دادستان لاهه: می‌گویند با آمریکا و متحدانش کاری نداشته باش!

دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) از تهدید شدن خود در روند تحقیقات درباره جنایات اسرائیل خبر داد. به گزارش ایسنا، «کریم خان» دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی گفت در روند تحقیقات خود درباره اقدامات اسرائیل در غزه، چندین بار تهدید شده و یک مقام ارشد به او گفته که این دیوان باید بر امور ... دادستان لاهه: می‌گویند با آمریکا و متحدانش کاری نداشته باش!

ادامه

آفریقا, آمریکا, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, روسیه, فلسطین, گرسنگی

ابراز امیدواری چین از عینی بودن حکم دادگاه بین‌المللی

وزارت خارجه چین پس از درخواست دادگاه لاهه برای صدور حکم بازداشت برای روسای اسراییل، ابراز امیدواری کرد که این حکم، عینی باشد. وزارت خارجه چین پس از درخواست دادستان کل برای صدور حکم بازداشت برای روسای اسراییل درپی جنگ در نوار غزه، ابراز امیدواری کرد که دادگاه کیفری بین‌المللی عینی عمل کند. براساس گزارش ... ابراز امیدواری چین از عینی بودن حکم دادگاه بین‌المللی

ادامه

آفریقای جنوبی, استقلال, اسراییل, جنایات جنگی, جهان, چین, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, شرق آسیا, فرانسه, فلسطین, هلند

ایندیپندنت: بایدن ضمن مسلح کردن اسرائیل در قحطی شمال غزه نیز دست دارد

روزنامه ایندیپندنت به افشای اسناد درز یافته و اظهارات مسئولان کنونی و سابق آمریکایی پرداخته که جو بایدن را به دست داشتن در گرسنگی در شمال نوار غزه و وقوع فاجعه‌ در این منطقه متهم می‌کنند. به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی تاکید کرد که بایدن و دولت او به خاطر بی‌اهمیتی ... ایندیپندنت: بایدن ضمن مسلح کردن اسرائیل در قحطی شمال غزه نیز دست دارد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, کودکان, گرسنگی, گزارش

مصر شایعات رسانه‌های اسرائیل را رد کرد

یک منبع عالی‌رتبه مصری روز شنبه، تأکید کرد که این کشور هرگز از تصمیم خود برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل صرف‌نظر نخواهد کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه «القاهره الإخباریه» یک منابع عالی‌رتبه مصر شایعات رسانه‌های اسرائیل مبنی بر منصرف شدن قاهره از پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل ... مصر شایعات رسانه‌های اسرائیل را رد کرد

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, اسراییل, تجاوز نظامی, جهان, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, مصر, نسل‌کشی

برنی سندرز از درخواست صدور حکم جلب علیه نتانیاهو، نخست‌وزیر و گالانت، وزیر جنگ اسرائیل دفاع کرد

سناتور مستقل سنای آمریکا از تصمیم دادستانی دادگاه لاهه برای درخواست صدور حکم جلب مقام‌های اسرائیل حمایت و بر ضرورت رعایت قوانین بین‌المللی تاکید کرد. به گزارش ایرنا، تارنمای هیل نوشت که برنی سندرز سناتور مستقل ایالت ورمونت دیشب (۳۱ اردیبهشت) در موضعی متفاوت از رهبر اکثریت دموکرات سنا، از درخواست صدور حکم جلب دادگاه ... برنی سندرز از درخواست صدور حکم جلب علیه نتانیاهو، نخست‌وزیر و گالانت، وزیر جنگ اسرائیل دفاع کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, هلند

سناتور آمریکایی: حمله آمریکا به مراکز فرهنگی جنایت جنگی است

«کریس مورفی» سناتور دموکرات آمریکایی در واکنش به تهدید «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور درباره حمله به ایران گفت: حمله به مراکز فرهنگی یک جنایت جنگی است.

 

به گزارش ایرنا؛ درحالی که ترامپ یکشنبه شب در صفحه توئیتر خود در هشداری مدعی شد ۵۲ سایت ایرانی را که از نظر فرهنگی اهمیت بالایی دارند، هدف قرار خواهد داد؛ این هشدار ترامپ در داخل آمریکا واکنش داشت.

 

سناتور دموکرات آمریکایی در واکنش به این اظهارات رئیس جمهور کشورش در توئیتر به او پاسخ داد و نوشت: هدف قرار دادن غیرنظامیان و مراکز فراهنگی همان اقدامی است که تروریست ها انجام می دهند. این یک جنایت جنگی است.

 

این سناتور ایالت کنتیکت آمریکا افزود: ترامپ خود را درگیر گزینه جنگی می کند. این جنگی است که کاملا بدست خود او ساخته شده است. جنگی که هزاران آمریکایی را به کشتن می دهد. کنگره باید او را متوقف کند.

 

ترامپ در توئیتر خود نوشت: اگر ایران هر یک از آمریکایی‌ها یا دارایی‌های آن را هدف قرار دهد، ما ۵۲ نقطه در ایران را هدف قرار می‌دهیم.

 

ترامپ پیش از این مدعی شد که این اقدام به تلافی ۵۲ آمریکایی خواهد بود که سال‌ها پیش ایرانی‌ها گروگان گرفته بودند.

 

مورفی نیز پیش تر در انتقاد از ترور سردار قاسم سلیمانی به دستور مستقیم ترامپ، به رسانه های آمریکا گفته بود: این اقدام مانند این است که ایرانی ها وزیر دفاع آمریکا را هدف قرار دهند و این یک اقدام جنگی است.

 

این سناتور دموکرات با انتقاد از اقدام پنتاگون در ترور سردار سلیمانی در توئیتر نوشت: در این‌ که سلیمانی دشمن ایالات متحده بود شکی نیست. اما آیا دولت آمریکا که بدون مجوز کنگره دومین فرد قدرتمند در ایران را ترور کرده، آگاهانه یک جنگ منطقه‌ای بالقوه را آغاز کرده است؟

 

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای که پس از ترور سردار سلیمانی صادر کرد، مدعی شد هدف از این حمله، جلوگیری از حملات بیشتر ایران بوده است. مورفی از این توجیه انتقاد کرده است.

 

مورفی در یک پیام توئیتری دیگر نوشت: توجیه ارائه‌ شده برای این ترور، جلوگیری از حملات آتی ایرانی‌ها بوده است. یک دلیل که ما عموما مقام‌های سیاسی خارجی را ترور نمی‌کنیم این باور است که چنین اقدامی باعث کشته شدن آمریکایی‌های بیشتری می‌شود نه آمریکایی‌های کمتر. این مسئله باید امشب باعث نگرانی واقعی، مبرم و عمیق ما باشد.