امضا نزدیک به ۲۰سند همکاری دوجانبه در دیدار شی جین‌پینگ با ماکرون

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر دوشنبه ششم مه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی در کاخ الیزه با «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود دیدار و گفتگو کرد. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر دوشنبه ششم مه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی در ... امضا نزدیک به ۲۰سند همکاری دوجانبه در دیدار شی جین‌پینگ با ماکرون

ادامه

استقلال, جهان, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, فرانسه

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در نامه‌ای سرگشاده، به شکست از مقاومت فلسطین در عملیات «طوفان‌الاقصی» اعتراف کرد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه «جروزالم پست» در گزارشی درباره «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل نوشت که صهیونیست‌ها، هالیوی را به خاطر تحمیل بزرگترین شکست نظامی تاریخ به این رژیم و به عنوان کسی ... رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه آینده پیش‌نویس قطعنامه به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل را به رأی می‌گذارد به گزارش ایسنا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد صبح روز جمعه آینده (۲۱ اردیبهشت‌ماه) بررسی پیش‌نویس قطعنامه جدیدی مبنی‌بر درخواست به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل و هم‌ردیف و همانند ... مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

ادامه

آمریکا, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تاکید کرد اگر رژیم اشغالگر خواسته‌های عادلانه مقاومت را نپذیرد هیچ‌گونه پیشرفتی در مذاکرات حاصل نمی‌شود. به گزارش ایسنا، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین بر وضوح خواسته‌های مقاومت که شامل توقف کامل جنگ، عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر از غزه، یک معامله تبادل جدی و بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان است، تاکید کرد. ... جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تجاوز نظامی, تحلیل, جهان, خاورمیانه, فلسطین

تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

دانشجویان دانشگاه هاوانای کوبا تجمعی اعتراضی را علیه جنایت‌های اسرائیل برگزار کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دانشگاه‌های جهان یکی پس از دیگری شاهد خیزش دانشجویان بیدار علیه جنایت‌های اسرائیل در حق فلسطینیان به ویژه در نوار غزه است. منابع خبری گزارش دادند که این بار دانشگاه هاوانا شاهد تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی ... تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, دانشجویی, صهیونیسم, فرانسه, فلسطین, کانادا, کوبا

پنج کشور اروپایی: شهرک‌سازی‌های اسرائیل غیرقانونی است

پنج کشور اروپایی چهارشنبه شب با صدور بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که تمامی شهرک‌های صهیونیستی در اراضی بیت‌المقدس شرقی و برخی مناطق کرانه باختری غیرقانونی است.

 

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، کارن پیرس نماینده دایم انگلیس در سازمان ملل متحد به نمایندگی از کشورش و چهار کشور اروپایی فرانسه، آلمان، لهستان و بلژیک این بیانیه مشترک را قرائت کرد.

 

وی گفت: همه شهرک‌سازی‌ها بر اساس قوانین بین‌المللی غیر قانونی است و امکان برپایی دو کشور فلسطینی و اسرائیلی و برقراری صلح دائمی را از بین می‌برد.

 

نماینده انگلیس در سازمان ملل متحد گفت: مواضع ما متوجه سیاست شهرک‌سازی اسرائیل در اراضی فلسطینی و از جمله بیت‌المقدس شرقی است.

 

پنج کشور اروپایی همچنین از اسرائیل خواستند تا شهرک‌سازی‌ها را متوقف کند.

 

پیرس اضافه کرد: بار دیگر تأکید می‌کنیم که در خصوص برخی درخواست‌ها مبنی بر الحاق مناطقی در کرانه باختری به اراضی اشغالی نگران هستیم.

 

این بیانیه در حالی در سازمان ملل متحد قرائت شد که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا دوشنبه‌ شب اعلام کرده بود که دولت ترامپ “پس از مطالعه دقیق مباحث حقوقی همه طرف‌ها” اعلام می‌کند که شهرک‌سازی اسرائیل در کرانه باختری با قوانین بین‌المللی ناسازگار نیست.

 

پمپئو تصریح کرد: بیانیه‌های دولتی ایالات متحده درباره فعالیت‌های شهرک‌سازی در کرانه باختری در دهه‌های گذشته ناهماهنگ بوده است.

 

در زمان حاضر ۴۰۰ هزار شهرک‌نشین در کرانه باختری و ۲۰۰ هزار شهرک‌نشین نیز در بیت‌المقدس شرقی زندگی می‌کنند که بر اساس قوانین بین‌المللی، اسکان این افراد در مناطق مذکور غیرقانونی است.

 

قطعنامه ۱۲۳۴ شورای امنیت نیز که ۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ به تصویب رسید، تأکید می‌کند؛ اسرائیل باید فوراً به شهرک‌سازی خود در اراضی اشغالی فلسطین پایان دهد.

ایرنا

سندرز بر لزوم گفت‌وگوی ایران و عربستان تاکید کرد

سناتور سوسیال دموکرات و داوطلب انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حالی که عربستان سعودی را متحد قابل اعتمادی برای واشنگتن ندانست بر لزوم گردهم آوردن تهران و ریاض برای گفت‌وگو تاکید کرد.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, فلسطین