خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اختیارات دولت شامل تمام سرزمین‌های فلسطینی از جمله نوار غزه می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد مصطفی»، نخست وزیر فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محور راهکار دو کشوری قرار دارد. مصطفی از ... تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

ادامه

تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

چین با اشاره به حضور نمایندگان گروه‌های حماس و فتح در پکن، اعلام کرد که آنها برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی به توافق رسیدند. به گزارش ایرنا از رویترز، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر قصد خود برای ادامه گفت وگو ... چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

ادامه

اسراییل, چین, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, فلسطین, همبستگی

نامه غیر معمول ترامپ به اردوغان؛ “احمق نباش بیا یک معامله خوب کنیم”

رئیس‌جمهور آمریکا در نامه‌ای خلاف عرف دیپلماتیک، به اردوغان نوشته است که «احمق» نباشد و در سوریه دست به کشتار بزند، چراکه در غیر این صورت آمریکا اقتصاد ترکیه را نابود می‌کند.

 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در نامه‌ای با ادبیاتی به شدت غیرمحترمانه و دور از آداب دیپلماتیک، به «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه توصیه کرده است که از کشتار در سوریه خودداری کند.

 

این نامه را «تریش ریگان» خبرنگار شبکه «فاکس نیوز» منتشر کرده است. تاریخ این نامه به ۹ اکتبر (۱۷ مهر) یعنی همزمان با آغاز عملیات ارتش ترکیه در مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد در شمال سوریه بازمی‌گردد.

 

ترامپ در این نامه نوشته است:

 

آقای رئیس‌جمهور گرامی:

بیا با هم یک معامله خوب کنیم! تو نمی‌خواهی مسئول کشتار هزاران نفر باشی و من هم نمی‌خواهم مسئول نابود کردن اقتصاد ترکیه باشم – [لازم باشد] این کار را می‌کنم. قبلا قدری از طعمش را در ارتباط با کشیش [اندرو] برانسون چشیده‌ای.

 

من سخت کار کرده‌ام تا بعضی از مشکلات شما را حل کنم. دنیا را ناامید نکن. می‌توانی معامله فوق‌العاده‌ای کنی. ژنرال مظلوم [فرمانده شبه نظامیان کرد سوریه] آماده مذاکره با توست و آماده است تا امتیازاتی بدهد که تابحال نداده است. نسخه‌ای از نامه‌اش را که به تازگی دریافت کرده‌ام، به صورت محرمانه [برایت] ارسال می‌کنم.

 

اگر این کار را به طرز درست و انسانی انجام دهی، تاریخ نگاه خوبی به تو خواهد داشت. اما اگر چیزهای خوبی اتفاق نیافتد، تا همیشه به تو به چشم یک شیطان نگاه می‌کند. سرسخت نباش. احمق نباش.

 

بعدا با تو تماس می‌گیرم.

 

بنابر گزارش العالم، یک سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به رسانه‌ها، صحت این نامه را تأیید کرده است.

 

مقامات ترکیه‌ای هنوز به انتشار متن این نامه واکنشی نشان نداده‌اند، اما به نظر می‌رسد این نامه از سوی کاخ سفید با هدف کاستن از انتقادات از ترامپ منتشر شده است. منتقدان می‌گویند تصمیم ترامپ برای خارج کردن نیروهای نظامی آمریکا از شمال سوریه «چراغ سبزی» به عملیات ترکیه در این منطقه بوده است.

 

ترامپ چهارشنبه شب در یک نشست خبری این اتهام را رد کرد و گفت اخیرا نامه‌ای تند به اردوغان نوشته و قصد دارد به زودی متن آن را منتشر کند.

ایسنا

پنس: ترکیه و آمریکا برای برقراری آتش بس در سوریه به توافق رسیدند

مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا شامگاه پنجشنبه در کنفرانس خبری با مایک پمپئو در آنکارا از توافق ترکیه و آمریکا برای برقراری آتش بس در شمال سوریه خبر داد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه

“روح‌الله زم را عراق بازداشت کرد و به ایران تحویل داد”

مقام‌های ایران همچنان انتقال روح‌الله زم به ایران را نتیجه “یک عملیات پیچیده” توصیف می‌کنند. همزمان از مقام‌های عراقی نقل شده که دستگاه اطلاعاتی این کشور زم را در فرودگاه بغداد بازداشت و به ایران تحویل داده است.

ادامه

ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, فرانسه

روسیه؛ ثبات در سوریه تنها با احیای حاکمیت ملی و تمامیت ارضی این کشور ممکن است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با بیان اینکه روسیه از دستیابی به توافق بین دمشق و کردهای سوری استقبال می‌کند، گفت: مسکو از تمامیت ارضی سوریه و قرار گرفتن تمام مناطق مرزی این سرزمین تحت پوشش دولت مرکزی حمایت می‌کند.

ادامه

ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه

رای قاطع کنگره آمریکا علیه خروج نیروهای نظامی آمریکا از شمال سوریه

نمایندگان کنگره آمریکا با ۳۵۴ رای مثبت به یک قطعنامه فراحزبی، سیاست خروج نیروهای نظامی این کشور از شمال سوریه را محکوم کردند. بیش از ۱۲۰ نماینده جمهوری‌خواه نیز علیه سیاست ترامپ در سوریه رای دادند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه