کشف تازه چینی‌ها برای دور زدن تحریم تراشه‌ای آمریکا

دانشمندان چینی راهی برای تولید انبوه تراشه‌های نوری یافته‌اند تا محدودیت‌های آمریکا برای جلوگیری از دسترسی پکن به فناوری نوین تراشه‌ها را دور بزند. به گزارش دوشنبه ایرنا از نشریه صبح جنوب چین، محققان چینی تکنیکی را ابداع کردند که از یک ماده کم‌هزینه به نام «لیتیوم تانتالات» که در حال حاضر برای ساخت قطعات ... کشف تازه چینی‌ها برای دور زدن تحریم تراشه‌ای آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, سوئیس, شرق آسیا

چین: بازی آمریکا با کارت تایوان نتیجه معکوس خواهد داشت

مدیرکل اقیانوسیه و آمریکای‌ شمالی وزارت امورخارجه چین با بیان اینکه بازی واشنگتن با «کارت تایوان» نتیجه معکوس خواهد داشت، تاکید کرد که دنبال کردن سیاست «استفاده از تایوان برای مهار چین» به شکست ختم خواهد شد. به گزارش یکشنبه ایرنا از خبرگزاری شینهوا، یانگ تائو مدیرکل اقیانوسیه و آمریکای‌شمالی وزارت امورخارجه چین در پاسخ ... چین: بازی آمریکا با کارت تایوان نتیجه معکوس خواهد داشت

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقیانوسیه, ایران, تایوان, تحلیل, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, چین, سازمان ملل, شرق آسیا

دست و پا زدن بایدن در باتلاق چالش‌ها هم‌زمان با سال انتخابات

شبکه آمریکایی «سی.ان.ان» در مطلبی تصریح کرد، همچنان که فشارهای ناشی از جنگ غزه و حمایت‌ از اسرائیل در این جنگ چالش بزرگی برای جو بایدن در سال انتخابات به وجود آورده، او با چالش‌های عظیم دیگری نیز در داخل دست به گریبان شده که چشم‌انداز رقابت انتخاباتی را برای او تیره و تار می‌سازند. ... دست و پا زدن بایدن در باتلاق چالش‌ها هم‌زمان با سال انتخابات

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, اقتصادی, جهان, جوانان, دانشجویی, فلسطین, گزارش

براساس نتایج یک بررسی بین‌المللی، جایگاه جهانی آمریکا رو به افول است

براساس نتایج منتشر شده از شاخص ادراک دموکراسی (DPI)، جایگاه آمریکا به‌ویژه به‌دلیل حمایت بی‌دریغ از جنگ اسرائیل در غزه روبه افول است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از نشریه پولیتیکو، آمارهای جدید نشان می‌دهد که اقبال عمومی در سطح جهان نسبت به آمریکا رو به کاهش است و این امر به ویژه در پی ... براساس نتایج یک بررسی بین‌المللی، جایگاه جهانی آمریکا رو به افول است

ادامه

آسیا, آفریقا, آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اروپا, اسراییل, اوکراین, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, شمال افریقا, غرب اروپا, گزارش

آماده‌سازی قوانین احتیاطی در مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم مقام‌های دیوان کیفری لاهه

«آکسیوس» گزارش داد جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در حال آماده سازی پیش‌نویس تحریم مقام‌های دیوان بین‌المللی کیفری به عنوان یک اقدام احتیاطی در برابر حکم احتمالی دستگیری مقام‌های اسرائیل هستند. به گزارش ایسنا، پایگاه آکسیوس همچنین افزود اعضای حامی اسرائیل در کنگره آمریکا در ۲ حزب جمهوری خواه و دموکرات بارها هشدار داده‌اند که ... آماده‌سازی قوانین احتیاطی در مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم مقام‌های دیوان کیفری لاهه

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, تحریم, جهان, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش

اعلام آمادگی ارتش آمریکا برای منتقل کردن شاهد تحقیقات استیضاح ترامپ به مکان امن

ارتش آمریکا اعلام کرده، در پی حمله کاخ سفید به مقام ارشد حوزه اوکراین در شورای امنیت ملی این کشور به دلیل شهادتهای علنی او در روند تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ، آماده منتقل کردن او به مکان امنی در یک پایگاه نظامی در صورت تهدید شدن جانش است.

 

به نقل از پایگاه هیل، سرهنگ آلکساندر ویندمن، متخصص امور اوکراین در شورای امنیت ملی آمریکا، در جریان شهادتهای روز سه‌شنبه خود در کنگره خطاب به کمیته مسئول تحقیقات برای استیضاح دونالد ترامپ، اظهارنظرهایی جنجالی را درباره گفتگوی تلفنی مناقشه‌برانگیز این رئیس جمهور آمریکا با همتای اوکراینی‌اش در ماه ژوئیه مطرح کرد که با واکنش تند کاخ سفید مواجه شد.

 

روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا به نقل از مقامهای آمریکایی گزارش کرد، آلکساندر ویندمن ظاهرا خواستار ارزیابی و تحلیل وضعیت امنیت فیزیکی و اینترنتی خود و خانواده‌اش شده و این ارزیابی در هفته‌های اخیر به اتمام رسیده است.

 

این نشریه آمریکایی در ادامه گزارش خود نوشت، مقامهای حراست ارتش آمریکا، ویندمن و خانواده‌اش را ۲۴ ساعته به منظور دفع هرگونه تهدیدی علیه جان آنها زیر نظر داشته‌اند.

 

یک مقام آمریکایی به وال استریت ژورنال گفت: ارتش آمریکا امنیت وی را تامین خواهد کرد و فعالانه تمامی نیازهای امنیتی لازم برای او را رفع خواهد کرد.

 

این مقام تاکید کرد: قرار گرفتن او در معرض انظار عمومی وضعیت دشواری را به وجود آورده است. او ۲۰ سال با شرافت به کشورش خدمت کرده است و شما می‌توانید تصور کنید این وضعیت چقدر برای او و خانواده‌اش سخت است.

 

همچنین کیتی ترنر، یک سخنگوی ارتش آمریکا هم خاطر نشان کرد، این ارتش مشغول ارائه کمک و پشتیبانی برای ویندمن است.

 

او در بیانیه‌ای گفت: ارتش آمریکا عملا اتخاذ تدابیر امنیتی در قبال یک فرد را نه تایید می‌کند نه تکذیب اما با این حال ارتش در قبال سرهنگ ویندمن نیز همچون تمامی دیگر سربازانش، با مقامهای غیرنظامی به هدف محافظت مناسب از او و خانواده‌اش همکاری می‌کند.

 

ویندمن که کارشناس ارشد امور اوکراین درشورای امنیت ملی آمریکا است، روز سه‌شنبه در جلسه علنی مربوط به تحقیقات برای استیضاح دونالد ترامپ نزد کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا به ایراد شهادت پرداخت. او در ماه اکتبر نیز در نشستی در پشت درهای بسته و غیرعلنی خطاب به بازرسان مسئول این تحقیقات در مجلس نمایندگان شهادت داده بود.

ایسنا

نظرسنجی: ۷۰ درصد آمریکایی‌ها، ترامپ را مقصر «اوکراین‌گیت» می‌دانند

طبق نتایج نظرسنجی جدید، ۷۰ درصد مردم آمریکا معتقدند اقدام رئیس‌جمهور کشورشان در زمینه درخواست از یک رهبر خارجی برای تحقیق درباره یکی از رقبای اصلی انتخاباتی‌اش، اشتباه بوده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جهان, خبر, شرق اروپا

هشدار کیسینجر درباره درگیری فاجعه‌بار بین آمریکا و چین

هنری کیسینجر با اعلام اینکه آینده جهان به حل اختلافات میان آمریکا و چین بستگی دارد، هشدار داد که رقابت بین دو اقتصاد بزرگ جهان پایدار است که می تواند از تبعات ویرانگری برخوردار باشد.

ادامه

اتحاد شوروی, امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا

صدور فرمان عفو دو افسر جنایتکار جنگی آمریکا در افغانستان توسط ترامپ

رئیس جمهوری آمریکا فرمان عفو دو سرباز ارتش این کشور را که به ارتکاب جنایت جنگی در افغانستان متهم بودند، صادر کرد.

ادامه

افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, عراق