سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ که گفته می‌شود حامل مواد شیمیایی احتمالا خطرناکی بوده است، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در آمریکا سقوط کرد. به گزارش ایسنا، یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ (F-۱۶) نیروی هوایی آمریکا که ظاهرا نوعی زباله شیمیایی را با خود حمل می‌کرد، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در ایالت نیومکزیکو سقوط کرد. رسانه‌های ... سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, خبر, کره جنوبی, مکزیک

وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

گروهی از وکلای دولت آمریکا با توجه به گزارش‌ها درباره جنایات جنگی اسرائیل در غزه که آن را ناقض قوانین بین‌المللی و قوانین آمریکا تلقی کرده‌اند، خواستار متوقف شدن عرضه تسلیحات آمریکا به اسرائیل شدند. به گزارش ایسنا، گروهی از وکلای داخل و خارج از کشور، از جمله، حداقل ۲۰ نفر از آن‌ها که در ... وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که اعضای کنگره آمریکا هشدار دادند که صدور حکم بازداشت ضد مقامات اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد. به گزارش خبرگزاری مهر، در بحبوحه افزایش ابهامات درباره دادگاه لاهه که می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و همچنین سایر مقامات این رژیم را به اتهام نقض قوانین ... تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, هلند

نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ صهیونیست و‌خونریزِ اسرائیل

روزنامه “جهان کارگر” به‌عنوان ارگان چندین حزب و تشکل کارگری ایالات متحده آمریکا از کارگران این کشور خواست تا از جنبش توقف جنگ بر علیه مردم غزه حمایت کنند. به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه «جهان کارگر»، این روزنامه به عنوان ارگان تبلیغاتی شورای احزاب چپ و کارگری آمریکا، روز جهانی کارگر را ... نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ صهیونیست و‌خونریزِ اسرائیل

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, امپریالیسم, جهان, حقوق بشر, صهیونیسم, طبقه کارگر, فلسطین, گزارش, همبستگی

آوردگاه نوادا و پیشی گرفتن سندرز از بایدن

نوادا هفته آینده صحنه برگزاری انتخابات درون حزبی دموکرات ها است و در این بین«سندرز»توانسته برای اولین بار در این ایالت از«بایدن» پیشی بگیرد.

 

به گزارش افکارنیوز، انتخابات درون حزبی در حزب دموکرات رفته رفته روند جدی تری به خود می‌گیرد و در همین رابطه نوادا شنبه هفته آینده شاهد برگزراری سومین دور از انتخابات مقدماتی این حزب جهت مشخص شدن شدن نامزد برگزیده دموکرات‌ها برای رقابت با «دونالد ترامپ» در انتخابات ماه نوامبر است.

 

در همین رابطه نظرسنجی جدیدی که توسط «لاس و گاس ریویو ژورنال» انجام شده نشان می‌دهد که میزان حمایت از برنی سندرز ۲۱.۵ درصد، جو بایدن ۱۸.۵ درصد، وارن ۱۲ درصد، پیت بوتجج ۹ درصد و کلوباچر ۷ درصد است.

 

در نظرسنجی قبلی که در ماه گذشته توسط «یو اس ای تودی» انجام شده بود میزان محبوبیت بایدن در این ایالت ۱۹ درصد، سندرز ۱۸ درصد، وارن ۱۱ درصد، بوتجج ۸ درصد و کلوباچر ۴ درصد بود.

 

برنی سندرز: «بلومبرگ» نمی‌تواند ترامپ را شکست دهد

 

سناتور آمریکائی ایالت ورمانت و نامزد انتخاباتی دموکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ رقیب خود را ناتوان از شکست ترامپ معرفی کرد.

 

به گزارش مهر به نقل از هیل، «برنی سندرز» سناتور آمریکائی ایالت ورمانت در سخنانی اعلام کرد که «مایکل بلومبرگ» میلیاردر آمریکایی و نامزد انتخاباتی دموکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ در این کشور نمی‌تواند «انرژی» مورد نیاز برای شکست دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری ایالات متحده را ایجاد کند.

 

سناتور آمریکائی ایالت ورمانت در این خصوص گفت: حقیقت این است که بلومبرگ با تمامی پولی که در اختیار دارد، نمی‌تواند انرژی مورد نیاز برای رأی‌دهندگان را در راستای شکست دونالد ترامپ ایجاد کند.

 

«برنی سندرز» در ادامه افزود: اگر این نامزد وارد رقابت های نهایی انتخاباتی شود، نمی‌‌تواند ترامپ را شکست داد.

 

این در حالیست که بر اساس نتایج نظرسنجی که سایت خبری «فایو ترتی ایت» منتشر کرده در روز سه شنبه بزرگ که بیش از ۱۰ ایالت آمریکا صحنه برگزاری انتخابات مقدماتی برای حزب دموکرات است، «برنی سندرز» در اغلب این ایالت‌ها پیروز خواهد شد.

 

بر همین اساس، سندرز در روز سه شنبه بزرگ یعنی ۱۳ اسفندماه در ایالت‌های نوادا، کارولینای جنوبی، کالیفرنیا، تگزاس، نیویورک، ویرجینیا، ماساچوست، مینه سوتا، کلرادو، تنسی، اوکلاهاما، آرکانزاس، یوتا، مین و ورمونت پیروز خواهد شد.

 

بر اساس نتایج این نظرسنجی در ایالت آلاباما، جو بایدن پیروز انتخابات مقدماتی خواهد بود و در ایالت مینه سوتا هر چند اعلام شده سندرز پیروز می‌شود اما با این وجود رقابت نزدیکی میان وی و کلوباچر وجود خواهد داشت.

 

تاکنون آیووا و نیوهمپشایر صحنه انتخابات مقدماتی حزب دموکرات بوده‌اند که در مجموع این دو رقابت، بوتجج موفق شده رأی ۲۲ هیئت انتخاباتی (دلیگیت) را به دست آورده و در صدر نامزدهای حزب دموکرات جای بگیرد.

 

بر همین اساساً سندرز تاکنون رأی ۲۰ هیئت انتخاباتی، واران، ۸ و جو بایدن نیز تنها رأی ۶ هیئت انتخاباتی را کسب کرده است.

 

هر ایالت متناسب با جمعیت و تشکیلات حزبی، تعداد مشخصی دلیگیت (هیئت انتخاباتی) در کنوانسیون ملی احزاب دارد. در زمان برگزاری کنوانسیون ملی، دلیگیت ها، نتایج انتخابات مقدماتی را به اطلاع هم حزبی‌های خود می‌رسانند. نامزد دموکرات‌ها به حداقل ۱۹۹۱ و نامزد جمهوریخواهان به حداقل ۱۲۷۶ دلیگیت نیاز دارد.

وزیر خارجه چین: اقتدار سازمان ملل نباید شکسته شود

وانگ یی وزیر خارجه چین در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که پیشبرد چند جانبه گرایی و حراست از صلح و ثبات جهان خواست امروز جامعه بین‌المللی است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا

«ایزوستیا»؛ هشدار آمریکا به‌تحریم مکزیک درصورت خرید بالگرد از روسیه

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور آمریکای مرکزی تهدید کرد که اگر مکزیک بالگردهای نظامی جدید از روسیه خریداری کند، ایالات متحده این کشور را طبق قانون “مقابله با دشمنان آمریکا از طریق اعمال تحریم‌ها” تحریم خواهد کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, خبر, مکزیک

سنای آمریکا تصویب کرد: دولت ترامپ بدون اجازه کنگره حق اقدام نظامی علیه ایران را ندارد

نمایندگان مجلس سنای آمریکا قطعنامه‌ای را تصویب کردند که برابر آن رئیس جمهوری این کشور بدون مجوز کنگره حق استفاده از نیروی نظامی علیه ایران را ندارد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر