براساس نتایج یک بررسی بین‌المللی، جایگاه جهانی آمریکا رو به افول است

براساس نتایج منتشر شده از شاخص ادراک دموکراسی (DPI)، جایگاه آمریکا به‌ویژه به‌دلیل حمایت بی‌دریغ از جنگ اسرائیل در غزه روبه افول است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از نشریه پولیتیکو، آمارهای جدید نشان می‌دهد که اقبال عمومی در سطح جهان نسبت به آمریکا رو به کاهش است و این امر به ویژه در پی ... براساس نتایج یک بررسی بین‌المللی، جایگاه جهانی آمریکا رو به افول است

ادامه

آسیا, آفریقا, آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اروپا, اسراییل, اوکراین, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, شمال افریقا, غرب اروپا, گزارش

آماده‌سازی قوانین احتیاطی در مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم مقام‌های دیوان کیفری لاهه

«آکسیوس» گزارش داد جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در حال آماده سازی پیش‌نویس تحریم مقام‌های دیوان بین‌المللی کیفری به عنوان یک اقدام احتیاطی در برابر حکم احتمالی دستگیری مقام‌های اسرائیل هستند. به گزارش ایسنا، پایگاه آکسیوس همچنین افزود اعضای حامی اسرائیل در کنگره آمریکا در ۲ حزب جمهوری خواه و دموکرات بارها هشدار داده‌اند که ... آماده‌سازی قوانین احتیاطی در مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم مقام‌های دیوان کیفری لاهه

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, تحریم, جهان, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش

پردیس‌های آمریکا علیه جنگ غزه

روزنامه «ال پائیس» اسپانیا با اشاره به اینکه برای یافتن جنبش‌های اعتراضی دانشجویان آمریکایی، مشابه آنچه اکنون در این کشور شاهد هستیم، «باید به حدود ۴۰ سال قبل برگردیم» تصریح کرد: فشار دانشجویان آمریکایی، «جو بایدن» را در دوراهی حمایت از اسرائیل یا جلب رضایت بخشی از رای‌دهندگانش قرار داده است. به گزارش روز پنج‌شنبه ... پردیس‌های آمریکا علیه جنگ غزه

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, آمریکای شمالی, اسپانیا, اسراییل, انگلیس, حقوق بشر, غرب, فرانسه, فلسطین, مقاله, ویتنام

سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ که گفته می‌شود حامل مواد شیمیایی احتمالا خطرناکی بوده است، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در آمریکا سقوط کرد. به گزارش ایسنا، یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ (F-۱۶) نیروی هوایی آمریکا که ظاهرا نوعی زباله شیمیایی را با خود حمل می‌کرد، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در ایالت نیومکزیکو سقوط کرد. رسانه‌های ... سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, خبر, کره جنوبی, مکزیک

وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

گروهی از وکلای دولت آمریکا با توجه به گزارش‌ها درباره جنایات جنگی اسرائیل در غزه که آن را ناقض قوانین بین‌المللی و قوانین آمریکا تلقی کرده‌اند، خواستار متوقف شدن عرضه تسلیحات آمریکا به اسرائیل شدند. به گزارش ایسنا، گروهی از وکلای داخل و خارج از کشور، از جمله، حداقل ۲۰ نفر از آن‌ها که در ... وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

غارت منافع ملی و بحران نظام پزشکی آمریکا در سایه کرونا

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا از ۱۲۳ هزار نفر عبور کرده و تعداد جان‌باختگان به بیش از ۲۲۰۰ نفر رسیده است.

 

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا از ۱۲۳ هزار نفر عبور کرده و تعداد جان‌باختگان به بیش از ۲۲۰۰ نفر رسیده است؛ درحالی که پزشکان و پرستاران برای مقابله با کمبود کمک‌های پزشکی به پنهان کردن و یا خریداری تجهیزات از بازار سیاه روی آورده‌اند.

 

اما سؤال مهمی که در اینجا مطرح می‌شود این است؛ پس از غارت منافع و مواد مورد نیاز مردم٬ مقامات آمریکایی چه نقشی در تأمین این مواد و تجهیزات دارند؟ و نقش «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که ادعا می‌کند سرقت منابع مردم برای حمایت از کشور است٬ چیست؟

 

در این گزارش سعی داریم نمونه‌هایی از وضعیت بیمارستان‌های آمریکا را که در آن کادر پزشکی از کمبود شدید ملزومات و تجهیزات مربوطه رنج می‌برند و مجبور شده‌اند برای مقابله با این وضعیت به مخفی کردن یا دزدیدن و یا خریداری مواد مورد نیاز از بازار سیاه روی بیاورند٬ بیان کنیم.

 

کارمندان بخش بهداشت در آمریکا خواستار تأمین تعداد زیادی تجهیزات برای پیشگیری از گسترش بیشتر ویروس کرونا شده‌اند و بیمارستان‌های شهرهای «نیویورک» و «نیواورلئانز» و «دیترویت» با افزایش شمار مبتلایان به کروناویروس٬ دیگر قادر به پذیرش بیماران نیستند.

 

پزشکان آمریکایی به‌دلیل کمبود تجهیزات و دستگاه‌های تنفسی به‌ویژه برای بیماران کرونایی که وضعیت وخیمی دارند٬ به‌شدت نگران هستند.

 

پزشکان در منطقه نیویورک گزارش دادند که آنها مجبورند برخی تجهیزات را از نو بازسازی کنند و در مواردی هم به بازار سیاه پناه ببرند.

 

«الکساندر سالیرنو» پزشک آمریکایی از مرکز پزشکی «سالیرنو مدیکال آسوشیتس» در شمال ایالت نیوجرسی اظهار داشت که برای خرید ماسک و سایر تجهیزات مجبور شده است از طریق یک واسطه٬ ۱۷ هزار دلار پرداخت کند؛ درحالی که قیمت اصلی آنها حدود ۲۵۰۰ دلار بود.

 

پرستارهای بیمارستان نیویورک نیز اعلام کردند که اگر ماسک‌های «ان۹۵» و ماسک‌ها و لباس‌های جراحی و سایر تجهیزات مربوطه خود را پنهان نکنند و مراقب نباشند٬ به‌راحتی به سرقت می‌رود.

 

یکی از این پرستاران گزارش داد که برخی از تیم‌های پزشکی ماسک‌ها و دستکش و لباس‌ها را در کشوها و کمدهای خود پنهان می‌کنند.

 

این یک نمونه کوچک از صحنه‌های تأسف‌برانگیز و بحرانی در دولتی است که ادعای حاکمیت دموکراسی بر کشورش را دارد؛ درحالی که بدترین اقدامات دیکتاتورانه را علیه ملت خود و ملت‌های دیگر انجام می‌دهد.

سندرز: مرگ آمریکایی‌ها به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه‌های درمانی یک رسوایی بین‌المللی است

یکی از نامزدهای احتمالی حزب دموکرات آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور، مراجعه نکردن آمریکایی‌ها به بیمارستان برای دریافت خدمات درمانی به دلیل ترس از هزینه‌های گزاف را یک رسوایی بین‌المللی برای کشورش خواند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خبر

شایعات خطرناک برای مقابله با ویروس کرونا

درحالی که محققان به‌سرعت در پی یافتن واکسن و درمانی برای بیماری کوید-۱۹ هستند، سیلاب شایعات بی‌اساس، درمان‌های خانگی و دستورالعمل‌های خودساخته برای مقابله با کرونا روی اینترنت بیداد می‌کند و بر میزان سردرگمی افراد افزوده است.

ادامه

اروپا, امریکا, ایران, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر

آنچه اتفاق افتاده است عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از عراق نیست

یک کارشناس امنیتی نزدیک به دستگاه اطلاعاتی عراق در گفت‌وگویی مطبوعاتی، دلایل خروج نظامیان آمریکایی از برخی پایگاه‌ها در عراق را فاش کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, عراق

ترامپ یک میلیون نیروی ذخیره ارتش آمریکا را به خدمت احضار کرد

رئیس جمهور آمریکا با امضای یک فرمان اجرایی، دستور احضار یک میلیون نیروی ذخیره ارتش این کشور- اعم از نیروهای زمینی، دریایی و هوایی و همچنین گارد ساحلی- را صادر کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خبر