هشدار مصر درباره ادامه حمله اسرائیل به رفح

یک مقام بلندپایه مصری بیان کرد که کشورش به اسرائیل، آمریکا و دولت‌های اروپایی درباره عملیات اشغالگران در رفح اعتراض کرده است. به گزارش ایسنا، این مقام مصری عالی رتبه هشدار داد که این عملیات، پیمان صلح بین مصر و اسرائیل(پیمان صلحی که با وساطت آمریکا میان اسرائیل و مصر در سال ۱۹۷۹ در کمپ ... هشدار مصر درباره ادامه حمله اسرائیل به رفح

ادامه

آمریکا, اسراییل, اسلوونی, اشغالگری, پناهجویی, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

عضو ارشد دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین به شهادت رسید

عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین در حمله هوایی اسرائیل به محله «صبره» در جنوب غزه به شهادت رسید. به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین در حمله هوایی اسرائیل به محله «صبره» در جنوب غزه به شهادت رسید. خبرگزاری وفا و شبکه تلویزیونی المیادین ... عضو ارشد دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین به شهادت رسید

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

رسانه اسرائیل: نیمی از قضات دادگاه لاهه به دنبال بازداشت مسئولان اسرائیل هستند

شبکه تلویزیونی «کان» اسرائیل گزارش داد که نیمی از قضات دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه به دنبال صدور حکم بازداشت مسئولان این رژیم هستند. به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از شبکه اسرائیلی «کان»، دادگاه لاهه همچنین به دنبال صدور حکم توقف جنگ در غزه قبل از آغاز حمله به شهر رفح است. پیش ... رسانه اسرائیل: نیمی از قضات دادگاه لاهه به دنبال بازداشت مسئولان اسرائیل هستند

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, لیبی, نسل‌کشی, هلند

رئیس ستاد ارتش اسرائیل: جنگ غزه بی‌فایده است

فرماندهان ارتش اشغالگر اعلام کردند بنیامین نتانیاهو جان صهیونیست‌ها و سربازان ارتش را به خطر انداخته است، هرتزی هالوی نیز تاکید کرد که جنگ غزه بی‌فایده است. به گزارش ایسنا، طبق گزارش کانال ۱۳ عبری زبان، هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر به دلیل جنگی که ارتش در غزه به ... رئیس ستاد ارتش اسرائیل: جنگ غزه بی‌فایده است

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, خاورمیانه, صهیونیسم, فلسطین

خانواده‌های اسرای اسرائیلی خواستار سرنگونی کابینه نتانیاهو شدند

خانواده‌های اسرای اسرائیلی شنبه شب با برگزاری تظاهراتی در تل آویو خواستار سرنگونی کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل شدند. به گزارش ایرنا از الجزیره، خانواده‌های اسرای اسرائیلی در این تظاهرات، گفتند: نتانیاهو کابینه را به سمت شکست کامل سوق می‌دهد و هنوز استراتژی روشنی برای جنگ وجود ندارد. آنها افزودند: اگر بخواهیم اسرا را ... خانواده‌های اسرای اسرائیلی خواستار سرنگونی کابینه نتانیاهو شدند

ادامه

آزادی, اسراییل, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

اشپیگل: ناتو هم بخشی از نیروهای خود را از عراق خارج می‌کند

یک هفته نامه آلمانی با استناد به اظهارات محافل ناتو از تصمیم این ائتلاف نظامی برای خروج بخشی از نیروهای خود از خاک عراق خبر داد.

 

به گزارش تسنیم به نقل از هفته نامه “اشپیگل”، بعد از آلمان ائتلاف نظامی ناتو هم اعلام کرده که بخشی از نیروهای خود را از عراق بیرون می کشد.

 

به نوشته هفته نامه “اشپیگل” بعد از ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا شرایط در عراق برای ائتلاف نظامی ناتو هم ناامن شده است. یک بخش از ۵۰۰ نیرویی که در حال حاضر تحت ائتلاف نظامی ناتو در عراق به نیروهای امنیتی این کشور آموزش می‌دهد از این کشور خارج می شوند. هفته نامه اشپیگل این خبر را با استناد به محافل ائتلاف نظامی ناتو منتشر کرده است.

 

بر این اساس این بازگشت نیروها در حال انجام است و یک یگان از کرواسی تا به حال به کویت منتقل شده است. یکی از کارکنان ائتلاف نظامی ناتو گفته است که امنیت نیروهای ما از بیشترین اهمیت برخوردار است؛ از این رو درباره انتقال موقت برخی از نیروهای ما در داخل و خارج از عراق تصمیم گیری شده است. وی اظهار داشت که جزئیات دقیق تر درباره این خبر از دلایل امنیتی ذکر نمی‌شود. وی در عین حال تاکید کرد که ناتو حضور خود در عراق را همچنان حفظ می‌کند.

 

ائتلاف نظامی ناتو عملیات آموزشی نیروهای خود در عراق را به حال تعلیق درآورده است بعد از اینکه ترور سردار سلیمانی تنش ها در منطقه را تشدید کرده و پارلمان عراق هم قطعنامه خروج نیروهای بیگانه را تصویب کرده است.

 

پیش از این ارتش آلمان هم اعلام کرده بود که بخشی از نیروهای خود را از خاک عراق به کویت و اردن منتقل می‌کند.

 

نیروهای ناتو از اوایل سال ۲۰۱۷ آموزش‌ به نیروهای عراقی، به ویژه در زمینه‌ خنثی‌‌سازی بمب و مهمات، حفاظت‌های لجستیکی و مراقبت‌های پزشکی را بر عهده داشته‌اند. علاوه بر این، ناتو به وزارت دفاع عراق و ادارات امنیتی و انتظامی این کشور مشاوره می‌دهد. این اواخر شمار مأموران ناتو در عراق حدود ۵۰۰ نفر بود که اکثرشان کانادایی هستند.

 

پارلمان عراق، یکشنبه پنجم ژانویه، به قطعنامه خروج همه نیروهای خارجی از این کشور رای داد. طبق این قطعنامه، نیروهای آمریکایی و دیگر کشورها در ائتلاف بین‌المللی باید عراق را ترک کنند، استفاده نیروهای خارجی از حریم زمینی، هوایی و دریایی این کشور ممنوع است و استفاده از سلاح نیز تنها در اختیار دولت خواهد بود.

عقب‌نشینی بزرگ ترامپ از تهدیدات بعد از ضربه موشکی ایران

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا که تا پیش از این از هدف قرار دادن نقاط متعدد در ایران صحبت می‌کرد، در نطق خود بعد از ضربه موشکی جمهوری اسلامی، از هرگونه تهدید نظامی علیه ایران عقب‌نشینی کرد و با صدایی لرزان از لزوم صلح با ایران، لزوم کاهش حضور آمریکا در منطقه غرب آسیا و منفعت ... عقب‌نشینی بزرگ ترامپ از تهدیدات بعد از ضربه موشکی ایران

ادامه

افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, عربستان سعودی, لبنان, یمن

شبکه روسیا الیوم؛ خروج نیروهای آمریکا از دیرالزور در سوریه

ساعاتی پس از حمله تلافی جویانه ایران در واکنش به اقدام تروریستی آمریکا در عراق، شبکه خبری روسیا الیوم گزارش داد که خبرها حاکی از خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه های خود در دیرالزور واقع در شرق سوریه هستند.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, سوریه

ضرورت تشدید تلاش‌ها به‌منظور حفظ صلح در منطقه و مقابله با سیاست‌های ماجراجویانه و خطرناک امپریالیسم آمریکا!

بیانیهٔ کمیتهٔ مرکزی حزب تودهٔ‌ ایران: ضرورت تشدید تلاش‌ها به‌منظور حفظ صلح در منطقه و مقابله با سیاست‌های ماجراجویانه و خطرناک امپریالیسم آمریکا!

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, تروریسم, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, عراق, مقاله

اسپانیا، ایتالیا و کرواسی هم خروج نیروهای خود از عراق را اعلام کرد

اسپانیا هم بعد از اعلان ائتلاف نظامی ناتو مبنی بر اینکه بخشی از نیروهای خود را از عراق خارج می‌کند اعلام کرد که کشورش به دلیل نگرانی‌های امنیتی این اقدام را در پیش می‌گیرد.

ادامه

اسپانیا, المان, ایتالیا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, فرانسه, ناتو