ارتش یمن: دو کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم

ارتش یمن اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور سه عملیات منحصر به فرد علیه کشتی‌هایی اسرائیلی و کشتی‌هایی که عازم بنادر اسرائیل هستند، انجام داده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز جمعه در راهپیمایی مردم یمن در میدان السبعین صنعاء اعلام کرد که نیروهای مسلح یمن سه ... ارتش یمن: دو کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم

ادامه

اسراییل, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, دریای سرخ, فلسطین, یمن, یونان

سناتور آمریکایی: تحریم‌ها علیه ایران، روسیه و چین بی نتیجه است

رند پال، سناتور آمریکایی در موسسه «کوئینسی برای دولت‌های مسئول» در واشنگتن گفت: «سیاست ایالات متحده در تشدید مداوم تحریم‌ها علیه روسیه، چین و ایران نمی‌تواند نتیجه مورد نظر را برای تغییر مسیر سیاسی این کشورها ایجاد کند.» به گزارش ایسنا، این سناتور آمریکایی همچنین ادامه داد که مرتبا این سوال را از مقامات وزارت ... سناتور آمریکایی: تحریم‌ها علیه ایران، روسیه و چین بی نتیجه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, ایران, تحریم, تحلیل, چین, خاورمیانه, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

تصمیم دولت کلمبیا برای بازگشایی سفارتخانه در کرانه باختری

وئیس گیلبرتو موریلو وزیر خارجه کلمبیا بامداد پنجشنبه خبر داد، گوستاوو پترو رئیس جمهوری این کشور دستور داده است سفارت بوگوتا در شهر رام‌الله افتتاح شود. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، موریلو به خبرنگاران گفت: پترو دستور داده است سفارت کلمبیا در رام‌الله افتتاح شود. این گام بعدی ما (در قبال فلسطین) است. ... تصمیم دولت کلمبیا برای بازگشایی سفارتخانه در کرانه باختری

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, زنان, فلسطین, کلمبیا, کودکان, نئونازیسم, نسل‌کشی

نخست‌وزیر ایرلند: کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسیم

نخست‌وزیر ایرلند رسما اعلام کرد کشورش کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد. به گزارش ایسنا، نخست‌وزیر ایرلند امروز چهارشنبه، به رسمیت شناختن کشور فلسطین را اعلام کرد. «سیمون هریس» نخست‌وزیر ایرلند گفت: امروز ایرلند، نروژ و اسپانیا اعلام می‌کنند که کشور فلسطین را به‌رسمیت می‌شناسند. امروز، یک روز تاریخی و مهم است. ما از کشورهای ... نخست‌وزیر ایرلند: کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسیم

ادامه

اسپانیا, اسلوونی, ایرلند, خاورمیانه, خبر, غرب اروپا, فلسطین, مالت, نروژ

پدرو سانچز: اسپانیا به طور رسمی کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

نخست‌وزیر اسپانیا امروز چهارشنبه، اعلام کرد که کشورش به طور رسمی کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد که از ۲۸ مه اجرایی می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «پدرو سانچز»، نخست‌وزیر اسپانیا امروز -چهارشنبه- اعلام کرد که کشورش به طور رسمی کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد که از ۲۸ مه اجرایی ... پدرو سانچز: اسپانیا به طور رسمی کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

ادامه

اسپانیا, اسراییل, جنوب اروپا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

با عقب نشینی دولت، اعتصاب معلمان اردن با پیروزی پایان یافت

دولت اردن بامداد یکشنبه پذیرفت که در مقابل توقف اعتصاب معلمان، به آنان امتیازات و پاداش هایی اعطا کند.

 

به گزارش خبرگزاری “عمون” اردن، براساس توافق صورت گرفته میان کابینه “عمر الرزاز” و سندیکای معلمان، کمک معلمان ۳۵، معلمان پایه و معلمان ارشد ۳۴ و معلمان خبره ۳۳ درصد پاداش دریافت خواهند کرد.

 

رتبه معلمان عالی نیز که برای نخستین بار ایجاد خواهد شد، ۷۵ درصد پاداش فوق العاده دریافت خواهد کرد.

 

قانون جدید اعطای پاداش های ویژه قرار است از تاریخ اولین روز سال جدید میلادی اجرا شود.

 

عقب نشینی دولت اردن از مواضع خود درحالی است که پیشتر سخنگوی دولت الرزاز گفته بود که بودجه این کشور به هیچ وجه تحمل افزایش حقوق معلمان را ندارد.

 

دولت اردن از معلمان معترض که از سپتامبر (شهریور/ مهرماه) دست از تدریس کشیده اند، عذرخواهی کرده، اقدامی که یکی از خواسته های سندیکای معلمان برای پایان دادن به اعتصاب بوده است.

 

الرزاز در این باره گفت: عزت معلمان، همان عزت ما و حیثت آنان حیثت ماست و هیچ گونه اهانت و بی احترامی به معلمان را هرگز تحمل نخواهیم کرد.

 

نخست وزیر اردن در این باره گفت: دولت به خاطر حوادثی که کرامت و عزت معلمان خدشه دار شد، بسیار متأسف است، ما متعهد به تکمیل تحقیقات هستیم و برای تصمیم گیری، منتظریم، مرکز ملی حقوق بشر اردن نتایج حاصل از تحقیقات را اعلام کند.

 

دادگاه اداری اردن (۷مهرماه) با صدور حکمی رای به پایان اعتصاب سراسری معلمان در این کشور داد، بر همین اساس وزارت آموزش و پرورش این کشور از شهروندانش خواست، از ۹ مهرماه فرزندان شان را به مدرسه بفرستند.

 

اعتصاب اخیر در اردن از آنجا آغاز شد که سندیکای معلمان پیش از شروع سال تحصیلی جدید از خواست تا درآمد این قشر را ۵۰ درصد افزایش دهد اما این موضوع مخالفت شدید کابینه رزاز را در پی داشت.

 

این اعتصابات که بیش از ۱۰۰ هزار معلم آن را تدارک داده‌اند، رکورد یکی از بزرگترین و طولانی ترین اعتصاب های تاریخ اردن را به نام خود ثبت کرد و بر وضعیت یک و نیم میلیون دانش آموز اردنی که در مدارس دولتی مشغول تحصیل هستند تاثیر مستقیم گذاشته بود.

ایرنا

لشکرکشی ارتش ترکیه به مرز سوریه + ویدئو

به دنبال اظهارات روز گذشته رئیس‌جمهور ترکیه مبنی بر احتمال حمله قریب‌الوقوع به کردهای سوریه، تصاویری از استقرار تجهیزات نظامی و نیروهای این کشور در مرز سوریه منتشر شده است.

ادامه

ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, مداخله نظامی

کردهای سوریه مداخله جهانی برای ممانعت از حمله ترکیه را خواستار شدند

کردهای سوریه ساعاتی پس از اعلام رئیس جمهوری ترکیه مبنی بر آمادگی کشورش برای حمله زمینی و هوایی به مناطق شرق فرات، خواستار مداخله جامعه جهانی برای ممانعت از انجام عملیات نظامی ترکیه به مناطق تحت سیطره‌شان شدند.

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه

روسیه اتهامات آمریکا علیه ایران را بی‌اساس خواند

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: اتهامات آمریکا علیه ایران در موارد مختلف قانع کننده نیست و بر استدلال‌های متقاعد کننده استوار نشده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, ترکیه, جهان, خبر, روسیه, سوئیس, سوریه, شرق اروپا

الواح شگفت‌انگیز هخامنشی، به روایت پژوهشگر آمریکایی

استاد دانشگاه مؤسسه شرق‌شناسی شیکاگو، شاید یکی از متبحرترین استادان دانشگاه شرق‌شناسی شیکاگو در امریکاست که بعد از جرج کمرون و هلک مطالعات گسترده‌ای روی این آثار تاریخی هخامنشی انجام داده است.

ادامه

ایران, تاریخ, خاورمیانه, مصر, هندوستان, ویدیو