رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در نامه‌ای سرگشاده، به شکست از مقاومت فلسطین در عملیات «طوفان‌الاقصی» اعتراف کرد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه «جروزالم پست» در گزارشی درباره «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل نوشت که صهیونیست‌ها، هالیوی را به خاطر تحمیل بزرگترین شکست نظامی تاریخ به این رژیم و به عنوان کسی ... رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه آینده پیش‌نویس قطعنامه به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل را به رأی می‌گذارد به گزارش ایسنا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد صبح روز جمعه آینده (۲۱ اردیبهشت‌ماه) بررسی پیش‌نویس قطعنامه جدیدی مبنی‌بر درخواست به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل و هم‌ردیف و همانند ... مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

ادامه

آمریکا, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تاکید کرد اگر رژیم اشغالگر خواسته‌های عادلانه مقاومت را نپذیرد هیچ‌گونه پیشرفتی در مذاکرات حاصل نمی‌شود. به گزارش ایسنا، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین بر وضوح خواسته‌های مقاومت که شامل توقف کامل جنگ، عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر از غزه، یک معامله تبادل جدی و بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان است، تاکید کرد. ... جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تجاوز نظامی, تحلیل, جهان, خاورمیانه, فلسطین

تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

دانشجویان دانشگاه هاوانای کوبا تجمعی اعتراضی را علیه جنایت‌های اسرائیل برگزار کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دانشگاه‌های جهان یکی پس از دیگری شاهد خیزش دانشجویان بیدار علیه جنایت‌های اسرائیل در حق فلسطینیان به ویژه در نوار غزه است. منابع خبری گزارش دادند که این بار دانشگاه هاوانا شاهد تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی ... تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, دانشجویی, صهیونیسم, فرانسه, فلسطین, کانادا, کوبا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اسرائیل باید شرایط ارسال ایمن کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند، افزود: این نفرت‌انگیز است که افرادی که چیزی کم ندارند، مانع رسیدن غذا به نیازمندان شوند. به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حملات غیرقانونی شهرک‌نشینان ... مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, گرسنگی

محقق چینی: تعامل اولویت دولت دونالد ترامپ در موضوع ایران است

کارشناس مرکز مطالعات خاورمیانه و دانشگاه مطالعات بین‌المللی شانگهای گفت که بر خلاف برخی از تندروی‌ها در میان شماری از مقام‌های آمریکا، اولویت دولت دونالد ترامپ رییس جمهور آن کشور در برخورد با ایران جنگ و رویارویی نظامی نیست بلکه تعامل است.

 

«نیو سونگ» روز پنجشنبه در گفت و گو با روزنامه چاینا دیلی افزود: آمریکا نمی‌خواهد با ایران وارد درگیری نظامی شود و تاکنون هم چنین قصدی نشان نداده است.

 

این محقق چینی تاکید کرد تلاش آمریکا این بود با بیشترین فشارهای اقتصادی و تحریم ها، ایران را تسلیم کند اما در این هدف ناموفق بوده است.

 

وی افزود تلاش‌های آمریکا برای فشارهای فزاینده بر ایران نه تنها باعث تسلیم تهران نشد بلکه موجب شد تا تنش‌ها در منطقه خلیج فارس افزایش یابد و این موضوع یکی از محورهای مهم کاری سازمان ملل در موقع برگزاری مجمع عمومی باشد.

 

این محقق چینی تصریح کرد فشار اقتصادی بر ایران و یا تحریم این کشور و جلوگیری از خرید نفت ایران از سوی کشورهای دیگر کارهایی نیست که نتیجه بخش باشد و باعث تسلیم تهران شود.

 

«نیو سونگ» افزود: آمریکا با خروج از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی که قدرت‌های بزرگ آن را به امضا رسانده بودند، موجب شکل‌گیری شرایطی بسیار پرتنش شد که تاکنون نیز بر طرف نشده است.

 

روزنامه چاینا دیلی می‌نویسد که هدف از این توافق این بود که برنامه هسته‌ای ایران تحت کنترل باشد و بر این برنامه نظارت دقیقی صورت گیرد در عین حال تهران هم از منافع آن بهره مند شود اما تهران تاکید می‌کند آمریکا و اروپا به تعهداتشان عمل نکرده‌اند و این کشور نتوانسته است به رغم پایبندی به برجام از آن بهره‌مند شود.

 

این نشریه نوشت در شرایط فعلی همه تلاش‌ها باید برای کاستن از تنش‌ها و زمینه سازی برای انجام گفت و گوها باشد بخصوص آنکه هر درگیری نظامی در منطقه می‌تواند در درازمدت مصایب بسیاری بر منطقه و کل جهان تحمیل کند.
ایرنا

اعتراض‌های توده‌یی در عراق، هشداری به‌نظام مبتنی برسهمیه‌بندی قدرت و فساد

بیانیه حزب کمونیست عراق؛ اعتراض‌های مردمی گسترده‌ای که از روز اوّل اکتبر در سراسر کشور آغاز شد و همچنان ادامه دارد، هشداری واقعی و جدّی است به دولت و نیروهای سیاسی غالب بر کشور که مسئول وضعیت ناگوار کنونی در کشور و شرایط وخیم زندگی شهروندان، به‌ویژه تنگدستان، زحمتکشان، و جوانان‌اند.

ادامه

جهان, حقوق بشر, عراق

سناتور آمریکایی مسئول اصلی قتل خاشقچی را فاش کرد

سناتور کریس مورفی نماینده مجلس سنای آمریکا روز جمعه گفت که طبق داده های اطلاعاتی ما، بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار مطرح سعودی، به صورت مستقیم دست داشته است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, فرانسه