دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک ... دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, ترینیداد و توباگو, جهان, خبر, صلح, فلسطین

جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

گزارش‌ها حاکی از انتقال هواپیما‌های نظامی آمریکا از امارات به قطر است. وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به ... جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, قطر, یمن

عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

سفیر چین: ‏تیم پزشکان متخصص چینی وارد تهران شد

سفیر چین از ورود ‏تیم متخصصان پزشکی چین با محموله جدید کمک‌های این کشور به ایران خبر داد.

 

به گزارش ایرنا؛ «چانگ هوا» ساعتی پیش در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «تیم متخصصان پزشکی چین با محموله جدید اهدای چین وارد تهران شد.»

 

سفیر چین در تهران دیروز جمعه نیز از ورود اولین محموله کمک‌های چین به ایران خبر داده و در حساب کاربری خود در توییتر نوشته بود:

 

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که اولین محموله چین وارد ایران شد و کمک‌های بیشتر ارسال خواهند شد. قوی باش ایران.

 

هفته گذشته هم سفارت چین در تهران از تحویل پنج هزار کیت تشخیص ویروس جدید کرونا و ۲۵۰ هزار ماسک به ایران خبر داد.

 

«وانگ یی» وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین بعد از ظهر جمعه تلفنی با «محمدجواد ظریف» گفت‌وگو کرد. وزیر امور خارجه چین با تشکر از ظریف به عنوان اولین مقام خارجی که پس از شیوع کرونا در چین با دولت و ملت آن کشور ابراز همدردی کرد، از شیوع این بیماری در ایران ابراز تاسف و با دولت و ملت ایران ابراز همدردی کرد.

 

وی همچنین آمادگی چین را برای ارسال کمک‌های تخصصی بیشتر و نیز در اختیار قرار دادن تمام یافته‌ها و روش‌های مبارزه با کرونا و همکاری علمی‌ با ایران اعلام کرد.

 

وزیر امور خارجه نیز با قدردانی از کمک‌های فنی و تخصصی چین، همه‌گیری کرونا را یک مساله جهانی خواند و راه حل آن را همکاری و همدلی همه کشورها به دور از سیاسی کردن آن دانست و از همکاری محققان و پژوهشگران دو کشور برای تحقیقات علمی مشترک برای ریشه‌کنی این بیماری استقبال کرد.

 

از شیوع ویروس کرونا در چین، ضمن همدردی با مردم و دولت این کشور، تجهیزات پزشکی از جمله سه میلیون ماسک و چندین محموله کمک های بشردوستانه به چین ارسال کرد.

درخواست چین و روسیه؛ پناه‌گاه ایمن گروه‌های تروریستی در سوریه باید از بین بروند

نماینده دائم چین در سازمان ملل اعلام کرد، نابودی گروه‌های تروریستی برای پایان دادن به درگیری سوریه ضروری است و از جامعه بین‌الملل خواست برای ارجاع تروریست‌ها به دادگاه دست به اقدام مشترک بزند.

ادامه

تروریسم, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه

ابراز نگرانی سناتور آمریکایی از آثار سوء تحریم‌های دارویی و غذایی بر گسترش کرونا در ایران

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نامه‌ای به وزرای خارجه و خزانه‌داری این کشور از آثار سوء تحریم‌های آمریکا بر ارسال کالاهای پزشکی و بشردوستانه به ایران و به تبع آن گسترش ویروس کرونا ابراز نگرانی کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر

حرکت ۲ کشتی نظامی روسیه به سمت سواحل سوریه

دو کشتی نظامی ناوگان دریای سیاه روسیه، مجهز به موشک‌های “کالیبر”، در حال عبور از تنگه‌های بسفر و داردانل ترکیه هستند تا وارد دریای مدیترانه شده و به گروه کشتی‌های نظامی دائم روسیه در سواحل سوریه بپیوندند.

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, ناتو