تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

دانشجویان دانشگاه هاوانای کوبا تجمعی اعتراضی را علیه جنایت‌های اسرائیل برگزار کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دانشگاه‌های جهان یکی پس از دیگری شاهد خیزش دانشجویان بیدار علیه جنایت‌های اسرائیل در حق فلسطینیان به ویژه در نوار غزه است. منابع خبری گزارش دادند که این بار دانشگاه هاوانا شاهد تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی ... تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, دانشجویی, صهیونیسم, فرانسه, فلسطین, کانادا, کوبا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اسرائیل باید شرایط ارسال ایمن کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند، افزود: این نفرت‌انگیز است که افرادی که چیزی کم ندارند، مانع رسیدن غذا به نیازمندان شوند. به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حملات غیرقانونی شهرک‌نشینان ... مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, گرسنگی

نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

نیویورک تایمز در گزارشی از طرح جدیدی که بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر اسرائیل در حال بررسی آن برای اداره غزه پس از جنگ است، پرده برداشت. به گزارش بامداد شنبه ایرنا، در گزارش نیویورک تایمز آمده است: مقام‌های دفتر نخست‌وزیر اسرائیل طرحی را مطرح کرده‌اند که بر اساس آن، نتانیاهو به دنبال آن است تا ... نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

ادامه

آمریکا, اردن, اسراییل, امارات, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, صلح, صهیونیسم, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, مصر

دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک ... دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, ترینیداد و توباگو, جهان, خبر, صلح, فلسطین

جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

گزارش‌ها حاکی از انتقال هواپیما‌های نظامی آمریکا از امارات به قطر است. وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به ... جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, قطر, یمن

هشدار آمریکا به شرکت‌های کشتیرانی درباره حمل‌و‌نقل نفت ایران

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه گفت که دولت آمریکا به زودی هشدارهایی را درباره همکاری شرکت‌های حمل‌و‌نقل دریایی و بیمه‌ای با ایران اعلام می‌کند. به کشتی‌ها توصیه می‌شود دستگاه‌های ردیاب خود را خاموش نکنند.

 

به گزارش دویچه وله؛ به گفته یک مقام ارشد در دولت آمریکا، برخی شرکت‌های فعال در حوزه بیمه و حمل و نقل دریایی، با وجود تحریم ایران توسط کاخ سفید، همچنان مشغول همکاری با تهران هستند و محموله‌های نفتی آن را منتقل می‌کنند.

 

به گزارش رویترز از واشینگتن، دیوید پیمان، مدیرکل امور مالی و تحریم‌ها در وزارت خارجه آمریکا، دوشنبه ۱۹ اسفند (۹ مارس) گفت که ایالات متحده اشخاص و شرکت‌هایی که با هر ملیتی، به نوعی در ذخیره‌سازی و حمل و فروش نفت و محصولات پتروشیمی یا فرآورده‌های نفتی به ایران کمک کنند و مرتکب تخلف و نقض تحریم‌های واشنگتن علیه ایران شوند را شناسایی و با آنها برخورد می‌کند.

 

پیمان همچنین گفت که ایالات متحده کاپیتان‌های کشتی‌های مختلف را تشویق می‌کند تا از هر گونه نقل و انتقال از راه کشتی به کشتی که محموله آن مشمول قوانین تحریم است، عکسبرداری کرده و تصاویر را برای مقامات دولت ارسال کنند.

 

او همچنین گفت که ایالات متحده در فهرست هشدارهای خود که به منظور جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها علیه تهران صورت می‌گیرد، به نفتکش‌ها توصیه کرده است تا دستگاه‌های ردیاب خود را هرگز خاموش نکنند تا موقعیت آنها در هر نقطه‌ای روی آب قابل شناسایی باشد.

 

پیمان در این باره به “بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها”، که از تحریم‌ها علیه ایران حمایت می‌کند، گفت که در صورت رعایت نکردن این موضوع مهم توسط کشتی‌ها، خود آنها در معرض خطر جدی قرار می‌گیرند.

 

در همین راستا، سازمان بین‌المللی دریانوردی همه کشتی‌ها را ملزم کرد برای ایمنی بیشتر و عملکرد شفاف، همواره از ردیاب‌ها استفاده کنند تا در هر زمانی قابل شناسایی و تعیین موقعیت باشند. پیش‌تر گزارش‌هایی منتشر شده بود مبنی بر اینکه برخی کشتی‌ها برای مخفی کردن موقعیت خود در زمان فعالیت‌های غیرقانونی، دستگاه‌های ردیاب را خاموش می‌کنند.

 

این سازمان البته یک استثنا هم قائل شده و آن در زمان وجود خطر دزدان دریایی یا خطرات مشابه است که در آن صورت، کارکنان کشتی می‌توانند دستگاه‌های ردیاب را خاموش کنند.

 

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بعد از خروج یکجانبه از توافق هسته‌ای با ایران، موسوم به برجام، ممنوعیت‌های یکجانبه‌ای را برای صادرات نفت ایران درنظر گرفت و اعلام کرد قصد دارد صادرات نفت ایران را به صفر برساند تا تهران را مجبور کند فعالیت‌های هسته‌ای خود را در مسیر “صلح آمیز” برنامه‌ریزی کند.

 

اغلب مشتریان نفت ایران خرید نفت از کشور را متوقف کرده‌اند. اما چین هنوز خریدار نفت ایران است. دولت ترامپ ۲۵ سپتامبر سال گذشته، تحریم‌هایی را هم برای بخش‌هایی از حمل‌و‌نقل دریایی نفت خام یک شرکت چینی وضع کرد.

رأی الیوم: ائتلاف سه‌گانه سوریه، مصر و الجزائر اتحادیه عرب را احیا می‎کند

روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم تشکیل ائتلاف سه گانه مصر، الجزائر و سوریه به منظور احیای اتحادیه عرب و همکاری مشترک عربی در برابر مداخلات خارجی را پیش بینی کرد و اولین ثمره آن را بازگشت سوریه به اتحادیه عرب دانست.

ادامه

اسراییل, البانی, امارات, ترکیه, تونس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, عراق, کویت, لبنان, لیبی, مصر

رییس حزب مخالف دولت ترکیه: اردوغان مسوول بحران سوریه است

«کمال قلیچدار اوغلو» رییس حزب «جمهوری خواه خلق ترکیه» روز سه‌شنبه با انتقاد از سیاست‌های «رجب طیب اردوغان» در منطقه، مدعی شد که وی مسؤول بحران سوریه است.

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, روسیه, سوریه