سما؛ رهبری فلسطین برای آزادی همه اسرا و در راس آنها مروان البرغوثی تلاش می‌کند

یک منبع حاکمیتی فلسطینی اعلام کرد که رهبری فلسطین خواهان آزادی اسرا و در رأس آنها مروان البرغوثی، از رهبران جنبش فتح است. به گزارش ایسنا، یک منبع ارشد فلسطینی اعلام کرد آنچه که در خصوص ارائه درخواست از سوی مقامات رسمی رهبری به رژیم اشغالگر مبنی‌بر عدم آزادی مروان البرغوثی منتشر می‌شود، کاملاً بی‌پایه ... سما؛ رهبری فلسطین برای آزادی همه اسرا و در راس آنها مروان البرغوثی تلاش می‌کند

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, انگلیس, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش

بلژیک در حال کار بر روی تحریم‌های بیشتر علیه اسرائیل است

بلژیک ضمن آغاز بحث درباره تحریم اسرائیل در اتحادیه اروپا از این بلوک خواسته تحریم‌هایی علیه اسرائیل اعمال کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ بلژیک بحث تحریم‌های تجاری احتمالی اتحادیه اروپا علیه اسرائیل را آغاز کرده است. این را الکساندر دو کرو، نخست وزیر این کشور اعلام کرد. به گفته وی، مذاکرات چندین هفته است که ... بلژیک در حال کار بر روی تحریم‌های بیشتر علیه اسرائیل است

ادامه

اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خاورمیانه, غرب, فلسطین, گزارش

امضا نزدیک به ۲۰سند همکاری دوجانبه در دیدار شی جین‌پینگ با ماکرون

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر دوشنبه ششم مه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی در کاخ الیزه با «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود دیدار و گفتگو کرد. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر دوشنبه ششم مه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی در ... امضا نزدیک به ۲۰سند همکاری دوجانبه در دیدار شی جین‌پینگ با ماکرون

ادامه

استقلال, جهان, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, فرانسه, گزارش

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در نامه‌ای سرگشاده، به شکست از مقاومت فلسطین در عملیات «طوفان‌الاقصی» اعتراف کرد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه «جروزالم پست» در گزارشی درباره «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل نوشت که صهیونیست‌ها، هالیوی را به خاطر تحمیل بزرگترین شکست نظامی تاریخ به این رژیم و به عنوان کسی ... رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه آینده پیش‌نویس قطعنامه به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل را به رأی می‌گذارد به گزارش ایسنا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد صبح روز جمعه آینده (۲۱ اردیبهشت‌ماه) بررسی پیش‌نویس قطعنامه جدیدی مبنی‌بر درخواست به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل و هم‌ردیف و همانند ... مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

ادامه

آمریکا, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

عمران‌خان شامگاه «شنبه» برای میانجی‌گری میان ایران و عربستان وارد تهران خواهد شد

رسانه‌های پاکستان به نقل از منابع رسمی اعلام کردند: «عمران خان» نخست‌وزیر این کشور برای انجام دومین سفر رسمی خود به جمهوری اسلامی ایران، روز شنبه «۱۹ مهر» عازم تهران می‌شود.

 

اعتمادآنلاین| تنها یک روز پس از تایید برنامه سفرهای آتی «عمران‌خان» به تهران و ریاض از سوی سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، منابع رسمی گفتند: نخست‌وزیر پاکستان با هدف پیشبرد ابتکار میانجی‌گری در منطقه فردا به ایران سفر می‌کند.

 

روزنامه پاکستانی «داون» به نقل از منابع آگاه (بدون ذکر نام) گزارش داد: عمران‌خان شامگاه «شنبه» وارد تهران خواهد شد و روز یکشنبه دیدار رسمی با دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود؛ سپس او تهران را به مقصد ریاض ترک خواهد کرد؛ جایی که عمران‌خان قرار است گفت‌وگوهایی با حاکمان سعودی داشته باشد.

 

منابع خبری پاکستان گفتند: عمران‌خان ماه گذشته پیش از سفر به نیویورک جهت شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل، به ریاض رفت. در جریان چهارمین سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان، محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی از طرف پاکستانی درخواست کرد تا برای تنش‌زدایی با ایران نقش‌آفرینی کند.

 

روز گذشته نیز منابع آگاه در وزارت امورخارجه پاکستان به رسانه‌ها گفتند: هدف از سفر عمران‌خان به ایران و عربستان برای هموار شدن مسیر بهبود روابط میان دو کشور و جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه است.

 

اعلام آمادگی تهران برای مذاکره با ریاض

 

وزیر امور خارجه ایران از آمادگی این کشور برای مذاکره با عربستان سعودی خبر داد

 

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، در گفتگویی اختصاصی با شبکه تی آر تی اعلام کرد: ” ما همیشه آماده مذاکره با عربستان سعودی درباره تمامی مسائل بوده‌ایم. عربستان همسایه ماست و قرار است تا ابد در کنار یکدیگر بمانیم. ما چاره‌ای جز گفت‌وگو با یکدیگر نداریم. ما می‌توانیم مستقیم یا از طریق میانجی با عربستان مذاکره کنیم. ما هرگز میانجی‌گری را رد نمی‌کنیم.”

 

وی تاکید کرد: ” ایران هیمشه آماده مذاکره مستقیم با عربستان سعودی بوده است. رئیس‌جمهور حسن روحانی در نشست اخیر مجمع عمومی سازمان ملل با مطرح کردن ابتکار ائتلاف امید این مسئله را نشان داد و از همه کشورهای منطقه خواست تا به این طرح بپیوندند. امیدواریم که این طرح ادامه یابد و با همسایگانمان بر سر این مسئله گفت‌وگو کنیم.”

 

خاطر نشان می شود که در ۱۴ سپتامبر تأسیسات نفتی عربستان سعودی مورد حمله قرار گرفتند. پس از این حادثه، بزرگترین صادرکننده نفت دنیا بیش از نیمی از تولید خود را کاهش داد. شورشیان حوثی یمن، که علیه آنها ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در حال جنگ هستند، مسئولیت این حملات را برعهده گرفتند. با این حال ایالات متحده اعلام کرد که هیچ مدرکی مبنی بر اینکه حملات از یمن انجام شده باشد وجود ندارد و ایران را در این مورد متهم کرد. ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی نیز معتقد است که تهران در این حملات شرکت داشته است. ایران اما همه این ادعاها را تکذیب می کند.

وضعیت دشوار کردها در شمال سوریه

پیرمرد خسته و مچاله با نم اشکی در چشمانش، کنار جاده کمربندی«قامشلی» ایستاده است. همان جاده‎ای که زمانی او و دیگر همولایتی‎هایش پرچم امریکا را در دست گرفته بودند تا به نظامیان امریکایی که ایستاده بر نفربرهایشان در سر رؤیای تغییر رژیم در دمشق را می‎پروراندند، خوشامد بگویند.  

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, مداخله نظامی

در نتیجه حملات جنگنده‌ها و توپخانه‌ ارتش ترکیه صدها تن کشته شده‌اند

پزشکان بدون مرز امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: تنها بیمارستان دولتی در شمال شرق سوریه پس از آنکه اکثر کارمندانش در نتیجه بمباران ۲۴ ساعت گذشته فرار کردند، تعطیل شده است.

ادامه

ترکیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه