پردیس‌های آمریکا علیه جنگ غزه

روزنامه «ال پائیس» اسپانیا با اشاره به اینکه برای یافتن جنبش‌های اعتراضی دانشجویان آمریکایی، مشابه آنچه اکنون در این کشور شاهد هستیم، «باید به حدود ۴۰ سال قبل برگردیم» تصریح کرد: فشار دانشجویان آمریکایی، «جو بایدن» را در دوراهی حمایت از اسرائیل یا جلب رضایت بخشی از رای‌دهندگانش قرار داده است. به گزارش روز پنج‌شنبه ... پردیس‌های آمریکا علیه جنگ غزه

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, آمریکای شمالی, اسپانیا, اسراییل, انگلیس, حقوق بشر, غرب, فرانسه, فلسطین, مقاله, ویتنام

سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ که گفته می‌شود حامل مواد شیمیایی احتمالا خطرناکی بوده است، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در آمریکا سقوط کرد. به گزارش ایسنا، یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ (F-۱۶) نیروی هوایی آمریکا که ظاهرا نوعی زباله شیمیایی را با خود حمل می‌کرد، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در ایالت نیومکزیکو سقوط کرد. رسانه‌های ... سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, خبر, کره جنوبی, مکزیک

وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

گروهی از وکلای دولت آمریکا با توجه به گزارش‌ها درباره جنایات جنگی اسرائیل در غزه که آن را ناقض قوانین بین‌المللی و قوانین آمریکا تلقی کرده‌اند، خواستار متوقف شدن عرضه تسلیحات آمریکا به اسرائیل شدند. به گزارش ایسنا، گروهی از وکلای داخل و خارج از کشور، از جمله، حداقل ۲۰ نفر از آن‌ها که در ... وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که اعضای کنگره آمریکا هشدار دادند که صدور حکم بازداشت ضد مقامات اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد. به گزارش خبرگزاری مهر، در بحبوحه افزایش ابهامات درباره دادگاه لاهه که می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و همچنین سایر مقامات این رژیم را به اتهام نقض قوانین ... تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, هلند

جنجال پس از موضع‌گیری برنی سندرز درباره انقلاب کوبا

موضع‌گیری اخیر نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در مورد انقلاب کوبا و حمایت ضمنی وی از برخی سیاست‌های رهبر فقید کوبا جنجال‌هایی را در محافل سیاسی واشنگتن و فضای مجازی به راه انداخته است.

 

به گزارش ایرنا؛ برنی سندرز نامزد دموکرات انتخابات آمریکا که از مخالفان سرسخت سیاست‌های دونالد ترامپ بوده و بارها نسبت به ‌آغاز جنگ علیه ایران هشدار داده است، پیشتر عنوان شد که به دنبال حمایت وی از فلسطین و مخالفت با سیاست‌های ترامپ در قبال ایران، «کمیته امور عمومی اسرائیل آمریکا» (آیپک) به دنبال آن است که سندرز را به هر قیمتی شده متوقف کند تا پای او به کاخ سفید نرسد.

 

سندرز یکی از سناتورهای باسابقه و قدیمی آمریکایی به شمار می‌رود که بیشتر به جهت منش مستقل و مسلک سوسیالیستی خود در میان سیاستمداران جهان معروف است. وی به عنوان یکی از طرفداران مذاکره و مصالحه با ایران، تنها سناتوری بود که در دوران ریاست جمهوری اوباما به طرح کنگره و سنا مبنی بر تحریم ایران رای منفی داد.

 

سندرز در دو روز اخیر به دلیل موضع گیری در قبال انقلاب کوبا بار دیگر حاشیه ساز شده است. این نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز گذشته(دوشنبه) از این موضع گیری‌ خود بار دیگر دفاع کرد و در گفت وگو با شبکه سی ان ان گفت که همواره حکومت های دیکتاتوری و استبدادی را محکوم می کند اما وی معتقد است که به دنبال انقلاب کوبا، اقدامات خوبی از جمله افزایش سوادآموزی در میان مردم انجام شده است.

 

سندرز در مصاحبه دو روز پیش خود با شبکه سی بی اس عنوان کرد: زمانی که فیدل کاسترو در کوبا به قدرت رسید می دانید چه کاری انجام داد؟ او برنامه سوادآموزی گسترده ای را در کوبا اجرا کرد. ایا این اقدام بدی بوده؟ این منصفانه نیست که بگوییم همه اقدامات انجام شده پس از انقلاب کوبا اشتباه بوده است.

 

این اظهارنظر سندرز واکنش های مختلفی را در میان دموکرات ها و جمهوری خواهان به دنبال داشته است. برخی معتقدند که انتقاد برخی دموکرات ها از این موضع گیری سندرز می تواند شماری از حامیان دمکرات ها را از او دور کند.

 

برنی سندرز پیشتر در سال ۲۰۱۹ میلادی گفته بود که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به محاصره اقتصادی چند دهه‌ای واشنگتن علیه کوبا پایان خواهد داد.

 

در میان این جو بایدن معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا و مایکل بلومبرگ شهردار سابق نیویورک از این موضع گیری سندرز انتقاد کردند.

 

سندرز به سی ان ان گفت که وی همواره مخالف حکومت های استبدادی در طول تاریخ بوده و حتی از یکسری سیاست های دوران پس از انقلاب کوبا نیز انتقاد می کند اما سیاستمدار باید منصف باشد و همه حقایق را عنوان کند.

 

در این میان شماری از سیاستمداران در فلوریدا جایی که میزبان صدها هزار کوبایی است، این موضع گیری سندرز را غیرقابل قبول خوانده‌اند.

 

کارزار انتخاباتی جو بایدن نیز در بیانیه ای عنوان کرد: این موضع گیری سندرز بخشی از الگوی گسترده‌تر او در استقبال از رهبران و دولت های مستبد در سراسر جهان بوده است.

 

این بیانیه به سابقه حمایت های سندرز از حکومت های کمونیستی طی دوران جنگ سرد اشاره کرد و عنوان داشت: استقبال و حمایت از حکومت کاسترو در کوبا همزمان با نقض حقوق بشر در این کشور نه تنها خطرناک بوده بلکه توهین به افراد زیادی است که از کوبا فرار کرده و به آمریکا پناه برده‌اند.

آمریکا تحریم‌های شدیدتری علیه ونزوئلا وضع کرد

نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا اعلام کرد، رییس‌جمهور آمریکا تحریم‌ها علیه بخش نفتی ونزوئلا را شدیدتر کرده و مجازات افرادی را که این اقدامات تازه را نقض می‌کنند، سختگیرانه‌تر کرده است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, تحریم, جهان, خبر, ونزوئلا

لوفیگارو؛ آمریکا و متحدانش دستکم در دو حادثه تنگه هرمز، دروغ‌هایی را به ایران نسبت داده‌اند

روزنامه فرانسوی لوفیگارو در گزارشی فاش کرد آمریکا و برخی متحدانش درباره دستکم دو حادثه در تنگه هرمز که به ایران نسبت داده شده است، دروغ پردازی کرده‌اند.

ادامه

امریکا, انگلستان, ایتالیا, ایران, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, دانمارک, ژاپن, فرانسه

منابع اطلاعاتی آمریکا: مدرکی برای اثبات کمک روسیه به ترامپ وجود ندارد

منابع اطلاعاتی آمریکا به شبکه فاکس نیوز گفته‌اند مدرکی که نشان دهد روسیه تلاش ویژه‌ای را برای کمک به پیروزی دوباره دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا انجام داده است، وجود ندارد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

کمیته بین‌المللی حقوق‌بشر؛ آمریکا از اردوگاه‌های آوارگان سوریه سوء‌استفاده می‌کند

کمیسر خاورمیانه‌ای کمیته بین‌المللی حقوق بشر، آمریکا را به ممانعت از ارسال کمک به اردوگاه‌های آوارگان در منطقه تنف و الرکبان و سوء استفاده نظامی و سیاسی از این اردوگاه‌ها متهم کرد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, سوریه