جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

گزارش‌ها حاکی از انتقال هواپیما‌های نظامی آمریکا از امارات به قطر است. وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به ... جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, قطر, یمن

عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

صدر فراخوان داد ؛ برای بیرون کردن اشغالگران آمریکایی آیا کسی هست که ما را یاری کند؟

مقتدی صدر رهبر جریان صدر از همه جریان ها و گروه های سیاسی و اجتماعی عراق خواست که علیه اخراج نیروهای آمریکایی از عراق متحد شوند.

 

صدر شامگاه دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که خواستار متحد شدن همه عراقی ها برای بیرون کردن اشغالگران آمریکایی شد.

 

وی گفت: ما در گذشته نسبت به سرانجام وارد کردن عراق به درگیری‌های منطقه‌ای و بین المللی هشدار داده بودیم و گفتیم که عراق و ملتش دیگر تحمل چنین رفتارهای نابخردانه‌ای را ندارند..

 

صدر ادامه داد: اگر در گذشته برای بیرون کردن اشغالگر از مسیر مقاومت نظامی همکاری می‌کردیم، امروز اشغالگر بر سینه عراق سایه نمی‌افکند.

 

وی اعلام کرد: من در حال حاضر آماده هستم با روش‌های سیاسی و حقوقی این اشغالگر را بیرون کنم اما آیا کسی هست که ما را یاری کند؟ پس برای یکپارچه شدن جهت بیرون کردن اشغالگر در سریع‌ترین زمان ممکن بشتابید؛ باید رفتارهای غیر مسئولانه برخی از گروه‌های نظامی را از خودتان دور سازید و باید زمام امور فقط در دست نیروهای امنیتی باشد.

 

رهبر جریان صدر عراق ادامه داد: اگر عقب‌نشینی نکردند ما با همکاری شما رفتار دیگری خواهیم داشت. اشغالگر به رهبری آن نابخرد (ترامپ) از فساد شیوع پیدا کرده از یک سو و از سوی دیگر از شکاف بزرگ میان سیاستمداران و ملت سوء استفاده کرد.

 

وی ادامه داد: بنابراین با هدف رفاه ملت و عزت آنها، باید همگان از غنیمت‌ها و قدرت دست برداشته و گرنه زمان پشیمانی فرا می‌رسد. بدانید که ما اجازه نخواهیم داد که عراق صحنه‌ای برای تسویه حساب‌های سیاسی و نظامی شود، بلکه ما خواهان عراقی قدرتمند و مستقل هستیم.

 

آمریکا شامگاه یکشنبه با جنگنده های نظامی خود به سه مقر تیپ ۴۵ الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق در استان الانبار حمله کرد.

 

مقامات عراقی اعلام کردند که در حمله شب گذشته آمریکا به مقر این تیپ متعلق به گردان‌های کتائب حزب الله در شهر «القائم» استان «الانبار» در غرب این کشور بیش از ۳۰ نفر کشته و ده ها تن مجروح شدند.

 

لحظاتی پس از این حمله، مردم، مسوولان، شخصیت‌های سیاسی و دولتی عراق، اقدام آمریکا در نقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشور را محکوم کردند.

ایرنا

خبرگزاری «تاس»؛ افزایش همکاری‌ها دوجانبه بین روسیه و ایران درسطوح مختلف در سال ۲۰۱۹

وزرای امور خارجه روسیه و ایران، امروز در شرایطی با یکدیگر مذاکره می‌کنند همکاری‌های تجاری- اقتصادی گسترش یافته، مذاکرات سیاسی فعال‌تر از همیشه ادامه داشته و مشارکت نظامی نیز آغاز شده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, استرالیا, امارات, امریکا, انگلستان, ایران, بحرین, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, عربستان سعودی

تحلیلگر آمریکایی: حضور نظامی آمریکا در عراق آزار دهنده است

نشریه آمریکن کانسروتیو در یادداشتی به قلم “دنیل لاریسون” ضمن بررسی حملات هوایی اخیر آمریکا به خاک عراق یادآور شده که حضور نظامی آمریکا در عراق بیش از حد برای مردم این کشور آزاردهنده هست، به ویژه اکنون که واشنگتن از خاک این کشور برای دشمنی با ایران استفاده می‌کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق

گاردین؛ ۲۰۱۹؛ سال فروپاشی سیاست خارجی آمریکا

یک روزنامه انگلیسی نوشت، رویکرد دولت آمریکا در زمینه سیاست خارجی در سال ۲۰۱۹ بیشتر بر اساس منافع شخصی، خودشیفتگی و توئیت‌بازی رئیس‌جمهور بود تا روابط دیپلماتیک و قوانین بین‌المللی.

ادامه

اسراییل, افغانستان, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, ایران, ترکیه, تروریسم, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, عربستان سعودی, کره شمالی, مذاکرات اتمی