دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک ... دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, ترینیداد و توباگو, جهان, خبر, صلح, فلسطین

جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

گزارش‌ها حاکی از انتقال هواپیما‌های نظامی آمریکا از امارات به قطر است. وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به ... جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, قطر, یمن

عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

۲۵ کشته و ۵۱ زخمی در حمله آمریکا به مواضع حشد شعبی

حشد شعبی از افزایش تلفات حملات آمریکا به مواضع این گروه در شهرستان القائم در استان الانبار عراق در مرزهای عراق و سوریه خبر داد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری سومریه نیوز، جواد کاظم الربیعاوی، مدیر اداره تحرکات در حشد شعبی شب گذشته اعلام کرد، آمار تجاوز ددمنشانه آمریکا به مقرهای تیپ‌های ۴۵ و ۴۶ حشد شعبی به ۲۵ شهید و ۵۱ زخمی رسید.

 

الربیعاوی افزود: تعداد شهدا با توجه به وخامت حال زخمی‌ها احتمالا افزایش یابد.

 

وی تصریح کرد، این حمله راس ساعت ۷.۴۵ عصر به وقت محلی توسط جنگنده‌های آمریکایی انجام گرفت و حملات به منطقه المزرعه و نوار مرزی با سوریه در عمق خاک عراق بود.

 

منابع می‌گویند، در بین شهدای این حملات ابوعلی خزعلی، فرمانده تیپ ۴۵ گردان‌های حزب‌الله عراق نیز وجود دارد.

گروه اطلاع‌رسانی امنیتی نیز اعلام کرد، مقر تیپ ۴۵ حشد شعبی هدف سه حمله هوایی آمریکایی قرار گرفت و چهار مبارز برجسته این گروه به شهادت رسیدند.

 

حشد شعبی در بیانیه‌ای اعلام کرده بود، حمله فرماندهی عملیات الجزیره در استان الانبار و مقر تیپ ۴۵ و ۴۶ حشد شعبی را هدف گرفت که منجر به تعدادی کشته و زخمی شد.

 

وزارت دفاع عراق نیز قبل‌تر گفته بود، حملات ائتلاف آمریکایی دو مقر گردان‌های حزب‌الله عراق در منطقه غابه سلوم و الحرش در غرب الانبار را هدف گرفته بود.

 

این مناطق در شهرستان القائم در غرب الانبار واقع شده‌اند. استان الانبار یک سوم مساحت عراق را تشکیل می‌دهد و از غرب در مجاورت مرزهای سوریه است.

 

پنتاگون: ۵ مقر گردان‌های حزب‌الله در عراق و سوریه را هدف گرفتیم

 

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ادعا کرد، ارتش این کشور پنج تاسیسات وابسته به گردان‌های حزب‌الله عراق از جمله مواضع فرماندهی و کنترل و نیز انبار تسلیحاتی این گروه را هدف گرفته است.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) دربیانیه‌ای که در سایت رسمی خود منتشر کرد، آورده است: حمله شب گذشته در واکنش به حملات مکرر گردان‌های حزب‌الله عراق به مواضع و پایگاه‌هایی عراقی صورت گرفت که میزبان نیروهای ائتلاف آمریکایی هستند.

 

به گفته جاناتان هافمن، سخنگوی ارشد پنتاگون، نیروهای آمریکایی حملاتی را به تاسیسات این گروه در عراق و سوریه داشتند. وی انگشت اتهام را به سمت حزب‌الله عراق در زمینه هدف گیری پایگاهی عراقی با ۳۰ راکت گرفت که منجر به کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی و زخمی شدن چهار آمریکایی دیگر و نیز دو نیروی امنیتی عراق شد.

 

به ادعای وی، این حملات منجر به کاهش توانمندی حزب‌الله عراق برای انجام چنین حملاتی در آینده علیه نیروهای ائتلاف خواهد شد.

 

وزارت دفاع آمریکا عنوان کرده است، حمله سه موضع حزب‌الله در عراق و دو موضع این گروه در سوریه را هدف قرار داد که شامل تاسیسات ذخایر تسلیحاتی، مواضع فرماندهی و کنترل می‌شود. طبق بیانیه پنتاگون این نیروها برای برنامه‌ریزی و انجام حملات علیه نیروهای ائتلاف از این مواضع استفاده می‌کنند.

 

همچنین دو مقام پنتاگون که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند،‌ در این حملا ت از جنگنده‌های اف ۱۵ استفاده شد.

خبرگزاری «تاس»؛ افزایش همکاری‌ها دوجانبه بین روسیه و ایران درسطوح مختلف در سال ۲۰۱۹

وزرای امور خارجه روسیه و ایران، امروز در شرایطی با یکدیگر مذاکره می‌کنند همکاری‌های تجاری- اقتصادی گسترش یافته، مذاکرات سیاسی فعال‌تر از همیشه ادامه داشته و مشارکت نظامی نیز آغاز شده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, استرالیا, امارات, امریکا, انگلستان, ایران, بحرین, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, عربستان سعودی

تحلیلگر آمریکایی: حضور نظامی آمریکا در عراق آزار دهنده است

نشریه آمریکن کانسروتیو در یادداشتی به قلم “دنیل لاریسون” ضمن بررسی حملات هوایی اخیر آمریکا به خاک عراق یادآور شده که حضور نظامی آمریکا در عراق بیش از حد برای مردم این کشور آزاردهنده هست، به ویژه اکنون که واشنگتن از خاک این کشور برای دشمنی با ایران استفاده می‌کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق

گاردین؛ ۲۰۱۹؛ سال فروپاشی سیاست خارجی آمریکا

یک روزنامه انگلیسی نوشت، رویکرد دولت آمریکا در زمینه سیاست خارجی در سال ۲۰۱۹ بیشتر بر اساس منافع شخصی، خودشیفتگی و توئیت‌بازی رئیس‌جمهور بود تا روابط دیپلماتیک و قوانین بین‌المللی.

ادامه

اسراییل, افغانستان, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, ایران, ترکیه, تروریسم, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, عربستان سعودی, کره شمالی, مذاکرات اتمی