چین: بلوغ فکری کشورهای درحال توسعه مایه دلگرمی است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: کشورهای درحال توسعه به یک بلوغ فکری رسیده‌اند که می‌تواند ساختاری معقول‌تر برای قدرت جهانی ایجاد کند و این موضوع مایه دلگرمی است. به گزارش شنبه ایرنا از نشریه گلوبال تایمز، وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین در رابطه با جنگ در اوکراین، اظهار داشت: جنگ بین مسکو ... چین: بلوغ فکری کشورهای درحال توسعه مایه دلگرمی است

ادامه

آمریکای لاتین, برزیل, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, چین, شرق آسیا, صلح

تصمیم دولت کلمبیا برای بازگشایی سفارتخانه در کرانه باختری

وئیس گیلبرتو موریلو وزیر خارجه کلمبیا بامداد پنجشنبه خبر داد، گوستاوو پترو رئیس جمهوری این کشور دستور داده است سفارت بوگوتا در شهر رام‌الله افتتاح شود. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، موریلو به خبرنگاران گفت: پترو دستور داده است سفارت کلمبیا در رام‌الله افتتاح شود. این گام بعدی ما (در قبال فلسطین) است. ... تصمیم دولت کلمبیا برای بازگشایی سفارتخانه در کرانه باختری

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, زنان, فلسطین, کلمبیا, کودکان, نئونازیسم, نسل‌کشی

مخالفت آمریکا با مالیات بر عایدی سرمایه میلیاردرها

وزیر خزانه‌داری ایالات‌متحده آمریکا اظهار کرد که آمریکا با مالیات جهانی بر عایدی سرمایه میلیاردرها مخالف است. به گزارش ایسنا، جانت یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات‌متحده گفت که دولت بایدن با مالیات جهانی بر میلیاردرها که توسط برزیل معرفی شده مخالف است. برزیل برای اولین بار، مالیات ۲ درصدی بر حدود ۳۰۰۰ میلیاردر را در ماه ... مخالفت آمریکا با مالیات بر عایدی سرمایه میلیاردرها

ادامه

آفریقای جنوبی, آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اسپانیا, اقتصادی, برزیل, جهان, خبر, سرمایه‌داری, فرانسه, گروه ۷

کوبا خروج از فهرست آمریکایی «حامیان تروریسم» را خواستار شد

رئیس‌جمهور کوبا پس از اذعان واشنگتن به تغییر وضعیت هاوانا و و نادرست بودن درج نام این کشور کارائیب در فهرست کشورهایی که به نظر می‌رسد در مبارزه با «تروریسم» به طور کامل همکاری نمی‌کنند، از ایالات متحده خواست که پا را فراتر بگذارد و آن را از فهرست کشورهای حامی مالی «تروریسم» حذف کند. ... کوبا خروج از فهرست آمریکایی «حامیان تروریسم» را خواستار شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, ایران, تحریم, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, سوریه, کره شمالی, کوبا, ونزوئلا

کلمبیا خواستار صدور حکم بازداشت نتانیاهو شد

گوستاوو پترو رئیس جمهوری کلمبیا شنبه خواستار صدور حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل توسط دیوان بین‌المللی کیفری و اعزام نیروی حافظ صلح به نوار غزه شد. به گزارش ایرنا به نقل از الجزیره، پترو در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: نتانیاهو نسل‌کشی را متوقف نمی‌کند. این به معنای [ضرورت] صدور حکم بین‌المللی بازداشت وی ... کلمبیا خواستار صدور حکم بازداشت نتانیاهو شد

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, خبر, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, صلح, فلسطین, کلمبیا, نسل‌کشی

انتشار مدارک بیشتر از ارتباط گوایدو با گروه تبهکار شبه‌نظامی کلمبیایی

دولت ونزوئلا مدارک بیشتری را در مورد ارتباط «خوان گواید» رهبر مخالفان این کشور با یک گروه تبهکار و شبه نظامی در کلمبیا ارائه کرد.

 

به گزارش شبکه تله سور، «خورخه رودریگز» وزیر ارتباطات ونزوئلا روز گذشته(جمعه) ویدئویی را در اختیار رسانه‌ها گذاشت که در آن یک عضو گروه «راستروخوس» (یک گروه جنایتکار با حضور شبه نظامیان فعال در قاچاق و توزیع مواد مخدر در سراسر کلمبیا و مرز این کشور با ونزوئلا) ارتباطات خوان گوایدو با اعضای این گروه را افشا کرد.

 

«ایوان پوسو پدروسا» عضو گروه «راستروخوس» در ویدئویی به افشای جزییات عملیات مخفی که در آن اعضای این گروه خوان گوایدو را از منطقه ای در ونزولا به منطقه دیگر در کلمبیا منتقل کردند، پرداخت.

 

«خورخه آرئاسا» وزیر خارجه ونزوئلا نیز اطلاعاتی را مبنی بر ارتباط آشکار خوان گوایدو با این گروه شبه نظامی کلمبیایی ارائه کرد است.

 

پیش از وزیر ارتباطات ونزوئلا عکس های گوایدو با دو عضو این گروه را در اختیار رسانه ها قرار داده بود و اعلام کرد به این دلیل گوایدو تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

 

دفتر دادستانی ونزوئل پیشتر اعلام کرد که تحقیقاتی را در مورد عکس‌های رهبر مخالفان با دو عضو مظنون یک گروه کلمبیایی فعال در قاچاق مواد مخدر انجام خواهد داد.

 

پس از آنکه وزیر کشور ونزوئلا عکس‌هایی از خوان گوایدو رهبر مخالفان با دو عضو این گروه به تلویزیون ونزوئلا ارائه کرد، دفتر دادستانی روند تحقیقات را در این زمینه آغاز می‌کند.

 

گوایدو در این زمینه اعلام داشته، زمانیکه در ماه فوریه مخفیانه به کلمبیا رفته بود، این عکس‌ها را گرفته و نمی‌دانسته این افراد چه کسانی بودند.

 

“نستور رورول” وزیر کشور ونزوئلا نیز اعلام کرده بود که این دو مرد رهبران یک سازمان شبه نظامی کلمبیایی موسوم به «راستروخوس»” هستند.

 

این مقام دولتی ونزوئلا تصریح کرد که عکس گوایدو با این دو مرد را به عنوان مدرک برای دفتر دادستانی ارسال کرده تا تحقیقات در این زمینه آغاز شود.

 

منابع پلیس کلمبیا نیز تایید کرد که این دو مرد عضو گروه «راستروخوس» هستند.

 

تصاویر گوایدو با این دو فرد مرتبط با یک گروه شبه نظامی در کلمبیا در حالی منتشر شده که اخیرا تنش‌هایی در روابط کاراکاس – بوگوتا ایجاد شده است.

 

در این میان همزمان با تشدید تنش‌ها میان ونزوئلا و کلمبیا، رزمایش نیروهای مسلح ونزوئلا چند روز پیش با دستور رئیس جمهوری این کشور در مرز با کلمبیا آغاز شد.

ایرنا

کوبا، اخراج دو دیپلمات آن کشور از آمریکا را محکوم کرد

وزارت خارجه ایالات متحده روز پنجشنبه اعلام کرد دو عضو هیات نمایندگی کوبا در سازمان ملل را به دلیل «فعالیت‌های مخل امنیت ملی آمریکا» از این کشور اخراج کرده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, کوبا