هشدار مصر درباره ادامه حمله اسرائیل به رفح

یک مقام بلندپایه مصری بیان کرد که کشورش به اسرائیل، آمریکا و دولت‌های اروپایی درباره عملیات اشغالگران در رفح اعتراض کرده است. به گزارش ایسنا، این مقام مصری عالی رتبه هشدار داد که این عملیات، پیمان صلح بین مصر و اسرائیل(پیمان صلحی که با وساطت آمریکا میان اسرائیل و مصر در سال ۱۹۷۹ در کمپ ... هشدار مصر درباره ادامه حمله اسرائیل به رفح

ادامه

آمریکا, اسراییل, اسلوونی, اشغالگری, پناهجویی, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

عضو ارشد دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین به شهادت رسید

عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین در حمله هوایی اسرائیل به محله «صبره» در جنوب غزه به شهادت رسید. به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین در حمله هوایی اسرائیل به محله «صبره» در جنوب غزه به شهادت رسید. خبرگزاری وفا و شبکه تلویزیونی المیادین ... عضو ارشد دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین به شهادت رسید

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

رسانه اسرائیل: نیمی از قضات دادگاه لاهه به دنبال بازداشت مسئولان اسرائیل هستند

شبکه تلویزیونی «کان» اسرائیل گزارش داد که نیمی از قضات دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه به دنبال صدور حکم بازداشت مسئولان این رژیم هستند. به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از شبکه اسرائیلی «کان»، دادگاه لاهه همچنین به دنبال صدور حکم توقف جنگ در غزه قبل از آغاز حمله به شهر رفح است. پیش ... رسانه اسرائیل: نیمی از قضات دادگاه لاهه به دنبال بازداشت مسئولان اسرائیل هستند

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, لیبی, نسل‌کشی, هلند

رئیس ستاد ارتش اسرائیل: جنگ غزه بی‌فایده است

فرماندهان ارتش اشغالگر اعلام کردند بنیامین نتانیاهو جان صهیونیست‌ها و سربازان ارتش را به خطر انداخته است، هرتزی هالوی نیز تاکید کرد که جنگ غزه بی‌فایده است. به گزارش ایسنا، طبق گزارش کانال ۱۳ عبری زبان، هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر به دلیل جنگی که ارتش در غزه به ... رئیس ستاد ارتش اسرائیل: جنگ غزه بی‌فایده است

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, خاورمیانه, صهیونیسم, فلسطین

خانواده‌های اسرای اسرائیلی خواستار سرنگونی کابینه نتانیاهو شدند

خانواده‌های اسرای اسرائیلی شنبه شب با برگزاری تظاهراتی در تل آویو خواستار سرنگونی کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل شدند. به گزارش ایرنا از الجزیره، خانواده‌های اسرای اسرائیلی در این تظاهرات، گفتند: نتانیاهو کابینه را به سمت شکست کامل سوق می‌دهد و هنوز استراتژی روشنی برای جنگ وجود ندارد. آنها افزودند: اگر بخواهیم اسرا را ... خانواده‌های اسرای اسرائیلی خواستار سرنگونی کابینه نتانیاهو شدند

ادامه

آزادی, اسراییل, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

کره‌جنوبی: سال ۲۰۲۰ به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس می‌پیوندیم

یک روزنامه چاپ کره‌جنوبی می‌گوید دولت این کشور تصمیم گرفته است تا از سال ۲۰۲۰ به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس بپیوندد.

 

دولت کره‌جنوبی از ابتدای سال آینده میلادی (۲۰۲۰) یک ناوگان نظامی برای پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا در آب‌های جنوبی ایران اعزام می‌کند.

 

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از روزنامه «جوونگانگ ایلبو»، یگان ضد دزدی‌دریایی در نیروی دریایی ارتش کره‌جنوبی که هم‌اکنون مشغول گشت‌زنی در اقیانوس هند و آب‌های نزدیک به شاخ آفریقا است، برای پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا دستور خواهد گرفت.

 

این روزنامه به نقل از منابع دولتی نوشت شورای امنیت ملی کره‌جنوبی با استقرار یک یگان جداگانه جهت پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا مخالفت کرد اما تصمیم گرفت که ماموریت نیروهای ضربت فعلی در منطقه را توسعه دهد.

 

به نوشته رسانه‌های کره‌جنوبی، این اقدام به سئول این شانس را می‌دهد که همزمان با همراه شدن با خواسته‌های واشنگتن، روابط خوب با تهران را نیز حفظ کند.

 

روزنامه جونگانگ ایلبو تحلیل کرد که این تصمیم را نیز می‌توان راهی برای راضی کردن واشنگتن بعد از فشارهای گسترده به سئول برای افزایش هزینه نظامی حضور نیروهای آمریکایی در کره‌جنوبی، دانست.

 

بر این اساس، نیروی ضربت دریایی کره‌جنوبی در منطقه شامل ۳۰۰ خدمه نظامی، ناوشکن «کانگ گام-چان» و یک فروند بالگرد نظامی تهاجمی است.

 

این روزنامه می‌نویسد تصمیم پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس، بعد از ماه‌ها فشار واشگنتن به سئول اتخاذ شده و به احتمال زیاد بزرگترین حضور نظامی کره‌جنوبی در یک ائتلاف خارجی، بعد از حضور در جنگ عراق، خواهد بود.

اعتمادآنلاین

تظاهرات «نه به فتنه طایفه‌ای و جنگ داخلی» در لبنان برگزار شد

صدها جوان لبنانی در شصت و سومین روز از آغاز جنبش اعتراضی این کشور، چهارشنبه شب در بیشتر مناطق و شهرهای شمالی و جنوبی از جمله طرابلس و بیروت با «شعار نه به فتنه‌ی طایفه‌ای و جنگ داخلی و آری به لبنان آزاد و متحد» تظاهرات کردند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, خبر, لبنان

وال استریت ژورنال: از مکانیسم «ماشه» برای کشاندن ایران به میز مذاکره استفاده کنید

روزنامه آمریکایی وابسته به جمهوری‌خواهان در گزارشی علیه ایران از دولت «دونالد ترامپ» خواست برای کشاندن تهران به میز مذاکرات جدید با واشنگتن، از «مکانیسم ماشه» در برجام استفاده کند.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, ایران, تحریم, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, فرانسه, مذاکرات اتمی, مقاله

سنای آمریکا طرح تحریم سوریه، روسیه و ایران را تصویب کرد

یک طرح قانونی که خواستار اعمال تحریم‌های جدید از سوی دولت آمریکا علیه سوریه، ایران و روسیه بود در قالب لایحه بودجه دفاعی آمریکا به تصویب کنگره این کشور رسیده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه

ترکیه: آنکارا اقدامات ضد ترکیه‌ای آمریکا را بدون پاسخ نمی‌گذارد

وزارت امور خارجه ترکیه سه‌شنبه شب با انتشار بیانیه‌ای به بندهای ضد ترکیه‌ای در بودجه دفاعی ۲۰۲۰ آمریکا که به تصویب سنا رسیده، واکنش نشان داد و تهدید کرد که آنکارا به این اقدامات پاسخ خواهد داد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تحریم, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, قبرس