پاریس در تدارک یک واحد نظامی مخفی در حمایت از ارتش اوکراین

یک رادیوی فرانسوی فاش کرد ارتش فرانسه در حال آماده‌سازی یک واحد جدید متشکل از نیروهای پیشاهنگ «فوق مخفی» با این ماموریت است که از حملات ارتش اوکراین حمایت کنند. به گزارش ایسنا، شبکه رادیویی «آر.تی.ال» نوشت نیروهای مسلح فرانسه در حال آماده‌سازی یک واحد جدید پیشاهنگ‌ها در کشور استونی هستند با این ماموریت که ... پاریس در تدارک یک واحد نظامی مخفی در حمایت از ارتش اوکراین

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, استونی, اوکراین, بالتیک, جنگ نیابتی, خاورمیانه, روسیه, فرانسه, لیتوانی, ناتو

نسل‌کشی اسرائیل در غزه را باید متوقف کرد

نسل‌کشی فلسطینی‌ها در نوار غزه همچنان با پشتیبانی سیاسی-تسلیحاتی-مالی قدرت‌های امپریالیستی از اسرائیل ادامه دارد و رژیم فاشیستی اسرائیل بمباران جنوب نوار غزه و مناطق پیرامون گذرگاه رفح را به پیش می‌برد. کشف جسدهای نزدیک به ۳۰۰ فلسطینی تیرباران‌شده با دست‌های بسته در گورهای جمعی در نزدیکی بیمارستانی در خان یونس نیز ابعاد جدیدی از ... نسل‌کشی اسرائیل در غزه را باید متوقف کرد

ادامه

آمریکا, اروپا, اسپانیا, استرالیا, اسراییل, اسلواکی, اشغالگری, امپریالیسم, ایرلند, برابری اجتماعی, بلغارستان, جمهوری چک, خاورمیانه, دانشجویی, رومانی, سازمان ملل, سوئد, صلح, صهیونیسم, عراق, غرب, فاشیسم, فرانسه, فلسطین, قبرس, کودکان, لهستان, مالت, مجارستان, ناتو, نسل‌کشی, همبستگی

آغاز اجلاس سران عرب در منامه / تاکید بن سلمان برای توقف تجاوزگری اسرائیل + فیلم

سی و سومین اجلاس سران کشورهای عضو اتحادیه عرب در شهر «منامه» پایتخت بحرین آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی امروز پنجشنبه در آغاز اجلاس سران عرب در منامه که در آن آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز شرکت دارد، گفت: ما بر لزوم تداوم فعالیت ... آغاز اجلاس سران عرب در منامه / تاکید بن سلمان برای توقف تجاوزگری اسرائیل + فیلم

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, بحرین, تشکیلات خودگردان فلسطین, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, عربستان سعودی, فیلم, مصر, نسل‌کشی

صنعا: عقب‌نشینی ناوشکن آمریکا از دریای سرخ نشان‌ دهنده ادامه فروپاشی ائتلاف آمریکا است

یک منبع نظامی در صنعا اعلام کرد عقب نشینی دومین ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ نشان دهنده ادامه فروپاشی ائتلاف دریایی آمریکا و کاهش نفوذ یگان دریایی آمریکا و انگلیس و اروپا در دریای سرخ، خلیج عدن و اقیانوس هند است. به گزارش ایسنا، یک منبع نظامی در صنعا به الاخبار گفت عقب نشینی ناوشکن ... صنعا: عقب‌نشینی ناوشکن آمریکا از دریای سرخ نشان‌ دهنده ادامه فروپاشی ائتلاف آمریکا است

ادامه

آمریکا, اروپا, استراتژیک, اقیانوس هند, انگلیس, تحلیل, جنوب غرب آسیا, خاورمیانه, خلیج عدن, یمن

پاسخ وزیر خارجه هند به تهدیدهای آمریکا در مورد توافق چابهار

یک روز پس از اینکه واشنگتن، هند را به تحریم به دلیل توافق ۱۰ ساله با ایران بر سر بهره‌برداری از بندر چابهار تهدید کرد، وزیر امور خارجه هند تاکید کرد که این پروژه به نفع کل منطقه خواهد بود. به گزارش ایسنا، سوبرا مانیام جایشانکار، وزیر خارجه هند با ذکر این نکته که آمریکا ... پاسخ وزیر خارجه هند به تهدیدهای آمریکا در مورد توافق چابهار

ادامه

آسیای میانه, آمریکا, افغانستان, اقتصادی, ایران, تحریم, جنوب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, هندوستان

درخواست اتحادیه اروپا برای تعلیق تحریم‌های آمریکا علیه ایران برای مقابله با کرونا

وزرای خارجه اتحادیه اروپا خواستار به تعلیق درآمدن تحریم‌های اقتصادی آمریکا بر کشورهایی از جمله ایران در پی شیوع ویروس کرونا شدند.

 

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری کوانتراپونتو، اتحادیه اروپا روز جمعه از اجرای برخی معافیت‌های بشردوستانه حمایت کرد تا تحریم‌های اقتصادی اعمال شده بر کشورهایی همچون کوبا، ونزوئلا و ایران به تعلیق در آمده و این کشورها بتوانند در یک فوریت بهداشتی به تجهیزات پزشکی ضروری دست پیدا کنند.

 

در یک کنفرانس مطبوعاتی که از راه دور برگزار شد، آرانچا گونزالس لایا وزیر امور خارجه  اسپانیا گفت که این موضوع میان وزرای خارجه اتحادیه اروپا در یک کنفرانس ویدیویی که روز جمعه برگزار شد مورد بحث قرار گرفته و بر سر آن توافق شده است.

 

گونزالس خاطرنشان کرد که تحریم‌های اقتصادی اعمال شده از سوی آمریکا بر کشورهای دیگر «همواره یک ماده قانونی حقوق بشری یا استثنا» دارند که به واسطه آن‌ها تحریم‌ها در مواجهه با یک فوریت حقوق بشری مانند شیوع ویروس ویروس کرونای جدید، به تعلیق در می‌آیند.

 

با پیش‌روی این بیماری همه‌گیر، وزرای اتحادیه اروپا از درخواست آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل مبنی بر «ایجاد سازوکارهای موارد استثنایی حقوق بشری برای دست یافتن کشورهای تحت تحریم به تجهیزات ضروری پزشکی » حمایت کردند.

بغداد برای خروج آمریکایی‌ها برنامه تعیین کرده است

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق روز شنبه اعلام کرد که عقب نشینی نیروهای آمریکایی از پایگاه الحبانیه در استان الانبار طبق جدول زمانی از پیش توافق شده انجام گرفت و دولت برنامه‌ای برای خروج نیروهای این کشور از همه پایگاه‌های نظامی تعیین کرده است.

ادامه

امریکا, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, عراق

لوموند؛ اولین مبادلۀ تجاری با ایران از طریق اینستکس نمادین و نمایش سیاسی است

سه شنبه سی و یکم مارس گذشته، وزارت امور خارجۀ آلمان خبر داد که برای اولین بار اتحادیۀ اروپا توانست با استفاده از سازوکار “اینستکس” (“ابزار پشتیبانی از مبادلات تجاری با ایران”) محمولۀ پزشکی را به ارزش پانصد هزار یورو به ایران صادر کند.

ادامه

اروپا, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, فرانسه, مذاکرات اتمی

سقوط شدید قیمت نفت به چه معناست؟

ایران و نفت شل آمریکا به عنوان دو هدف کاهش قیمت‌ها ارزیابی می‌شوند. به گفته هالف، کاهش قیمت‌ها، به همه تولیدکنندگان آسیب می‌زند، اما برای ریاض و مسکو منافع بلندمدتی دارد. آن‌ها هزینه تولید زیادی ندارند و در عین حال، ذخایر مالی زیادی دارند. در نتیجه می‌توانند بهتر از دیگران، خسارت‌های ناشی از کاهش قیمت‌های ... سقوط شدید قیمت نفت به چه معناست؟

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, عراق, عربستان سعودی, مقاله

دکتر هاشمیان: تحریم ما داخلی است / این تحریم‌ها را برای بیمارستان ما (مسیح دانشوری) اعمال کرده‌‌اند

مبارزه با ویروس جدید کرونا در ایران، جدا از انتقادات چهره‌های سیاسی و اجتماعی، با انتقادات فعالان حوزه پزشکی هم مواجه بوده است.

ادامه

اجتماعی, امریکا, ایران, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, ژاپن, مصاحبه و گفتگو