ایندیپندنت: بایدن ضمن مسلح کردن اسرائیل در قحطی شمال غزه نیز دست دارد

روزنامه ایندیپندنت به افشای اسناد درز یافته و اظهارات مسئولان کنونی و سابق آمریکایی پرداخته که جو بایدن را به دست داشتن در گرسنگی در شمال نوار غزه و وقوع فاجعه‌ در این منطقه متهم می‌کنند. به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی تاکید کرد که بایدن و دولت او به خاطر بی‌اهمیتی ... ایندیپندنت: بایدن ضمن مسلح کردن اسرائیل در قحطی شمال غزه نیز دست دارد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, کودکان, گرسنگی, گزارش

مصر شایعات رسانه‌های اسرائیل را رد کرد

یک منبع عالی‌رتبه مصری روز شنبه، تأکید کرد که این کشور هرگز از تصمیم خود برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل صرف‌نظر نخواهد کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه «القاهره الإخباریه» یک منابع عالی‌رتبه مصر شایعات رسانه‌های اسرائیل مبنی بر منصرف شدن قاهره از پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل ... مصر شایعات رسانه‌های اسرائیل را رد کرد

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, اسراییل, تجاوز نظامی, جهان, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, مصر, نسل‌کشی

برنی سندرز از درخواست صدور حکم جلب علیه نتانیاهو، نخست‌وزیر و گالانت، وزیر جنگ اسرائیل دفاع کرد

سناتور مستقل سنای آمریکا از تصمیم دادستانی دادگاه لاهه برای درخواست صدور حکم جلب مقام‌های اسرائیل حمایت و بر ضرورت رعایت قوانین بین‌المللی تاکید کرد. به گزارش ایرنا، تارنمای هیل نوشت که برنی سندرز سناتور مستقل ایالت ورمونت دیشب (۳۱ اردیبهشت) در موضعی متفاوت از رهبر اکثریت دموکرات سنا، از درخواست صدور حکم جلب دادگاه ... برنی سندرز از درخواست صدور حکم جلب علیه نتانیاهو، نخست‌وزیر و گالانت، وزیر جنگ اسرائیل دفاع کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, هلند

دیوان کیفری لاهه حکم بازداشت نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را صادر کرد

دادستان ارشد دیوان کیفری بین‌المللی اعلام کرد که به دنبال بازداشت مقامات ارشد اسرائیل به دلیل اتهامات مختلف از جمله هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان است. به گزارش ایرنا به نقل از سی ان ان، کریم خان، دادستان ارشد دیوان کیفری بین‌المللی گفت که این دادگاه حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را صادر ... دیوان کیفری لاهه حکم بازداشت نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را صادر کرد

ادامه

اسراییل, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گرسنگی

شکست ائتلاف آمریکایی/ عملیات‌ جدید ارتش یمن علیه کشتی‌های مرتبط با اسرائیل

نیروی دریایی ارتش یمن طی ساعات گذشته حملاتی را در دریای سرخ علیه کشتی‌های تجاری که مقصد آنها بنادر اراضی اشغالی فلسطین اعلام شده است، انجام داد. به گزارش ایسنا، بعد از اینکه اسرائیل هشدارهای ارتش یمن را نادیده گرفت و درخواست حمایت از یگان‌های نظامی آمریکا برای حفاظت از کشتی‌ها در دریای سرخ کرد، ... شکست ائتلاف آمریکایی/ عملیات‌ جدید ارتش یمن علیه کشتی‌های مرتبط با اسرائیل

ادامه

آمریکا, اسراییل, پاناما, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, دریای سرخ, یمن, یونان

آلمان در رد خواسته آمریکا؛ ما به آنچه که پارلمان و بخصوص دولت عراق بگوید پایبند و متعهد هستیم

وزیر امور خارجه آلمان درخواست اخیر رئیس جمهور آمریکا برای نقش آفرینی بیشتر ناتو در منطقه غرب آسیا را رد کرده و تاکید کرد که ناتو نهاد درستی در این منطقه نیست.

 

به گزارش تسنیم، “هایکو ماس”، وزیر امور خارجه آلمان در سخنانی درباره قدرت گرفتن مجدد تروریسم داعش در عراق و حملات تروریستی جدید در اروپا در صورت بازگشت نیروهای ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش از عراق هشدار داد.

 

وی که در گفتگو با “ان تی وی” آلمان سخن می‌گفت تصریح کرد که داعش هنوز وجود دارد و کاملا شکست نخورده است. اگر این ائتلاف بین‌المللی عراق را ترک کند منجر به این می شود که تروریسم داعش فضای باز جدیدی را دریافت کند.

 

وزیر امور خارجه آلمان در عین حال تصریح کرد که عراق درباره بازگشت این نیروها تصمیم می گیرد. در نهایت ما به آنچه که پارلمان و بخصوص دولت عراق بگوید پایبند و متعهد هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه عملیات ارتش آلمان به دعوت پارلمان و دولت عراق در حال انجام است گفت اگر همانگونه که پارلمان عراق تصمیم گیری کرده است و عکس این عملیات از ما درخواست شود ما دیگر نمی توانیم در آنجا بمانیم.

 

وزیر امور خارجه آلمان همچنین تاکید کرد که اتحادیه اروپا باید در خاورمیانه نقش مستقلی را پیدا کند. ما باید در اروپا فورا در این باره گفتگو کنیم که نقش ما در خاورمیانه و همچنین آفریقا، لیبی و ساحل عاج چگونه باید باشد.

 

ماس افزود: در همه جای دنیا تکالیف زیاد و انتظارات بالایی از اتحادیه اروپا وجود دارد. ما باید این مسئله را شفاف سازی کنیم که اولویت های ما کجا هستند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش درخواست دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای نقش آفرینی بیشتر ناتو در منطقه غرب آسیا را رد کرده و اعلام کرد که من اعتقاد دارم که ناتو نهاد درستی در خاورمیانه نیست. اتحادیه اروپا در مقابل ناتو این مزیت را دارد که ما همیشه می توانیم تعامل نظامی و امنیتی را با عملیات های غیر نظامی، کمک به بازسازی و ایجاد پایداری همراه و ترکیب کنیم. اینکه اروپا با یک رای صحبت کند پیش شرطی برای جدی گرفته شدن اروپا در دنیا است.

 

“دونالد ترامپ”، رئیس جمهور آمریکا اخیرا از ائتلاف نظامی ناتو درخواست کرده که نقش آفرینی خود در منطقه غرب آسیا را افزایش دهد.

کره جنوبی: به خاطر آمریکا از ایران دست نمی‌کشیم

«کانگ کیونگ وا» وزیر خارجه کره جنوبی در اظهاراتی کم سابقه با اظهار نظر مبنی بر اینکه کشورش نمی تواند بخاطر آمریکا از ایران دست بکشد، به خواسته‌های واشنگتن برای اعزام نیرو به تنگه هرمز دست رد زد.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, کره جنوبی

فرمانده هوا و فضای سپاه: چهارشنبه صبح به مسئولان اطلاع دادم

امیرعلی حاجی‌زاده می‌گوید با شنیدن خبر آرزوی مرگ کرده است. او با تأکید بر پذیرش تمامی مسئولیت، به وضعیت آمادگی در شرایط جنگی درآن شب اشاره می‌کند و شلیک غیرعمد به هواپیما را “هزینه اقدامات آمریکا در منطقه” می‌داند.

ادامه

امریکا, اوکراین, ایران, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, مصاحبه و گفتگو

دیپلمات چینی: ترور سردار سلیمانی ماهیت امپریالیستی آمریکا را افشا کرد

دیپلمات چینی و سفیر پیشین این کشور در ایران در واکنش به شهادت سردار «قاسم سلیمانی» اظهار کرد ترور سردار سلیمانی ماهیت امپریالیستی آمریکا را افشا کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, شرق آسیا