درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

چین خواستار پایبندی آلمان به احترام متقابل شد

شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری چین در دیدار با اولاف شولتس صدراعظم آلمان تاکید کرد که روابط دو جانبه با برلین پیوسته ادامه پیدا خواهد کرد و پکن به دنبال زمینه‌های مشترک است. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، شی امروز سه‌شنبه در دیدار با شولتس در پکن گفت: ما باید روابط دو جانبه را از منظر ... چین خواستار پایبندی آلمان به احترام متقابل شد

ادامه

آلمان, اروپا, اروپای مرکزی, اسراییل, اقتصادی, اوکراین, جهان, چین, روسیه, سازمان ملل, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین, گزارش

تأکید رهبر کره شمالی بر توسعه روابط پایدار و بلندمدت با چین

رهبر کره شمالی در دیدار با قانون‌گذار ارشد دولت چین بر توسعه روابط پایدار و بلندمدت پکن و پیونگ‌یانگ تأکید کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، «کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی در دیدار با «ژائو لجی» رییس کمیته دایمی کنگره ملی خلق چین بر توسعه روابط بلندمدت این کشور با پکن تأکید کرد. به نوشته خبرگزاری ... تأکید رهبر کره شمالی بر توسعه روابط پایدار و بلندمدت با چین

ادامه

جهان, چین, شرق آسیا, کره شمالی, گزارش

«خفاش» منشا ویروس کرونا اعلام شد

موسسه ویروس شناسی ووهان کانون شیوع ویروس جدید کرونا به دنبال تجزیه و تحلیل‌های این ویروس اعلام کرد ترتیب ژن این ویروس ۹۶ درصد همانند ویروس خفاش است.

 

به گزارش ایرنا «ژونگ ناشن» روز پنجشنبه در پکن ضمن تایید همین یافته ها گفت که منشا این ویروس کرونا جدید شبیه به ویروسی است که سه سال پیش در خفاش‌ها پیدا شد.

 

اما او به رسانه های دولتی گفت که مانند بیماری سارس، ممکن است که ویروس کرونا از طریق حیوانات وحشی دیگر به انسان انتقال یافته باشد.

 

او گفت برای تعیین این مساله، آزمایشات بر روی طیفی از حیوانات وحشی در حال انجام است.

 

در استرالیا نیز تیمی از دانشمندان اعلام کرده‌اند که آنها در پیشرفتی چشمگیر توانسته‌اند این ویروس را کشت دهند که می‌تواند به تولید واکسن برای این بیماری کمک کند.

 

مقامات چین می‌گویند تا کنون ۱۷۰ تن پس از ابتلا به ویروس جدید کرونا، جان خود را از دست داده‌اند شمار افرادی که ابتلای آنها به این بیماری در این کشور تایید شده از ۷ هزار و ۷۰۰ نفر فراتر رفته است.

 

ویروس کرونا که اعلام شد اواخر سال گذشته میلادی در بازار غذاهای دریایی در شهر ووهان واقع در استان هوبی در مرکز چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می فروخت سرچشمه گرفته است اکنون علاوه بر ۳۱ استان و منطقه چین به ۱۴ کشور دیگر از جمله ایالات متحده آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه هم شیوع یافته است.

 

این ویروس که از خانواده «ویروس کرونا» شناخته شده است دوره نهفته نسبتا طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین باعث شده است تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند از آن آگاهی ندارند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نمی‌بینند.

 

تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده است و با این مورد تعداد آن به هفت مورد رسیده است این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود در معمولی‌ترین حالت این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان “سارس” می‌شود نشانه‌های ابتلا به این ویروس در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.

 

کمیسیون بهداشت ملی و وزارت مالی چین ۶۰ میلیارد یوان (۸.۷۴ میلیارد دلار) برای مقابله با ویروس کرونا اختصاص دادند.

پامپئو چین را “تهدید اصلی” عصر حاضر خواند

وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با همتای انگلیسی خود چین را تهدید اصلی دوران کنونی دانست و تاکید کرد که آمریکا و متحدانش باید مطمئن شوند که قدرت نظامی و فنی برای اینکه تضمین شود قرن حاضر با اصول غرب اداره شود را دارا هستند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا