مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اسرائیل باید شرایط ارسال ایمن کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند، افزود: این نفرت‌انگیز است که افرادی که چیزی کم ندارند، مانع رسیدن غذا به نیازمندان شوند. به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حملات غیرقانونی شهرک‌نشینان ... مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, گرسنگی

نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

نیویورک تایمز در گزارشی از طرح جدیدی که بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر اسرائیل در حال بررسی آن برای اداره غزه پس از جنگ است، پرده برداشت. به گزارش بامداد شنبه ایرنا، در گزارش نیویورک تایمز آمده است: مقام‌های دفتر نخست‌وزیر اسرائیل طرحی را مطرح کرده‌اند که بر اساس آن، نتانیاهو به دنبال آن است تا ... نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

ادامه

آمریکا, اردن, اسراییل, امارات, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, صلح, صهیونیسم, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, مصر

دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک ... دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, ترینیداد و توباگو, جهان, خبر, صلح, فلسطین

جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

گزارش‌ها حاکی از انتقال هواپیما‌های نظامی آمریکا از امارات به قطر است. وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به ... جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, قطر, یمن

عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

گام تلافی‌جویانه اروپا در پاسخ به الحاق شهرک‌های کرانه باختری چه خواهد بود؟

شبکه «کان» اسرائیل اعلام کرد، طرف‌های اروپایی به تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده‌اند در صورتی که اسرائیل شهرک‌های کرانه باختری و غور اردن را به اراضی اشغالی ملحق کند، آن‌ها اقداماتی را اتخاذ خواهند کرد که از جمله آن به رسمیت شناختن کشور فلسطین است.

 

اعتمادآنلاین| شبکه «کان» اعلام کرد: از جمله اقدامات اروپا در واکنش به اقدام اسرائیل درباره الحاق شهرک‌ها و غور اردن تأخیر در حمایت مالی اروپا از پروژه‌های توسعه در اسرائیل خواهد بود.

 

این شبکه اعلام کرد دیپلمات‌های اروپایی از مسؤولان فلسطینی خواستند درحال حاضر تصمیمات دشواری را علیه اسرائیل اتخاذ نکنند و منتظر باشند تا ببینند اسرائیل این اقدام را اتخاذ خواهد کرد یا خیر.

 

شبکه کان اسرائیل افزود: طرف‌های اروپایی در واکنش به اقدام اسرائیل کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت.

 

منابع فلسطینی اعلام کردند: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ماه میلادی جاری با وزرای خارجه اروپایی در بروکسل برای بررسی راه‌های مقابله با طرح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا دیدار خواهد کرد.

 

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل سه‌شنبه اعلام کرد برای الحاق شهرک‌های کرانه باختری و غور اردن و شمال بحرالمیت بعد از انتخابات تلاش خواهد کرد.

 

از سوی دیگر، ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین از بیانیه موسی فقی محمد، رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا درباره معامله قرن استقبال کرد. وی پیش‌بینی کرد که سران اتحادیه آفریقا در نشست قریب الوقوع خود با طرح معامله قرن مخالفت کنند.

 

المالکی گفت که موسی فقی محمد بر همبستگی اتحادیه آفریقا با مردم فلسطین برای تشکیل کشور مستقل به پایتختی بیت‌المقدس شرقی تأکید کرد.

 

او افزود: موسی فقی محمد در این بیانیه به شدت از معامله قرن انتقاد کرد چراکه بدون مشورت با نمایندگان شرعی مردم فلسطین تهیه شده و حقوق مشروع مردم فلسطین را نادیده می‌گیرد.

 

المالکی درخواست فقی محمد برای انجام تلاش‌های بین‌المللی جهت حل عادلانه و دائمی نزاع براساس راهکار تشکیل دو کشور را ستود.

 

او بر تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطین برای رفتن به شورای امنیت به منظور تکمیل این تلاش‌ها و مطرح کردن معامله قرن در مقابل سازمان ملل تأکید کرد.

آمریکا همکاری‌های سرّی با ترکیه را متوقف کرد

مقام‌های آمریکا اعلام کردند که این کشور برنامه محرمانه مشترک اطلاعاتی نظامی با ترکیه را متوقف کرده است؛ برنامه‌ای که از سال‌ها پیش اطلاعات لازم را در اختیار آنکارا برای هدف قرار دادن نیروهای “پ ک ک” قرار می‌داد

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, ناتو

واشنگتن: اگر بغداد بر اخراج نظامیان ما اصرار دارد، باید خسارت‌ بدهد

سفارت آمریکا در امان ضمن رد احتمال میزبانی اردن از نیروهای آمریکایی بعد از قطعنامه پارلمان عراق مبنی بر اخراج آنها از این کشور تاکید کرد: اگر بغداد بر این موضوع اصرار دارد باید خسارت‌های هنگفت آن را بپردازد.

ادامه

اردن, امریکا, تروریسم, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, عراق

نشنال اینترست؛ ترکیه بزودی ناتو را ترک می‌کند؟

«بسیاری نگران هستند که دونالد ترامپ، آمریکا را از ائتلاف ناتو خارج کند با این حال در مقطع فعلی چیزی که بیشتر از همه می‌توان روی آن شرط بندی کرد این است که ترکیه این ائتلاف ۷۰ ساله را ترک کند».

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ترکیه, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, فرانسه, مقاله, ناتو

رئیس‌جمهور اوکراین:پرونده سقوط هواپیما را به دادگاه بین‌المللی می‌بریم

:دیروز برنامه تلویزیونی تی‌اس‌ان تیژدن در اوکراین، صدای مکالمات برج مراقبت فرودگاه مهرآباد با پرواز شماره ۳۷۶۸ هواپیمایی آسمان را منتشر کرد که درباره مشاهده موشکی در حال حرکت در آسمان و سپس انفجار یک هواپیما صحبت می‌شود.

ادامه

اوکراین, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, شرق اروپا