد بوده است

ادامه

جهان, حقوق بشر, ژاپن, شرق آسیا, گزارش

کرونا نیم میلیون شرکت را در چین تعطیل کرد

تازه ترین بررسی‌ها نشان می‌دهد نزدیک به نیم میلیون شرکت در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ میلادی براثر شیوع کرونا تعطیل شده‌اند.

 

به گزارش ایرنا، همزمان بانک مرکزی چین نسبت به استمرار همه گیری در جهان و مخاطرات آن برای همه کشورها دنیا و اینکه کرونا تهدیدی برای اقتصاد جهانی به حساب می‌آید، هشدار داده است.

 

گزارش‌های آماری نشان می‌دهد بیش از ۴۶۰ هزار شرکت در چین در سه ماهه اول سال جاری میلادی بسته شده است و ثبت نام برای ایجاد شرکت‌های جدید در این مدت در مقایسه با دوره مشابه گذشته ۲۹ درصد کمتر شده است.

 

تارنمای «تیان یانچه» که آمارهای اقتصادی را در چین منتشر می‌کند، نوشت: نزدیک به ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تجارت جدید در این کشور در این مدت راه اندازی شده است که ۲۹ درصد از سال قبل کمتر است.

 

بسیاری از شرکت هایی که فعالیت خود را متوقف کرده‌اند دست اندرکار خرده فروشی و یا توزیع کالا بوده‌اند و نیمی از آنها فقط سه سال از عمر تجاریشان می گذرد این اولین بار از سال ۱۹۷۶ میلادی به این طرف است که شمار شرکت‌های ثبتی در چین تا این حد کاهش می‌یابد و صدها هزار شرکت کار را متوقف می‌کنند.

 

این اتفاق در شرایطی می‌افتد که چین برای اصلاحات اقتصادی برنامه های گسترده‌ای تدوین کرده است و بسته شدن شرکت‌ها و کارخانه‌ها این روند اصلاحی را مختل خواهد کرد.

 

اگرچه چین تا حد زیادی موفق به مهار کرونا شده و در پاره ای از مناطق هیچ موردی از ابتلا رخ نداده است اما همین شیوع دو ماهه بیماری در کشور کافی بود تا میزان تقاضای مردمی را کاهش دهد.

 

«لی های فونگ» از جمله دارندگان شرکت‌های خرده فروشی می‌گوید که سرمایه گذاران زیادی هستند که اسناد مربوط به ورشکستگی را پر کرده و تحویل نهادهای ذی ربط داده اند او می‌گوید شرکت های دیگری هم هستند که بتدریج پروانه کاری خود را فسخ می‌کنند و دیگر امیدی به بهبود شرایط در کوتاه مدت ندارند.

 

آمارها نشان می دهد دادگاه های چین در حال رسیدگی به بیش از ۴ هزار پرونده ورشکستگی شرکت‌ها هستند که در سه ماهه اول سال جاری میلادی بدست آن‌ها رسیده است.

رادیو بین‌المللی چین؛ نگاه بیرحمانه سیاسی به‌یک بحران انسانی درست نیست

در حالی که چین طی روزهای کرونایی بیشترین کمک را به ایران کرده است، عده‌ای با دوقطبی‌سازی سیاسی «چین ــ آمریکا» به‌دنبال اهداف سیاسی از قِبَل بحرانی انسانی هستند.

ادامه

امریکا, انگلستان, ایران, تحریم, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه

چین اعلام کرد برای نخستین بار هیچ فوتی بر اثر کرونا نداشته است

مقامات بهداشتی چین امروز سه شنبه اعلام کردند برای نخستین بار بعد از شیوع ویروس کرونا در این کشور، در شبانه روز گذشته هیچ مورد فوتی در چین بر اثر کرونا ثبت نشده است.

ادامه

جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا, هنگ کنگ

دیلی نیوز چاپ نیویورک: واشنگتن مسئول گسترش همه‌گیری کرونا در ایران است

 واشنگتن به دلیل اعمال تحریم‌هایی که واردات دارو به ایران را منع کرده است از نظر اخلاقی و قانونی مسئول شیوع بیماری کووید-۱۹ در ایران است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, ایران, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, کوبا, نیکاراگوئه, ونزوئلا