۵ کشور اروپایی به زودی کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

منابع خبری اعلام کردند، برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله ایرلند و اسپانیا در حال بررسی به رسمیت شناختن کشور فلسطین در روز ۲۱ ماه مه هستند. به گزارش ایسنا، تماس‌ها میان ایرلند، اسپانیا، اسلوونی و مالت درباره به رسمیت شناختن کشور فلسطین افزایش یافته است. شبکه رادیویی و تلویزیونی ایرلند گزارش کرد، ... ۵ کشور اروپایی به زودی کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسلواکی, اسلوونی, ایرلند, بلغارستان, جمهوری چک, خاورمیانه, خبر, رومانی, سوئد, فلسطین, قبرس, لهستان, مالت, مجارستان, نروژ

براساس نتایج یک بررسی بین‌المللی، جایگاه جهانی آمریکا رو به افول است

براساس نتایج منتشر شده از شاخص ادراک دموکراسی (DPI)، جایگاه آمریکا به‌ویژه به‌دلیل حمایت بی‌دریغ از جنگ اسرائیل در غزه روبه افول است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از نشریه پولیتیکو، آمارهای جدید نشان می‌دهد که اقبال عمومی در سطح جهان نسبت به آمریکا رو به کاهش است و این امر به ویژه در پی ... براساس نتایج یک بررسی بین‌المللی، جایگاه جهانی آمریکا رو به افول است

ادامه

آسیا, آفریقا, آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اروپا, اسراییل, اوکراین, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, شمال افریقا, غرب اروپا, گزارش

سما؛ رهبری فلسطین برای آزادی همه اسرا و در راس آنها مروان البرغوثی تلاش می‌کند

یک منبع حاکمیتی فلسطینی اعلام کرد که رهبری فلسطین خواهان آزادی اسرا و در رأس آنها مروان البرغوثی، از رهبران جنبش فتح است. به گزارش ایسنا، یک منبع ارشد فلسطینی اعلام کرد آنچه که در خصوص ارائه درخواست از سوی مقامات رسمی رهبری به رژیم اشغالگر مبنی‌بر عدم آزادی مروان البرغوثی منتشر می‌شود، کاملاً بی‌پایه ... سما؛ رهبری فلسطین برای آزادی همه اسرا و در راس آنها مروان البرغوثی تلاش می‌کند

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, انگلیس, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش

بلژیک در حال کار بر روی تحریم‌های بیشتر علیه اسرائیل است

بلژیک ضمن آغاز بحث درباره تحریم اسرائیل در اتحادیه اروپا از این بلوک خواسته تحریم‌هایی علیه اسرائیل اعمال کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ بلژیک بحث تحریم‌های تجاری احتمالی اتحادیه اروپا علیه اسرائیل را آغاز کرده است. این را الکساندر دو کرو، نخست وزیر این کشور اعلام کرد. به گفته وی، مذاکرات چندین هفته است که ... بلژیک در حال کار بر روی تحریم‌های بیشتر علیه اسرائیل است

ادامه

اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خاورمیانه, غرب, فلسطین, گزارش

امضا نزدیک به ۲۰سند همکاری دوجانبه در دیدار شی جین‌پینگ با ماکرون

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر دوشنبه ششم مه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی در کاخ الیزه با «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود دیدار و گفتگو کرد. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر دوشنبه ششم مه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی در ... امضا نزدیک به ۲۰سند همکاری دوجانبه در دیدار شی جین‌پینگ با ماکرون

ادامه

استقلال, جهان, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, فرانسه, گزارش

سنای آمریکا طرح تحریم سوریه، روسیه و ایران را تصویب کرد

یک طرح قانونی که خواستار اعمال تحریم‌های جدید از سوی دولت آمریکا علیه سوریه، ایران و روسیه بود در قالب لایحه بودجه دفاعی آمریکا به تصویب کنگره این کشور رسیده است.

 

«قانون اختیارات دفاع ملی» آمریکا که بودجه و سیاست‌های دفاعی این کشور را مشخص می‌کند روز گذشته با ۸۶ رأی موافق و ۶ رأی مخالف به تصویب مجلس سنا رسید.

 

طرح موازی این لایحه یک هفته قبل‌تر با ۳۷۷ رأی موافق در مقابل ۴۸ رأی مخالف به تصویب مجلس نمایندگان آمریکا رسیده بود.

 

بنابراین لایحه بودجه دفاعی آمریکا اکنون به مصوبه کنگره رسیده و برای تبدیل شدن به قانون به امضای «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا نیاز دارد. او قبلاً به تلویح گفته که این مصوبه را امضا و آن را به قانون تبدیل خواهد کرد.

 

لایحه بودجه دفاعی آمریکا حاوی متممی موسوم به «قانون محافظت از غیرنظامیان سوریه» است که از دولت این کشور می‌خواهد تحریم‌های جدیدی علیه موسسات و افراد در حال همکاری تجاری با دولت سوریه اعمال کند.

 

این طرح با نادیده گرفتن حمایت‌های آمریکا و متحدان این کشور از تروریست‌ها در سوریه در جنگ ۸ ساله این کشور، دولت بشار اسد و متحدان سوریه را به «جنایت‌های جنگی» متهم کرده است.

 

طرح مذکور، به علاوه خواستار اعمال تحریم علیه بخش‌های دولتی اقتصاد سوریه و همچنین موسسات خصوصی است که با ارتش سوریه همکاری می‌کنند. شرکت‌ها یا موسساتی که در بازسازی سوریه نقش ایفا می‌کنند هم می‌توانند مشمول تحریم شوند.

 

روزنامه واشنگتن‌پست نوشته این طرح اولین بار سه سال پیش پیشنهاد شده، اما در حال حاضر به عنوان متمم به لایحه بودجه دفاعی ۲۰۲۰ دفاعی آمریکا اضافه شده است.

 

واشنگتن‌پست نوشته این به معنی آن است که ارتش روسیه، پیمانکاران آن در سوریه و یا شرکت‌های انرژی روسیه می‌توانند به بهانه کمک به دولت سوریه به هر نحو تحت تحریم قرار گیرند. همین اصل برای طرف‌های ایرانی که در حال همکاری با دولت سوریه هستند نیز صادق است.

اعتمادآنلاین

تظاهرات «نه به فتنه طایفه‌ای و جنگ داخلی» در لبنان برگزار شد

صدها جوان لبنانی در شصت و سومین روز از آغاز جنبش اعتراضی این کشور، چهارشنبه شب در بیشتر مناطق و شهرهای شمالی و جنوبی از جمله طرابلس و بیروت با «شعار نه به فتنه‌ی طایفه‌ای و جنگ داخلی و آری به لبنان آزاد و متحد» تظاهرات کردند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, خبر, لبنان

وال استریت ژورنال: از مکانیسم «ماشه» برای کشاندن ایران به میز مذاکره استفاده کنید

روزنامه آمریکایی وابسته به جمهوری‌خواهان در گزارشی علیه ایران از دولت «دونالد ترامپ» خواست برای کشاندن تهران به میز مذاکرات جدید با واشنگتن، از «مکانیسم ماشه» در برجام استفاده کند.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, ایران, تحریم, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, فرانسه, مذاکرات اتمی, مقاله

کره‌جنوبی: سال ۲۰۲۰ به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس می‌پیوندیم

یک روزنامه چاپ کره‌جنوبی می‌گوید دولت این کشور تصمیم گرفته است تا از سال ۲۰۲۰ به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس بپیوندد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, شرق آسیا, کره جنوبی

ترکیه: آنکارا اقدامات ضد ترکیه‌ای آمریکا را بدون پاسخ نمی‌گذارد

وزارت امور خارجه ترکیه سه‌شنبه شب با انتشار بیانیه‌ای به بندهای ضد ترکیه‌ای در بودجه دفاعی ۲۰۲۰ آمریکا که به تصویب سنا رسیده، واکنش نشان داد و تهدید کرد که آنکارا به این اقدامات پاسخ خواهد داد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تحریم, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, قبرس