رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در نامه‌ای سرگشاده، به شکست از مقاومت فلسطین در عملیات «طوفان‌الاقصی» اعتراف کرد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه «جروزالم پست» در گزارشی درباره «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل نوشت که صهیونیست‌ها، هالیوی را به خاطر تحمیل بزرگترین شکست نظامی تاریخ به این رژیم و به عنوان کسی ... رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه آینده پیش‌نویس قطعنامه به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل را به رأی می‌گذارد به گزارش ایسنا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد صبح روز جمعه آینده (۲۱ اردیبهشت‌ماه) بررسی پیش‌نویس قطعنامه جدیدی مبنی‌بر درخواست به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل و هم‌ردیف و همانند ... مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

ادامه

آمریکا, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تاکید کرد اگر رژیم اشغالگر خواسته‌های عادلانه مقاومت را نپذیرد هیچ‌گونه پیشرفتی در مذاکرات حاصل نمی‌شود. به گزارش ایسنا، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین بر وضوح خواسته‌های مقاومت که شامل توقف کامل جنگ، عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر از غزه، یک معامله تبادل جدی و بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان است، تاکید کرد. ... جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تجاوز نظامی, تحلیل, جهان, خاورمیانه, فلسطین

تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

دانشجویان دانشگاه هاوانای کوبا تجمعی اعتراضی را علیه جنایت‌های اسرائیل برگزار کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دانشگاه‌های جهان یکی پس از دیگری شاهد خیزش دانشجویان بیدار علیه جنایت‌های اسرائیل در حق فلسطینیان به ویژه در نوار غزه است. منابع خبری گزارش دادند که این بار دانشگاه هاوانا شاهد تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی ... تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, دانشجویی, صهیونیسم, فرانسه, فلسطین, کانادا, کوبا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اسرائیل باید شرایط ارسال ایمن کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند، افزود: این نفرت‌انگیز است که افرادی که چیزی کم ندارند، مانع رسیدن غذا به نیازمندان شوند. به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حملات غیرقانونی شهرک‌نشینان ... مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, گرسنگی

ارتش سوریه در آستانه ورود به پایگاه دیگر جبهه النصره در ادلب

ارتش سوریه پس از تسلط بر دو روستا در جنوب شرق استان ادلب، در آستانه ورود به شهر سراقب، یکی دیگر از پایگاه‌های اصلی گروهک تروریستی جبهه النصره است.

 

خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) خبر داد ارتش این کشور روستاهای «جوباس» و «مردیخ» در جنوب شهر «سراقب »در شرق ادلب را به کنترل خود درآورد.

 

بر اساس این گزارش، ارتش سوریه فقط چهار کیلومتر تا شهر سراقب یکی از بزرگ‌ترین شهرهای شرق ادلب که در کنترل گروهک تروریستی جبهه النصره است، فاصله دارد.

 

یک منبع میدانی در ریف ادلب گفت: «ارتش سوریه فقط به اندازه زمین‌های کشاورزی اطراف سراقب تا آنجا فاصله دارد و گروه‌های تروریستی خانواده‌هایشان را از آنجا بیرون بردند».

 

واحدهای ارتش سوریه چهارشنبه شب هم شهرک «معر دبسه» در جنوب شهر سراقب در جنوب ادلب را پس از درگیری‌های شدید با جبهه النصره تحت کنترل خود گرفتند. معر دبسه گلوگاه راه‌های کمک رسانی تروریست‌های جبهه النصره و اجناد القوقاز و متحدانشان است.

 

این منبع میدانی در استان ادلب گفت: «واحدهای ارتش شامگاه چهارشنبه از مواضع خود در شهرک خان السبل به سمت شهرک معردبسه در شمال آن پیشروی کردند و پس از درگیری‌های شدید با جبهه النصره که با کشته و زخمی شدن شماری از عناصر آن همراه شد آنجا را به کنترل خود درآوردند».

 

معر دبسه از شمال به سراقب از جنوب به معره النعمان و از غرب به اریحا متصل است و تا دورترین نقاط شرق استان ادلب تا تل طوقان و منطقه ابواضهور که پایگاه گروهک تروریستی «إماره القوقاز» در سوریه است کشیده شده است.

 

ارتش سوریه در استان ادلب شهر راهبردی «معره النعمان» دروازه شرقی جبل الزاویه را آزاد کردند و با کنترل تعدادی از روستاهای اطراف جاده بین المللی حلب به دمشق امنیت را به کیلومترها از این جاده بازگرداندند.

خبرآنلاین

برایان هوک: ایران نباید غنی سازی اورانیوم داشته باشد

نماینده آمریکا درامور ایران با اعلام اقدام تروریسم اقتصادی جدید علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: ما به دنبال غنی سازی صفر برای ایران هستیم و این کشور نباید هیچ گونه غنی‌سازی اورانیوم داشته باشد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر

مصر و آلمان خواستار ازسرگیری مذاکرات صلح میان اسرائیلی‌ها و فلسطینیان بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل شدند

رئیس‌جمهوری مصر در جریان تماس تلفنی با صدر اعظم آلمان بر اهمیت از سرگیری مذاکرات فلسطینیان و اسرائیلی‌ها تحت نظارت آمریکا تاکید کرد.

ادامه

اسراییل, المان, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, مصر