جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

گزارش‌ها حاکی از انتقال هواپیما‌های نظامی آمریکا از امارات به قطر است. وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به ... جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, قطر, یمن

عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

طرح واشنگتن برای دور زدن طرح پارلمان عراق مبنی بر اخراج آمریکایی‌ها

یک کارشناس امنیتی عراق درباره نقشه واشنگتن برای دور زدن طرح پارلمان این کشور، مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی از خاک عراق، هشدار داد.

 

به گزارش افکارنیوز، «کریم الخیکانی» کارشناس امنیتی عراق درباره تحرکات واشنگتن و تلاش در شورای امنیت سازمان ملل برای تحمیل ابقای نیروهای آمریکایی در عراق هشدار داد.

 

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» توضیح داد: واشنگتن به دنبال انتقال شماری از سرکرده‌های داعش که در پایگاه‌های خود به ویژه در «التنف» و «الحسکه» آموزش داده، به عراق است.

 

آمریکا به منظور در هم شکستن تصمیم پارلمان عراق مبنی بر اخراج نظامیان خارجی از کشور، پس از انتقال شماری از ایادی تروریستی‌اش به عراق و انجام عملیات‌های تروریستی، در شورای امنیت تحرکاتی را آغاز می‌کند و این تصور را القاء می‌کند که عراق همچنان تهدید نخست برای جهان به شمار می‌رود و ضرورت دارد که نیروهای ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه با این تروریسم، همچنان در عراق باقی بمانند.

 

الخیکانی گفت: نیروهای امنیتی در قبال این اقدامات و طرح‌های واشنگتن، باید در مناطق مختلف بیش از پیش مستقر شوند و دولت عراق نیز هرچه سریعتر، سامانه‌های پدافندی را خریداری و نیروهای امنیتی را به خوبی مجهز کند. همچنین با روسیه یا چین، توافقنامه‌های برای خرید بالن‌های شناسایی و دوربین‌های حرارتی دوربرد امضاء شود تا تحرکات تروریست‌ها در نوار مرزی مشترک با روسیه زیر نظر گرفته شود.

 

امروز «قُصَی الانباری» مدیر اداره سازمان «بدر» در استان «الانبار» نیز ، از عملیات جدید هلی‌برن آمریکا در این استان و انتقال شماری از سرکرده‌های داعش از سوریه به «وادی حوران» و صحرای غربی این استان، پس از پاکسازی آن به دست الحشد الشعبی عراق، و تلاش برای احیای داعش با نامی جدید خبر داد.

 

عضو حزب دموکرات کردستان عراق : اخراج آمریکا از منطقه کردستان منوط به تصمیم بغداد است

 

عضو حزب دموکرات کردستان عراق، اعلام کرد که اخراج نظامیان آمریکایی از منطقه کردستان منوط به تصمیم دولت مرکزی است.

 

«مهدی عبدالکریم» عضو حزب دموکرات کردستان عراق، درباره اخراج نیروهای خارجی از منطقه کردستان، گفت که این امر منوط به تصمیم بغداد است.

 

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» توضیح داد: منطقه کردستان خروج نیروهای خارجی از اراضی خود را رد نمی‌کند و تصمیم عقب‌نشینی این نیروها به تصمیمات دولت مرکزی عراق مربوط است.

 

عبدالکریم افزود که « مسعود بارزانی » رئیس حزب دموکرات کردستان تاکید دارد که تصمیم منطقه کردستان، تصمیم بغداد خواهد بود. وی در جریان سفر «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر پیشبرد امور به اربیل،نیز بر این مسئله تاکید کرد و گفت: تصمیمی که دولت مرکزی در این‌باره اتخاذ کند، منطقه کردستان نیز به منظور حفظ حاکمیت عراق، به آن احترام خواهد گذاشت.

 

عضو حزب بارزانی توضیح داد که ملاحظاتی درباره تصمیم عقب‌نشینی نیروهای خارجی از عراق وجود دارد و برخی مذاکرات در این‌باره در جریان است و طی روزهای آتی، همه چیز روشن خواهد شد و راه‌ حل‌های طی روزهای آتی ارائه می‌گردد.

 

این در حالی است که « نیچروان بارزانی » رئیس منطقه کردستان عراق، جمعه (۲۷ دی)، در این‌باره گفت: «نظر ما این است که تصمیم پارلمان عراق [برای اخراج نظامیان خارجی] تصمیم خوبی نبود و کُردها و سنّی‌ها در آن دخیل نبودند… این اقدامی مهم بود که بدون اتفاق آراء انجام شد و در واقع روح قانون اساسی عراق را نقض کرد. این برای امروز یا آینده عراق خوب نیست».

سوریه: مسئله فلسطین موضوع اصلی ما باقی خواهد ماند

معاون وزیر خارجه و مهاجران سوریه با تاکید بر لزوم وحدت و همبستگی فلسطینی ها برای مقابله با توطئه های آمریکا و اسرائیل تاکید کرد: مسئله فلسطین موضوع اصلی سوریه باقی خواهد ماند.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

جوانان معترض به بانک مرکزی لبنان حمله کردند

دهها تن از جوانان لبنان جمعه شب در اعتراض به سیاست‌های مالی و اقتصادی بانک مرکزی، در اصلی و شیشه‌های این بانک را در خیابان «الحمراء» در غرب بیروت شکستند و به درون حیاط داخلی آن بمب‌های دست ساز پرتاب کردند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, خبر, لبنان