تصمیم دولت کلمبیا برای بازگشایی سفارتخانه در کرانه باختری

وئیس گیلبرتو موریلو وزیر خارجه کلمبیا بامداد پنجشنبه خبر داد، گوستاوو پترو رئیس جمهوری این کشور دستور داده است سفارت بوگوتا در شهر رام‌الله افتتاح شود. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، موریلو به خبرنگاران گفت: پترو دستور داده است سفارت کلمبیا در رام‌الله افتتاح شود. این گام بعدی ما (در قبال فلسطین) است. ... تصمیم دولت کلمبیا برای بازگشایی سفارتخانه در کرانه باختری

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, زنان, فلسطین, کلمبیا, کودکان, نئونازیسم, نسل‌کشی

مخالفت آمریکا با مالیات بر عایدی سرمایه میلیاردرها

وزیر خزانه‌داری ایالات‌متحده آمریکا اظهار کرد که آمریکا با مالیات جهانی بر عایدی سرمایه میلیاردرها مخالف است. به گزارش ایسنا، جانت یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات‌متحده گفت که دولت بایدن با مالیات جهانی بر میلیاردرها که توسط برزیل معرفی شده مخالف است. برزیل برای اولین بار، مالیات ۲ درصدی بر حدود ۳۰۰۰ میلیاردر را در ماه ... مخالفت آمریکا با مالیات بر عایدی سرمایه میلیاردرها

ادامه

آفریقای جنوبی, آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اسپانیا, اقتصادی, برزیل, جهان, خبر, سرمایه‌داری, فرانسه, گروه ۷

کوبا خروج از فهرست آمریکایی «حامیان تروریسم» را خواستار شد

رئیس‌جمهور کوبا پس از اذعان واشنگتن به تغییر وضعیت هاوانا و و نادرست بودن درج نام این کشور کارائیب در فهرست کشورهایی که به نظر می‌رسد در مبارزه با «تروریسم» به طور کامل همکاری نمی‌کنند، از ایالات متحده خواست که پا را فراتر بگذارد و آن را از فهرست کشورهای حامی مالی «تروریسم» حذف کند. ... کوبا خروج از فهرست آمریکایی «حامیان تروریسم» را خواستار شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, ایران, تحریم, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, سوریه, کره شمالی, کوبا, ونزوئلا

کلمبیا خواستار صدور حکم بازداشت نتانیاهو شد

گوستاوو پترو رئیس جمهوری کلمبیا شنبه خواستار صدور حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل توسط دیوان بین‌المللی کیفری و اعزام نیروی حافظ صلح به نوار غزه شد. به گزارش ایرنا به نقل از الجزیره، پترو در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: نتانیاهو نسل‌کشی را متوقف نمی‌کند. این به معنای [ضرورت] صدور حکم بین‌المللی بازداشت وی ... کلمبیا خواستار صدور حکم بازداشت نتانیاهو شد

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, خبر, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, صلح, فلسطین, کلمبیا, نسل‌کشی

رئیس‌جمهوری کوبا خطاب به پوتین: روی حمایت ما حساب کنید

رئیس‌جمهوری کوبا با محکومیت اقدامات آمریکا در راستای تغییر ساختار ژئوپلیتیک جهان، خطاب به همتای روس خود گفت: روی حمایت ما حساب کنید. به گزارش ایرنا از رسانه‌های روس، میگل دیاز کانل روز پنجشنبه در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه افزود: “شما دوستان و برادران ما هستید. روسیه همیشه می‌تواند روی حمایت کوبا حساب ... رئیس‌جمهوری کوبا خطاب به پوتین: روی حمایت ما حساب کنید

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای لاتین, اتحاد شوروی, ارتش سرخ, اورآسیا, تحریم, جهان, روسیه, کوبا, گزارش, ناتو

راهپیمایی هزاران ونزوئلایی در حمایت از کمپین ضدترامپ

به گزارش تارنمای شبکه تله سور، این حامیان کمپین بین المللی “ترامپ دیگر نه”  روز گذشته شنبه، مقابل دفتر دادستانی کل ونزوئلا تجمع کرده تا از این کمپین که تاکنون حدود ۱۳ میلیون امضاء جمع آوری کرده، حمایت کنند.

 

دلسی رودریگز معاون رئیس جمهوری و خورخه آرئاسا وزیر خارجه ونزوئلا قرار است نامه مربوط به این کمپین را در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک ارائه کنند.

 

در همین حال نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا طی این راهپیمایی عنوان کرد: من به شرکت کنندگان این گردهمایی ضد امپریالیستی در خیابان های کاراکاس برای حمایت از کمپینی که علیه ترامپ و در راستای صلح بیش از ۱۳ میلیون رای جمع آوری کرده، تبریک می‌گویم.

 

وی افزود: از اینجا به جامعه جهانی فریاد می‌زنیم: “ترامپ دیگر نه”.

 

دلسی رودریگز نیز در این گردهمایی خاطر نشان کرد که درخواست امضاکنندگان این کمپین در مسیر صلح، پیشرفت، حفظ آرامش و دفاع از تمامیت ارضی بوده است.

 

این کمپین بین المللی ( کمپینی در مخالفت با محاصره غیرقانونی آمریکا علیه ونزوئلا) از ۱۰ اوت (۱۹ مرداد) و به دنبال تشدید فشارهای دولت ترامپ علیه ونزوئلا اغاز شد.

 

مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم های غیرقانونی آمریکا برای چند ماه ونزوئلا را به سوی بحران سیاسی کشانده است.

 

بحران اقتصادی در این کشور باعث کمبود مواد غذایی و دارو، قطعی برق و سیل عظیمی از مهاجرت شده است. طی سال‌های گذشته دستکم سه میلیون نفر از این کشور به کشورهای دیگر گریخته‌اند.

 

در ژانویه سال ۲۰۱۹ (دی ۱۳۹۷) “خوان گوایدو” رئیس مجمع ملی ونزوئلا با شروع مجدد دولت “نیکولاس مادورو”، صحت انتخابات ریاست جمهوری را زیر سووال برد و خود را به عنوان رئیس‌جمهوری موقت ونزوئلا معرفی کرد، از آن زمان تاکنون بحران سیاسی به بحران اقتصادی افزوده شده است.

 

ونزوئلا همچنان بدنبال راه‌های مختلف برای جبران هزینه و درآمدهای خود است و در این راستا دولت مادورو توانسته برای بدست آوردن درآمد و به رغم مواجهه با تحریم‌های آمریکا، بخشی از ذخایر طلای خود را بفروشد.

ایرنا

کوبا، اخراج دو دیپلمات آن کشور از آمریکا را محکوم کرد

وزارت خارجه ایالات متحده روز پنجشنبه اعلام کرد دو عضو هیات نمایندگی کوبا در سازمان ملل را به دلیل «فعالیت‌های مخل امنیت ملی آمریکا» از این کشور اخراج کرده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, کوبا