پاریس در تدارک یک واحد نظامی مخفی در حمایت از ارتش اوکراین

یک رادیوی فرانسوی فاش کرد ارتش فرانسه در حال آماده‌سازی یک واحد جدید متشکل از نیروهای پیشاهنگ «فوق مخفی» با این ماموریت است که از حملات ارتش اوکراین حمایت کنند. به گزارش ایسنا، شبکه رادیویی «آر.تی.ال» نوشت نیروهای مسلح فرانسه در حال آماده‌سازی یک واحد جدید پیشاهنگ‌ها در کشور استونی هستند با این ماموریت که ... پاریس در تدارک یک واحد نظامی مخفی در حمایت از ارتش اوکراین

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, استونی, اوکراین, بالتیک, جنگ نیابتی, خاورمیانه, روسیه, فرانسه, لیتوانی, ناتو

نسل‌کشی اسرائیل در غزه را باید متوقف کرد

نسل‌کشی فلسطینی‌ها در نوار غزه همچنان با پشتیبانی سیاسی-تسلیحاتی-مالی قدرت‌های امپریالیستی از اسرائیل ادامه دارد و رژیم فاشیستی اسرائیل بمباران جنوب نوار غزه و مناطق پیرامون گذرگاه رفح را به پیش می‌برد. کشف جسدهای نزدیک به ۳۰۰ فلسطینی تیرباران‌شده با دست‌های بسته در گورهای جمعی در نزدیکی بیمارستانی در خان یونس نیز ابعاد جدیدی از ... نسل‌کشی اسرائیل در غزه را باید متوقف کرد

ادامه

آمریکا, اروپا, اسپانیا, استرالیا, اسراییل, اسلواکی, اشغالگری, امپریالیسم, ایرلند, برابری اجتماعی, بلغارستان, جمهوری چک, خاورمیانه, دانشجویی, رومانی, سازمان ملل, سوئد, صلح, صهیونیسم, عراق, غرب, فاشیسم, فرانسه, فلسطین, قبرس, کودکان, لهستان, مالت, مجارستان, ناتو, نسل‌کشی, همبستگی

آغاز اجلاس سران عرب در منامه / تاکید بن سلمان برای توقف تجاوزگری اسرائیل + فیلم

سی و سومین اجلاس سران کشورهای عضو اتحادیه عرب در شهر «منامه» پایتخت بحرین آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی امروز پنجشنبه در آغاز اجلاس سران عرب در منامه که در آن آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز شرکت دارد، گفت: ما بر لزوم تداوم فعالیت ... آغاز اجلاس سران عرب در منامه / تاکید بن سلمان برای توقف تجاوزگری اسرائیل + فیلم

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, بحرین, تشکیلات خودگردان فلسطین, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, عربستان سعودی, فیلم, مصر, نسل‌کشی

صنعا: عقب‌نشینی ناوشکن آمریکا از دریای سرخ نشان‌ دهنده ادامه فروپاشی ائتلاف آمریکا است

یک منبع نظامی در صنعا اعلام کرد عقب نشینی دومین ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ نشان دهنده ادامه فروپاشی ائتلاف دریایی آمریکا و کاهش نفوذ یگان دریایی آمریکا و انگلیس و اروپا در دریای سرخ، خلیج عدن و اقیانوس هند است. به گزارش ایسنا، یک منبع نظامی در صنعا به الاخبار گفت عقب نشینی ناوشکن ... صنعا: عقب‌نشینی ناوشکن آمریکا از دریای سرخ نشان‌ دهنده ادامه فروپاشی ائتلاف آمریکا است

ادامه

آمریکا, اروپا, استراتژیک, اقیانوس هند, انگلیس, تحلیل, جنوب غرب آسیا, خاورمیانه, خلیج عدن, یمن

پاسخ وزیر خارجه هند به تهدیدهای آمریکا در مورد توافق چابهار

یک روز پس از اینکه واشنگتن، هند را به تحریم به دلیل توافق ۱۰ ساله با ایران بر سر بهره‌برداری از بندر چابهار تهدید کرد، وزیر امور خارجه هند تاکید کرد که این پروژه به نفع کل منطقه خواهد بود. به گزارش ایسنا، سوبرا مانیام جایشانکار، وزیر خارجه هند با ذکر این نکته که آمریکا ... پاسخ وزیر خارجه هند به تهدیدهای آمریکا در مورد توافق چابهار

ادامه

آسیای میانه, آمریکا, افغانستان, اقتصادی, ایران, تحریم, جنوب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, هندوستان

پنج هزار تروریست در محاصره ارتش سوریه

یک کارشناس مسائل نظامی گفت: پس از بازپس‌گیری شهر راهبردی “خان شیخون” از سوی ارتش سوریه و همپیمانان آن، ۵ هزار تروریست در محیطی به طول ۲۰۷ کیلومتر مربع در محاصره ارتش هستند.

 

“علی مقصود” افسر بازنشسته و کارشناس مسائل نظامی به اسپوتنیک گفت: پس از تکمیل سیطره ارتش سوریه بر منطقه راهبردی “خان شیخون” در جنوب استان ادلب، مناطق «لطامنه، کفر زیتا، لطمین، الصیاد، مورک، معرکبه و اللحایا» به محاصره ارتش سوریه درآمده است.

 

به گفته وی در این منطقه که ۲۰۷ کیلومتر مربع امتداد دارد بیش از ۵ هزار تروریست مسلح با سلاح سنگین وسبک حضور دارند و دو گزینه بیشتر برای انتخاب ندارند یا باید تسلیم شدن را انتخاب کنند یا اینکه در برابر رتش سوریه قرار بگیرند.

 

به گفته وی این تروریست‌های هیچ راه فراری به ادلب ندارند و تمام راه‌های گریز و خطوط امدادی آنان از سوی ارتش قطع شده است.

 

به گفته مقصود، یکی از پایگاه‌های نظارتی ترکیه در منطقه امن شمال سوریه که در منطقه “مورک” قرار دارد هم اکنون در محاصره ارتش سوریه است.

 

مقصود افزود: این پایگاه نظارتی ترکیه مدت زیادی نمی‌تواند در این منطقه مستقر باشد زیرا همه مناطق محاصره شده دیگر سرنگون شده محسوب می‌شوند و در آینده نزدیک به کنترل ارتش سوریه در می‌آید.

 

این کارشناس مسائل نظامی اضافه کرد: حتی در صورت باقی ماندن این پایگاه ترکیه ای، وجود آن فقط وجودی نمادین برا حفظ آبروی ترکیه به عنوان یکی از طرف‌های ضامن نشست آستانه خواهد بود.

 

ارتش سوریه پس از پنج سال اشغال شهر راهبردی “خان شیخون” در جنوب استان “ادلب” در شمال غرب این کشور توسط تروریست‌ها، ۲۷ مردادماه ۱۳۹۸ وارد این شهر شد و بخش هایی بزرگی از آن را از اشغال تروریست‌ها خارج کرد.

 

خان شیخون بزرگ‌ترین شهر حومه جنوبی ادلب است که در ۳۷ کیلومتری حماه، ۱۱۰ کیلومتری حلب پایتخت اقتصادی سوریه و ۷۰ کیلومتری شهر ادلب مرکز این استان قرار دارد و با توجه به این که بخشی از جاده بین‌المللی حلب به دمشق از آن می‌گذرد، از نظر اداری و نظامی بسیار راهبردی است؛ چرا که این جاده شمال و جنوب سوریه را به هم وصل کرده و مسیر گذر ترانزیت کامیون‌ها بین این دو منطقه است.

 

تسلط بر خان شیخون این امکان را به دولت دمشق می‌دهد تا براحتی به سمت شمال یعنی “معره النعمان” حرکت کند؛ منطقه‌ای که به دلیل این که نقطه اتصال مسیرهای بین‌المللی سوریه به سمت شمال، جنوب، شرق و غرب این کشور است، اهمیت زیادی زیادی دارد.

ایرنا

مکرون: هیچ امیدی به طرح “معامله قرن” ترامپ ندارم

رئیس جمهوری فرانسه روز پنجشنبه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی “کان” اسرائیل، گفت که به طرح رئیس جمهور آمریکا که به “معامله قرن” شهرت یافته است، هیچ امیدی ندارد.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین