هشدار روسیه به آمریکا نسبت به استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه

دیپلمات ارشد روسیه هشدار داد اگر آمریکا در منطقه آسیا-اقیانوسیه موشک مستقر کند، روسیه را وادار خواهد کرد تا به تهدیدهای امنیتی جدید، از جمله در زمینه بازدارندگی هسته‌ای پاسخ دهد. به گزارش روز دوشنبه ایرنا، گریگوری ماشکوف (Grigory Mashkov) سفیر سیار (کل) روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت طرح واشنگتن برای استقرار موشک‌های کوتاه و ... هشدار روسیه به آمریکا نسبت به استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, امنیتی, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, روسیه, فیلیپین

تاکید چین بر دوری از ذهنیت مسابقه فضایی و دنبال کردن منافع بشریت

مقامات آمریکایی همزمان با آغاز ماموریت فضایی کاوشگر قمری «چانگ‌ای‌۶» چین به نیمه پنهان ماه نسبت به شتاب پیشرفت‌های فضایی این کشور ابزار نگرانی ‌کردند. به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا ، چین روز جمعه یک فضاپیمای رباتیک برای سفر به نیمه پنهان ماه پرتاب کرد که ماموریتی از جنبه فناورانه (تکنولوژیک) دشوار است ... تاکید چین بر دوری از ذهنیت مسابقه فضایی و دنبال کردن منافع بشریت

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, انگلیس, ایتالیا, پاکستان, تایلند, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, ژاپن, سوئد, سوئیس, غرب, فرانسه, گزارش, مصر

مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه هدف کشورهای ناتو از رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» آمادگی برای تقابل با روسیه است، گفت ادعای ناتو مبنی بر حمله ترکیبی روسیه علیه اعضای این ائتلاف تلاشی است برای توجیه نظامی‌گری اعضای ناتو. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت رزمایش بزرگ «مدافع ثابت‌قدم» ناتو نشان ... مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

ادامه

آمریکا, اروپا, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش, ناتو

واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات دیپلمات ارشد اروپایی گفت تنها راه برقراری صلح در اوکراین، توقف حمایت‌های تسلیحاتی غرب است. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت هر فرمول صلحی در مناقشه اوکراین به قطع حمایت‌های تسلیحاتی غرب از کی‌یف ختم می‌شود. این سخنگو به اظهارات «جوزپ بورل» مسؤول ... واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اوکراین, جنایات جنگی, جنگ سرد, روسیه, شرق اروپا, صلح, غرب, گزارش

مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

بوداپست اظهارات غرب درباره وقوع جنگ در اروپا را نشان دهنده مقاصد واقعی این بلوک قدرت دانست و گفت آمریکا در مناقشه اوکراین منافع شخصی دارد. به گزارش ایسنا ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان گفت اظهارات رهبران اتحادیه اروپا درباره جنگ در اروپا نشان‌دهنده مقاصد واقعی آنان است، اما آن‌ها دارند با آتش‌بازی می‌کنند. جوزپ بورل، ... مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, صلح, لهستان, مجارستان

مشاور امنیت ملی دولت سابق آمریکا: چین جدی‌ترین تهدید علیه ما است

مشاور امنیت ملی رئیس جمهور سابق آمریکا چین را جدی‌ترین تهدید علیه کشورش دانسته و خواستار هوشیاری بیشتر واشنگتن نسبت به اهداف راهبردی بلندمدت پکن شد.

 

به گزارش ایسنا، جیمز جونز که در دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا به عنوان مشاور امنیت ملی خدمت کرده در مصاحبه‌ای به شبکه سی‌ان‌بی‌سی گفت: چین صراحتا درباره اینکه اهداف راهبردی بلندمدتش چطور هستند، صحبت کرده است. ما باید این اهداف را بسیار جدی بگیریم.

 

او در صحبت‌هایش در محل اجلاس جهانی انرژی شورای آتلانتیک در شهر ابوظبی اظهار کرد: یکی از اهداف چین کنترل کامل مردمش با استفاده از تکنولوژی است. آن‌ها در حال کسب پیشرفتی چشمگیر در زمینه کنترل تک تک شهروندانشان، صرف نظر از کاری که آن شهروند انجام بدهد، هستند.

 

وی افزود: آن‌ها دارند به شهروندانشان نمره می‌دهند و این مساله بر شغلی که این شهروندان قرار است انجام بدهند و حفظ این شغل‌ و چگونگی سفرهایشان و هر کار دیگری تأثیر خواهد گذاشت.

 

جونز با اشاره به سیستمی در چین موسوم به سیستم تعیین اعتبار اجتماعی تأکید کرد: مقصدی که آن‌ها دارند به سمتش حرکت می‌کنند ترسناک است. آن‌ها همچنین صراحتا می‌خواهند این سیستم را به کشورهای دیگر نیز صادر کنند.

 

او خاطر نشان کرد، پکن به دنبال به کارگیری به اصطلاح “راهبرد اسب تِرُوا” به منظور کسب نفوذ در بسیاری از نقاط جهان است.

 

او گفت: آن‌ها به این ترتیب ابتدا به اقتصادها نفوذ می‌کنند، هر آنچه که بخواهند در آنجا برای خودشان می‌خرند و به هر کسی که بتوانند پول می‌دهند به این هدف که تا آنجا که بتوانند گلوگاه اقتصاد آنجا را به دست خودشان بگیرند و با استفاده از این اهرم، خواستار تغییر رفتار دولت آنجا شوند.

 

جونز ادامه داد: این مشکلی است که آمریکا باید به آن رسیدگی کند.

 

این مشاور امنیت ملی دولت سابق آمریکا خاطر نشان کرد: یکی از مسائلی که من را کمی نگران می‌کند این است که ما از صحبت درباره ارزش‌ها در جهان حتی در کشورهای دموکراتیک دست کشیده‌ایم. ما باید درباره حقوق بشر صحبت کنیم.

 

جیمز جونز در پاسخ به سوالی درباره ضرورت حمایت آمریکا از معترضان در هنگ کنگ حتی به قیمت به خطر افتادن مذاکرات تجاری با چین، گفت: آیا تجارت از ارزش‌های انسانی مهم‌تر است؟

 

او تصریح کرد: آمریکا در زمان جنگ سرد هیچ تجارتی با اتحاد جماهیر شوروی تا زمان فروریزی دیوار برلین انجام نداد اما در مورد چین ما خوابزده شده‌ایم. آن‌ها در حال حصول پیشرفتی شگفت‌انگیز هستند و به ناگهان تبدیل به رقبایی خالص می‌شوند.

 

وی افزود: من مطمئن نیستم که ما واقعا عمق نیت راهبردی چین برای آنکه جانشین آمریکا به عنوان مسلط‌ترین فرهنگ در جهان بشود را درک می‌کنیم یا خیر.

 

جونز ادامه داد: آمریکا باید با چین در هر جایی که آن‌ها در جهان باشند از جمله در آفریقا و در مکان‌های دیگر رقابت کند.

 

او گفت: رقابت بر سر تکنولوژی با چین از حوزه‌های دیگر جدی‌تر است اما آمریکا می‌تواند در این رقابت پیروز شود.

 

آلمان و روسیه با وجود مخالفت آمریکا طرح خط لوله گاز جریان شمالی دو را تکمیل می‌کنند

رئیس جمهوری روسیه و صدراعظم آلمان بر گسترش همکاری دو کشور در راستای اجرای کامل طرح خط لوله گاز جریان شمالی دو که گاز روسیه را به آلمان می‌رساند با وجود مخالفت ها و تحریم های آمریکا تاکید کردند.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه

افزایش نیروهای نظامی آمریکا در آسیا – پاسفیک برای مقابله با چین

ارتش آمریکا اعلام کرد: با اعزام نیروهای جدید تلاش های امنیتی واشنگتن در منطقه آسیا – پاسفیک برای اقدامات تقابل جویانه با تهدیدات پکن در این بخش از جهان افزایش یابد.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, حضور نظامی, خبر, شرق آسیا

روسیه: نگرانی اصلی آمریکا رشد توان اقتصادی و نظامی چین است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به اینکه انگیزه واقعی آمریکا از خارج شدن از توافقات مهم بین‌المللی، کاهش محدودیت‌های قانونی برای اقدامات این کشور است، تأکید کرد که خط لوله “جریان شمالی -۲” هیچ ارتباطی به آمریکا ندارد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

ناتو در تدارک تمرین نظامی برای مقابله با روسیه

یک نشریه آلمانی در گزارشی نوشت که نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، با هدف کسب آمادگی برای مقابله با تحرکات احتمالی روسیه، در تدارک انجام تمرین تهاجم نظامی است.

ادامه

اتحاد شوروی, المان, امریکا, جهان, خبر, روسیه, لهستان, ناتو

لاوروف: روسیه به هر اقدام خصمانه آمریکا پاسخ خواهد داد

وزیر امور خارجه روسیه در نتیجه‌گیری از سال ۲۰۱۹ ، با تأکید بر اینکه عدم حل مشکلات روابط مسکو-واشنگتن برای کل جهان اهمیت دارد، گفت: پیشنهادهای روسیه روی میز قرار دارد، هرچند انتظار زیادی از کار مشترک نباید داشت.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, انگلستان, اوکراین, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, فرانسه