سما؛ رهبری فلسطین برای آزادی همه اسرا و در راس آنها مروان البرغوثی تلاش می‌کند

یک منبع حاکمیتی فلسطینی اعلام کرد که رهبری فلسطین خواهان آزادی اسرا و در رأس آنها مروان البرغوثی، از رهبران جنبش فتح است. به گزارش ایسنا، یک منبع ارشد فلسطینی اعلام کرد آنچه که در خصوص ارائه درخواست از سوی مقامات رسمی رهبری به رژیم اشغالگر مبنی‌بر عدم آزادی مروان البرغوثی منتشر می‌شود، کاملاً بی‌پایه ... سما؛ رهبری فلسطین برای آزادی همه اسرا و در راس آنها مروان البرغوثی تلاش می‌کند

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, انگلیس, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش

بلژیک در حال کار بر روی تحریم‌های بیشتر علیه اسرائیل است

بلژیک ضمن آغاز بحث درباره تحریم اسرائیل در اتحادیه اروپا از این بلوک خواسته تحریم‌هایی علیه اسرائیل اعمال کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ بلژیک بحث تحریم‌های تجاری احتمالی اتحادیه اروپا علیه اسرائیل را آغاز کرده است. این را الکساندر دو کرو، نخست وزیر این کشور اعلام کرد. به گفته وی، مذاکرات چندین هفته است که ... بلژیک در حال کار بر روی تحریم‌های بیشتر علیه اسرائیل است

ادامه

اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خاورمیانه, غرب, فلسطین, گزارش

امضا نزدیک به ۲۰سند همکاری دوجانبه در دیدار شی جین‌پینگ با ماکرون

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر دوشنبه ششم مه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی در کاخ الیزه با «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود دیدار و گفتگو کرد. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر دوشنبه ششم مه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی در ... امضا نزدیک به ۲۰سند همکاری دوجانبه در دیدار شی جین‌پینگ با ماکرون

ادامه

استقلال, جهان, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, فرانسه, گزارش

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در نامه‌ای سرگشاده، به شکست از مقاومت فلسطین در عملیات «طوفان‌الاقصی» اعتراف کرد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه «جروزالم پست» در گزارشی درباره «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل نوشت که صهیونیست‌ها، هالیوی را به خاطر تحمیل بزرگترین شکست نظامی تاریخ به این رژیم و به عنوان کسی ... رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه آینده پیش‌نویس قطعنامه به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل را به رأی می‌گذارد به گزارش ایسنا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد صبح روز جمعه آینده (۲۱ اردیبهشت‌ماه) بررسی پیش‌نویس قطعنامه جدیدی مبنی‌بر درخواست به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل و هم‌ردیف و همانند ... مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

ادامه

آمریکا, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

فراخوان مجدد تاجر مصری در اسپانیا برای تظاهرات روز جمعه در مصر

بازیگر و تاجر مصری فراخوان دیگری را برای تجمع گسترده روز جمعه در قاهره و دیگر استان‌ها جهت درخواست برای برکناری عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور این کشور منتشر کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری عربی ۲۱، محمدعلی، بازیگر و تاجر مصری با انتشار ویدئویی بار دیگر از مردم مصر برای تجمع گسترده روز جمعه در میدان‌های قاهره و استان‌های مختلف این کشور و درخواست برای برکناری عبدالفتاح سیسی دعوت کرد.

 

محمدعلی حمله تندی را علیه وزیر کشور به دلیل عملکرد نیروهای امنیتی و نحوه برخورد آنها با تظاهرکنندگان در استان سوئز مصر آغاز کرد و گفت: چرا چنین برخوردی با ساکنان سوئز کردید؟ آیا این رفتارها دستوراتی بودند که به شما داده شدند؟ اگر با تظاهرکنندگان به شکل مناسبی برخورد نکنید، بدون هیچ ترحمی از شما انتقام خواهیم گرفت.

 

این هنرمند مصری روز دوشنبه با انتشار ویدئوی جدیدی تاکید کرد: مصری‌ها دیوار ترس را شکستند و از امروز هرگز نخواهند ترسید. هر کسی که به شهروندان مصری آزاری برساند، محاکمه خواهد شد و هر کسی که مردم را به قتل برساند، اعدام خواهد شد، آیا این کارها را برای حمایت از سیسی انجام می‌دهید؟

 

همچنین محمد علی از افسران پلیسی که در اعتراضات اخیر تظاهرکنندگان را کتک زده و الفاظ بسیار زشتی را به آنها نسبت دادند، انتقاد و تاکید کرد: پایان کار آنها روز جمعه خواهد بود و مردم مصر به هیچ شخصی رحم نخواهند کرد.

 

او با تاکید بر مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات نسبت به برخی توطئه‌ها برای ایجاد درگیری میان نیروهای پلیس و مردم هشدار داد و از افسران پلیس خواست به مردم اجازه تظاهرات بدهند و از دستورها برای سرکوبی معترضان اطاعت نکنند.

 

محمدعلی که در حال حاضر در اسپانیا اقامت دارد، با اشاره به اینکه سیسی تمامی بحران‌ها همانند سینا، سد النهضه و دیگر موضوعات را رها کرده و به دنبال ترور اوست، گفت: دولت اسپانیا حمایت امنیتی را برای من فراهم کرده است.

 

او در ویدئوی دیگری تاکید کرد که در اسپانیا تحت تعقیب افرادی وابسته به دستگاه امنیت مصر است که قصد ترور او را دارند و در حال حاضر جان او در خطر است و مسئولان اسپانیا را مسئول کامل حفظ جان خود می‌داند.

 

وی افزود: از حدود دو هفته قبل در حال فرار هستم اما نیروهای امنیتی مصر محل اقامت جدیدم را پیدا کرده‌اند و نمی‌توانم دوباره فرار کنم.

ایسنا

رویترز: روحانی برای بحث درباره تغییرات اندک در برجام اعلام آمادگی کرد

یک رسانه انگلیسی مدعی شده رئیس‌جمهور ایران در جمع خبرنگاران آمادگی خود را برای بحث درباره اعمال تغییرات اندک در برجام به شرط رفع تحریم‌های آمریکا اعلام کرده است.

ادامه

المان, امریکا, انگلستان, جهان, خاورمیانه, خبر, فرانسه

واکنش‌ ایران به بیانیه سه‌کشور اروپایی درباره حمله به آرامکو

محمدجواد ظریف با انتشار یک پست‌توییتری نسبت به بیانیه کشورهای بریتانیا، فرانسه و آلمان درباره مسئولیت ایران در حمله آرامکو واکنش نشان داده است. پیش از آن مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا از این بیانیه استقبال کرده بود.

ادامه

المان, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, فرانسه

نیروها و تجهیزات نظامی آمریکا در چه نقاطی از خاورمیانه مستقرند

آمریکا ده‌ها سال است که حضور پرهزینه خود را در خاورمیانه حفظ کرده و طبق گزارش فرماندهی مرکزی آمریکا، دست‌کم ۶۰ هزار نیرو را در سراسر این منطقه مستقر دارد.

ادامه

اردن, افغانستان, المان, امارات, امریکا, ترکیه, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, ژاپن, عراق, عربستان سعودی, عمان, کره جنوبی, کویت

زنان عربستان در راه وداع با حجاب اجباری

​​​​​​​گزارش نشریه اشپیگل حاکی از آن است که زنان پایتخت عربستان سعودی عباهای سیاه و بلند را کنار گذاشته و با مانتوهای رنگی در خیابان‌ها دیده می‌شوند. سخنان ولیعهد این کشور راهگشای تحولی اجتماعی برای زنان سعودی بوده است.   به گزارش خبرنگار نشریه آلمانی “اشپیگل” برخی از زنان در جده و ریاض با مانتوهای ... زنان عربستان در راه وداع با حجاب اجباری

ادامه

جهان, خاورمیانه, خبر, زنان