مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اسرائیل باید شرایط ارسال ایمن کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند، افزود: این نفرت‌انگیز است که افرادی که چیزی کم ندارند، مانع رسیدن غذا به نیازمندان شوند. به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حملات غیرقانونی شهرک‌نشینان ... مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, گرسنگی

نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

نیویورک تایمز در گزارشی از طرح جدیدی که بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر اسرائیل در حال بررسی آن برای اداره غزه پس از جنگ است، پرده برداشت. به گزارش بامداد شنبه ایرنا، در گزارش نیویورک تایمز آمده است: مقام‌های دفتر نخست‌وزیر اسرائیل طرحی را مطرح کرده‌اند که بر اساس آن، نتانیاهو به دنبال آن است تا ... نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

ادامه

آمریکا, اردن, اسراییل, امارات, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, صلح, صهیونیسم, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, مصر

دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک ... دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, ترینیداد و توباگو, جهان, خبر, صلح, فلسطین

جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

گزارش‌ها حاکی از انتقال هواپیما‌های نظامی آمریکا از امارات به قطر است. وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به ... جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, قطر, یمن

عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

سوریه: مسئله فلسطین موضوع اصلی ما باقی خواهد ماند

معاون وزیر خارجه و مهاجران سوریه با تاکید بر لزوم وحدت و همبستگی فلسطینی ها برای مقابله با توطئه های آمریکا و اسرائیل تاکید کرد: مسئله فلسطین موضوع اصلی سوریه باقی خواهد ماند.

 

به گزارش خبرگزاری سوریه ( سانا) «فیصل مقداد» امروز (یکشنبه) در دیدار با هیاتی از کمیته اجرایی «سازمان آزادیبخش فلسطین» به ریاست «احمد علی» افزود: به رغم فشار زیاد غربی‌ها و جنگ تروریست‌ها علیه ما که برای محدود کردن مردم سوریه انجام شد، مسئله فلسطین همچنان موضوع اصلی ما باقی خواهد ماند.

 

معاون وزیر خارجه و مهاجران سوریه از مبارزه مردم فلسطین و مواضع آنها که موجب آزادی بدون شرط “صدقی المقت ” اسیر سوری از زندان های اسرائیل شد، ابراز خرسندی کرد و افزود که همه اسیران و بازداشت شدگان فلسطینی باید از زندان‌های اسرائیل آزاد شوند.

 

مقداد حملات اخیر اسرائیل به «باب الرحمه» در «مسجد الاقصی» را محکوم کرد و بر ضرورت و اهمیت همبستگی و تقویت وحدت فلسطینی ها برای مواجهه با آمریکا و اسرائیل تاکید کرد.

 

احمد علی رییس هیات کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین نیز در این دیدار با اشاره به تلاش های اسرائیل برای تخریب خانه های فلسطینیان و توسعه سیاست های اشغالگرانه خود جهت الحاق مناطق فلسطینی به سرزمین های اشغالی، تاکید کرد که مردم فلسطین پشت سر مردم، ارتش و رهبر سوریه ایستاده اند، زیرا دولت دمشق از مسائل امت عربی بویژه موضوع فلسطین دفاع کرده است.

 

وی ابراز امیدواری کرد: سوریه هرچه سریع تر از تروریست ها رهایی یابد، زیرا این موضوع بدون شک به نفع آرمان فلسطین است.

 

در این دیدار ” ابو یوسف ” عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین ، “محمود الخلیدی” رئیس اداره سازمان مردمی ، دکتر “سمیر الرفاعی” سفیر فلسطین در دمشق ، “انور عبدالهادی” عضو کمیته مرکزی جنبش “فتح” و مدیر دفتر سیاسی سازمان آزادی بخش فلسطین در دمشق حضور داشتند

 

به گزارش “سانا”، پس از این دیدار معاون وزیر خارجه سوریه به خبرنگاران گفت: تمام تلاش های مسئولان رژیم اشغالگر اسرائیل برای یهودی سازی بیت المقدس و سرزمین های اشغالی فلسطین به دلیل نپذیرفتن مردم فلسطین و بیشتر مردم جهان، شکست خواهد خورد.

 

مقداد تاکید کرد: مبارزه مردم فلسطین و فشارهای بین‌المللی منجر به آزادی هزاران زندانی فلسطینی از زندان‌های اشغالگران و خلاص شدن از شر تروریسم و پایان دادن به توطئه های برخی کشورها برای نادیده گرفتن حقوق قانونی مردم فلسطین خواهد شد.

 

همچنین احمد علی رئیس کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین نیز به خبرنگاران گفت: راه اندازی جنگ تروریستی علیه سوریه، تلاشی بود تا نقش تاریخی این کشور را در مواجهه با تهدید اسرائیل که برای منطقه بویژه مردم و مسئله فلسطین زیانبار است را از بین ببرند و این نشان از تلاش دائم آمریکا و اسرائیل برای جلوگیری از تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی بیت المقدس است.

 

 

طرح واشنگتن برای دور زدن طرح پارلمان عراق مبنی بر اخراج آمریکایی‌ها

یک کارشناس امنیتی عراق درباره نقشه واشنگتن برای دور زدن طرح پارلمان این کشور، مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی از خاک عراق، هشدار داد.

ادامه

امریکا, جهان, چین, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, عراق

جوانان معترض به بانک مرکزی لبنان حمله کردند

دهها تن از جوانان لبنان جمعه شب در اعتراض به سیاست‌های مالی و اقتصادی بانک مرکزی، در اصلی و شیشه‌های این بانک را در خیابان «الحمراء» در غرب بیروت شکستند و به درون حیاط داخلی آن بمب‌های دست ساز پرتاب کردند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, خبر, لبنان