جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تاکید کرد اگر رژیم اشغالگر خواسته‌های عادلانه مقاومت را نپذیرد هیچ‌گونه پیشرفتی در مذاکرات حاصل نمی‌شود. به گزارش ایسنا، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین بر وضوح خواسته‌های مقاومت که شامل توقف کامل جنگ، عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر از غزه، یک معامله تبادل جدی و بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان است، تاکید کرد. ... جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تجاوز نظامی, تحلیل, جهان, خاورمیانه, فلسطین

تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

دانشجویان دانشگاه هاوانای کوبا تجمعی اعتراضی را علیه جنایت‌های اسرائیل برگزار کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دانشگاه‌های جهان یکی پس از دیگری شاهد خیزش دانشجویان بیدار علیه جنایت‌های اسرائیل در حق فلسطینیان به ویژه در نوار غزه است. منابع خبری گزارش دادند که این بار دانشگاه هاوانا شاهد تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی ... تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, دانشجویی, صهیونیسم, فرانسه, فلسطین, کانادا, کوبا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اسرائیل باید شرایط ارسال ایمن کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند، افزود: این نفرت‌انگیز است که افرادی که چیزی کم ندارند، مانع رسیدن غذا به نیازمندان شوند. به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حملات غیرقانونی شهرک‌نشینان ... مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, گرسنگی

نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

نیویورک تایمز در گزارشی از طرح جدیدی که بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر اسرائیل در حال بررسی آن برای اداره غزه پس از جنگ است، پرده برداشت. به گزارش بامداد شنبه ایرنا، در گزارش نیویورک تایمز آمده است: مقام‌های دفتر نخست‌وزیر اسرائیل طرحی را مطرح کرده‌اند که بر اساس آن، نتانیاهو به دنبال آن است تا ... نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

ادامه

آمریکا, اردن, اسراییل, امارات, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, صلح, صهیونیسم, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, مصر

دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک ... دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, ترینیداد و توباگو, جهان, خبر, صلح, فلسطین

رای الیوم: القائم جاده‌ای از چین تا بیروت

روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم در تحلیلی درباره بازگشایی گذرگاه مرزی راهبردی القائم – بوکمال در مرزهای مشترک عراق و سوریه آن را در بعد اقتصادی، نظامی و سیاسی بسیار برای محور مقاومت پر اهمیت خواند و افزود که این گذرگاه مسیری به طول چین تا مدیترانه را در برابر این محور خارج از هرگونه سلطه آمریکا و متحدان آن باز کرد.

 

رای الیوم روز چهارشنبه نوشت که عراق بار دیگر گذرگاه القائم – البوکمال در مرزهای مشترک با سوریه را پس از هشت سال از مسدود بودن بازگشایی کرد؛ گذرگاهی که منافع جغرافیایی مهمی برای کشورهای محور مقاومت به ریاست ایران دارد و شامل کشورهایی با روابط تاریخی نیز می‌شود.

 

بازگشایی این گذرگاه اهمیت بسیاری برای کشورهای عراق و سوریه دارد چون مسیری از چین تا دریای مدیترانه را باز کرده است؛ مسیری که خارج از سیطره آمریکا و متحدان آن از جمله اسرائیل است.

 

این روزنامه افزود: اقدام عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق به بازگشایی گذرگاه القائم همزمان با فشار های آمریکا و حملات هوایی و موشکی اسرائیل اقدامی شجاعانه بود که نشان می‌دهد عراق تصمیم خود را گرفته تا به محور مقاومت بپیوندد.

 

امری که به معنای این است که حوالی ۶ تریلیون دلاری که آمریکا در جنگ و اشغال این کشور هزینه کرد تا خطرات را از رژیم اشغالگر اسرائیل دور کند همه اینها بیهوده بود و بعید نیست که گام آینده اخراج ۶ هزار نیروی آمریکایی از خاک عراق باشد.

 

رای الیوم عنوان کرد که معنی بازگشایی این گذرگاه، پایان یافتن خطر گروه های مسلح مانند داعش که در پنج سال گذشته این مناطق را اشغال کرده بود، نیست اما بازگشایی این گذرگاه زمینی راهبردی بین ایران و سوریه و لبنان نقش مهمی در جابه جایی کالا دارد.

 

این روزنامه اضافه کرد که مردم سوریه در سال‌های گذشته مورد محاصره کشنده آمریکایی – عربی بودند و اکنون بازگشایی این گذرگاه به نفع آنها بوده و باعث تقویت روابط تجاری، سیاسی، اجتماعی میان دو کشور می شود و بازاری بزرگی برای صادرات حبوبات، سبزیجات، مرکبات، محصولات کشاورزی و پوشاک خواهد بود و علاوه بر این مسیری در مقابل سفرهای سیاحتی و زیارتی و درمانی میان دو کشور است و بیمارستان های سوریه هنوز هم بسیار پیشرفته از بیمارستان های اکثر کشورهای عربی است.

 

رای الیوم افزود که بازگشایی گذرگاه القائم نه تنها برای سوریه و عراق که برای همه کشورهای عربی یک موفقیت بزرگ در برابر پروژه های تجزیه طلبانه امریکایی – اسرائیلی است که باید به مناسبت آن جشن گرفت.

 

این روزنامه در پایان ابراز امیدواری می کند که دولت اردن به ریاست عمر الرزاز نیز اقدامی مشابه در پیش گرفته و تحریم اعمال شده بر بازرگانان اردنی برای تجارت با سوریه از طریق گذرگاه نصیب – جابر را به چالش بکشد و تسلیم باج خواهی ها و تحریم های اقتصادی و دیکته های آمریکایی نباشد.

ایرنا

شورای امنیت ملی عراق؛ نیروهای امنیتی کنترل استانداری ذی قار را از اخلال‌گران پس گرفته‌اند + ویدئو

در ادامه اوضاع بحرانی عراق شورای امنیت ملی این کشور تاکید کرد، تلاش‌های دولت متمرکز بر پاسخ‌گویی به خواسته‌های مشروع و قانونی تظاهرکنندگان است.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق

پوتین: تحریم‌های آمریکا علیه ایران به اقتصاد جهان لطمه زده است

رئیس جمهوری روسیه گفت: ایران نمی‌تواند بخاطر تحریم‌های آمریکا توانمندی‌های خود را تحقق بخشد و این مساله به اقتصاد جهانی و بازار انرژی لطمه زده است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, عربستان سعودی, فرانسه

۴ درگیری استراتژیک که در نهایت می‌توانند منجر به بحران جهانی شوند

یک روزنامه آلمانی در مطلبی آینده اقتصاد جهانی را منوط به سرانجام چهار مناقشه مهم و استراتژیک جهانی دانست.

ادامه

اتحادیه اروپا, ارژانتین, اسراییل, اسکاتلند, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, انگلستان, ایران, ترکیه, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, شرق اروپا, عراق, ونزوئلا