رسانه اسرائیل: نیمی از قضات دادگاه لاهه به دنبال بازداشت مسئولان اسرائیل هستند

شبکه تلویزیونی «کان» اسرائیل گزارش داد که نیمی از قضات دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه به دنبال صدور حکم بازداشت مسئولان این رژیم هستند. به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از شبکه اسرائیلی «کان»، دادگاه لاهه همچنین به دنبال صدور حکم توقف جنگ در غزه قبل از آغاز حمله به شهر رفح است. پیش ... رسانه اسرائیل: نیمی از قضات دادگاه لاهه به دنبال بازداشت مسئولان اسرائیل هستند

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, لیبی, نسل‌کشی, هلند

رئیس ستاد ارتش اسرائیل: جنگ غزه بی‌فایده است

فرماندهان ارتش اشغالگر اعلام کردند بنیامین نتانیاهو جان صهیونیست‌ها و سربازان ارتش را به خطر انداخته است، هرتزی هالوی نیز تاکید کرد که جنگ غزه بی‌فایده است. به گزارش ایسنا، طبق گزارش کانال ۱۳ عبری زبان، هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر به دلیل جنگی که ارتش در غزه به ... رئیس ستاد ارتش اسرائیل: جنگ غزه بی‌فایده است

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, خاورمیانه, صهیونیسم, فلسطین

خانواده‌های اسرای اسرائیلی خواستار سرنگونی کابینه نتانیاهو شدند

خانواده‌های اسرای اسرائیلی شنبه شب با برگزاری تظاهراتی در تل آویو خواستار سرنگونی کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل شدند. به گزارش ایرنا از الجزیره، خانواده‌های اسرای اسرائیلی در این تظاهرات، گفتند: نتانیاهو کابینه را به سمت شکست کامل سوق می‌دهد و هنوز استراتژی روشنی برای جنگ وجود ندارد. آنها افزودند: اگر بخواهیم اسرا را ... خانواده‌های اسرای اسرائیلی خواستار سرنگونی کابینه نتانیاهو شدند

ادامه

آزادی, اسراییل, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

توجیه استفاده از بمب اتم توسط آمریکا، اعتراض توکیو را برانگیخت

توکیو به شدت به اظهارات مقامات آمریکایی در مجلی سنا در توجیه استفاده از بمب اتم در هیروشیما و ناکازاکی که جان انسان‌های بی‌گناه بسیاری را گرفت انتقاد و به آن اعتراض کرد. به گزارش روز شنبه ایرنا از شبکه ان‌اچ‌کی، کامیکاوا یوکو وزیر خارجه ژاپن در رابطه با اظهارات مطرح شده در جلسه سنای ... توجیه استفاده از بمب اتم توسط آمریکا، اعتراض توکیو را برانگیخت

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, ژاپن, شرق آسیا, فلسطین, گزارش

استرالیا: احتمالا کشور فلسطینی را پیش از تکمیل فرایند صلح به رسمیت بشناسیم

وزیر امور خارجه استرالیا به دنبال رای مثبت مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره عضویت کامل فلسطین، اعلام کرد که کانبرا می‌تواند پیش از تکمیل فرایند صلح، کشور فلسطینی را به رسمیت بشناسد. به گزارش ایرنا از تارنمای شبکه ای‌بی‌سی، پنی وونگ امروز (شنبه) در یک نشست خبری در آدلاید گفت: آنچه ما می‌گوییم، این ... استرالیا: احتمالا کشور فلسطینی را پیش از تکمیل فرایند صلح به رسمیت بشناسیم

ادامه

آمریکا, استرالیا, اندونزی, انگلیس, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, ژاپن, سازمان ملل, صلح, فلسطین, کره جنوبی, نیوزلند

بغداد برای خروج آمریکایی‌ها برنامه تعیین کرده است

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق روز شنبه اعلام کرد که عقب نشینی نیروهای آمریکایی از پایگاه الحبانیه در استان الانبار طبق جدول زمانی از پیش توافق شده انجام گرفت و دولت برنامه‌ای برای خروج نیروهای این کشور از همه پایگاه‌های نظامی تعیین کرده است.

 

به گزارش ایرنا؛ سرلشکر «تحسین الخفاجی» گفت که نیروهای آمریکایی پایگاه هوایی الحبانیه را مطابق جدول زمانی توافق شده بین‌ائتلاف بین‌المللی و دولت عراق واگذار کردند.

 

وی در گفت وگو با المعلومه با بیان اینکه نیروهای در حال عقب نشینی از پایگاه الحبانیه، عراق را ترک کرده و به پایگاه‌های دیگری در کشور منتقل نشده‌اند، افزود که دولت برای خروج آمریکایی‌ها از همه پایگاه‌های نظامی برنامه زمانی مشخص کرده است.

 

سخنگوی عملیات مشترک تاکید کرد که همه نیروهای آمریکایی که از پایگاه‌های نظامی عقب نشینی می‌کنند، عراق را ترک کرده‌اند و طبق توافق بین ائتلاف و دولت عراق به مکان دیگری در کشور منتقل نشده‌اند.

 

در همین حال، المعلومه به نقل از یک منبع امنیتی در فرماندهی الحشد الشعبی استان الانبار نوشت که کاروان‌های آمریکایی مجهز به خودروهای نظامی امروز (شنبه) وارد پایگاه هوایی عین الاسد شدند.

 

ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به سرکردگی آمریکا روز شنبه، پایگاه نظامی «الحبانیه» در استان الانبار واقع در غرب عراق را به نیروهای امنیتی این کشور تحویل داد.

 

ائتلاف ضد داعش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: این ائتلاف پایگاه هوایی الحبانیه را تخلیه کرد و ساختمان‌ها و تجهیزات آن را که نزدیک سه میلیون و ۵۰۰ هزار دلار برآورد می‌شود، به دولت عراق تحویل داد.

 

طبق این بیانیه، ۵۰۰ تن از نیروهای ائتلاف این پایگاه را ترک کردند.

 

ائتلاف ضد داعش در این بیانیه تاکید کرد: نیروهای امنیتی عراق قادر به مقابله با داعش در استان الانبار بوده و هستند.

 

این در حالی است که دولت عراق روز دوشنبه گذشته، پایگاه نظامی دیگری را در استان نینوا واقع در شمال این کشور که محل حضور نیروهای ائتلاف به سرکردگی آمریکا بود، از این ائتلاف تحویل گرفت.

 

ائتلاف عراق در ۲۶ مارس (۱۰ فروردین) نیز پایگاه هوایی «القیاره» در جنوب موصل را به نیروهای عراقی تحویل داد و نیروهای ائتلاف نیز طبق تعهدات خود از آن عقب‌نشینی کردند.

 

پیشتر در ۱۹ مارس نیز نیروهای امنیتی عراق پایگاه «القائم» را از نیروهای ائتلاف بین‌المللی تحویل گرفتند.

 

چند روز پس از شکایت عراق به سازمان ملل علیه حملات آمریکا به نظامیان عراقی که موجب کشته شدن ۶ نظامی عراقی و زخمی شدن ۱۲ تن دیگر شد، نیروهای ائتلاف ضد داعش شروع به تحویل پایگاه‌های خود به دولت عراق و کاهش حضور خود در این کشور کرده‌اند.

لوموند؛ اولین مبادلۀ تجاری با ایران از طریق اینستکس نمادین و نمایش سیاسی است

سه شنبه سی و یکم مارس گذشته، وزارت امور خارجۀ آلمان خبر داد که برای اولین بار اتحادیۀ اروپا توانست با استفاده از سازوکار “اینستکس” (“ابزار پشتیبانی از مبادلات تجاری با ایران”) محمولۀ پزشکی را به ارزش پانصد هزار یورو به ایران صادر کند.

ادامه

اروپا, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, فرانسه, مذاکرات اتمی

سقوط شدید قیمت نفت به چه معناست؟

ایران و نفت شل آمریکا به عنوان دو هدف کاهش قیمت‌ها ارزیابی می‌شوند. به گفته هالف، کاهش قیمت‌ها، به همه تولیدکنندگان آسیب می‌زند، اما برای ریاض و مسکو منافع بلندمدتی دارد. آن‌ها هزینه تولید زیادی ندارند و در عین حال، ذخایر مالی زیادی دارند. در نتیجه می‌توانند بهتر از دیگران، خسارت‌های ناشی از کاهش قیمت‌های ... سقوط شدید قیمت نفت به چه معناست؟

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, عراق, عربستان سعودی, مقاله

دکتر هاشمیان: تحریم ما داخلی است / این تحریم‌ها را برای بیمارستان ما (مسیح دانشوری) اعمال کرده‌‌اند

مبارزه با ویروس جدید کرونا در ایران، جدا از انتقادات چهره‌های سیاسی و اجتماعی، با انتقادات فعالان حوزه پزشکی هم مواجه بوده است.

ادامه

اجتماعی, امریکا, ایران, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, ژاپن, مصاحبه و گفتگو