پنتاگون: استقرار نیروهای ناتو در اوکراین اجتناب‌ناپذیر است

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد اعزام نیروهای ناتو برای آموزش دادن به سربازان اوکراین در خاک این کشور اجتناب‌ناپذیر است. به گزارش ایسنا، رسانه آمریکایی گزارش داد ممکن است ناتو در نهایت سربازان خود را در قالب یک ماموریت آموزشی به اوکراین اعزام کند. با تشدید وخامت اوضاع برای سربازان اوکراین، کی‌یف از ... پنتاگون: استقرار نیروهای ناتو در اوکراین اجتناب‌ناپذیر است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, بلژیک, تحلیل, تنش‌زایی, جنگ سرد, جنگ نیابتی, دخالت نظامی, صلح, غرب, فرانسه, ناتو

کوبا خروج از فهرست آمریکایی «حامیان تروریسم» را خواستار شد

رئیس‌جمهور کوبا پس از اذعان واشنگتن به تغییر وضعیت هاوانا و و نادرست بودن درج نام این کشور کارائیب در فهرست کشورهایی که به نظر می‌رسد در مبارزه با «تروریسم» به طور کامل همکاری نمی‌کنند، از ایالات متحده خواست که پا را فراتر بگذارد و آن را از فهرست کشورهای حامی مالی «تروریسم» حذف کند. ... کوبا خروج از فهرست آمریکایی «حامیان تروریسم» را خواستار شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, ایران, تحریم, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, سوریه, کره شمالی, کوبا, ونزوئلا

چین: گویا برخی در آمریکا عقل خود را از دست داده‌اند

پکن در واکنش به افزایش تعرفه‌های آمریکا بر برخی از کالاهای چینی از جمله خودروهای برقی که مدتی است در روابط تجاری دومین اقتصاد بزرگ دنیا با غرب چالش به وجود آورده، اعلام کرد که گویا برخی در واشنگتن عقل خود را از دست داده‌اند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، وانگ یی وزیر خارجه ... چین: گویا برخی در آمریکا عقل خود را از دست داده‌اند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, تحلیل, جهان, چین, شرق آسیا, غرب

آلمان با تعیین تعرفه بر واردات خودروهای برقی از چین مخالفت کرد

اولاف شولتس صدراعظم آلمان با اعمال و تعیین تعرفه بر واردات خودروهای برقی از چین مخالفت کرد. به گزارش ایرنا به نقل از آناتولی، شولتس سه‌شنبه درباره تصمیم آمریکا برای تعیین تعرفه بر واردات خودروهای برقی از چین اظهار کرد: در حال حاضر، ۵۰ درصد از خودروهای برقی وارداتی چین شامل برندهای غربی است که ... آلمان با تعیین تعرفه بر واردات خودروهای برقی از چین مخالفت کرد

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, چین, خبر, شرق آسیا

رزمایش مخفیانه آمریکا و تایوان در اقیانوس آرام

چند منبع آگاه از برگزاری یک رزمایش مشترک میان آمریکا و تایوان (چین تایپه) در اقیانوس آرام در ماه گذشته میلادی خبر دادند که بنابر اعلام این منابع به صورت رسمی اعلام نشده است. به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، چهار منبع آگاه اعلام کردند که نیروی دریایی آمریکا و تایوان رزمایش‌های مشترکی ... رزمایش مخفیانه آمریکا و تایوان در اقیانوس آرام

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تایوان, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

تیراندازی در مرکز خریدی در تگزاس ۲۰ کشته و ۳۰ مجروح بر جای گذاشت

تیراندازی در یک مرکز خرید پر رفت و آمد در ال‌پاسو واقع در ایالت تگزاس باعث کشته و مجروح شدن ده‌ها نفر گشت. گفته می‌شود فرد مهاجم که فردی سفیدپوست است، توسط پلیس بازداشت شده است. تحقیقات پیرامون این رویداد ادامه دارد.

 

به گزارش صدای آمریکا، بر اساس اخبار منتشر شده از سوی خبرگزاری‌ها، این تیراندازی مرگبار روز شنبه ۱۲ مرداد (سوم اوت) در فروشگاه والمارت در شهر ال‌پاسو واقع در ایالت تگزاس آغاز شد و پس از آن در فروشگاه‌های دیگر این مرکز خرید پر رفت و آمد این شهر ادامه یافت.

 

در جریان این تیراندازی، دست‌کم ۲۰ نفر کشته و ۳۰ نفر مجروح شده‌اند. حال برخی از مجروحان وخیم گزارش شده است.

 

آمریکا بار دیگر شاهد یک رویداد خونین بود. فرد مسلحی که گفته می‌شود جوان سفید پوستی بوده در مرکز خرید شهر ال‌پاسو اقدام به تیراندازی به مردم کرده است.

 

این رویداد ساعت ده صبح روز شنبه سوم اوت به وقت محلی، برابر با ساعت ۱۸ به وقت اروپای مرکزی روی داده است. پلیس اعلام کرده است که موفق به دستگیری فرد مهاجم شده است.

 

شهر ال‌پاسو، در نزدیکی مرز آمریکا با مکزیک واقع است و ۶۸۰ هزار نفر جمعیت دارد. بیش از ۶۰ درصد جمعیت این شهر را شهروندان مکزیکی‌تبار تشکیل می‌دهند.

 

انگیزه نژادپرستانه

 

در نزدیکی محل تیراندازی اعلامیه‌ای به دست پلیس افتاده است که مضمونی نژادپرستانه دارد. پلیس مکزیک در حال حاضر سرگرم بررسی موضوع است.

 

گریگ آلن، رئیس پلیس ال‌پاسو در کنفرانس مطبوعاتی گفته است که احتمال می‌رود فرد مهاجم با انگیزه‌های نژادپرستانه اقدام به تیراندازی کرده و هم‌دستی نداشته است. سن این فرد بین ۲۰ تا ۳۰ سال اعلام شده است.

 

آندرس مانوئل لوپس اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک اعلام کرده است که سه شهروند مکزیک نیز در جریان این تیراندازی کشته شده‌اند.

 

بر اساس اخباری که از سوی وزارت امور خارجه مکزیک منتشر شده، دست‌کم شش شهروند دیگر مکزیک و از جمله یک کودک ده ساله نیز در جریان این تیراندازی مجروح شده‌اند.

 

تیراندازی و حمله به مردم در آمریکا پدیده تازه‌ای نیست. تنها ظرف چند روز گذشته، چند رویداد مشابه دیگر نیز مردم آمریکا را غافلگیر کرده است.

 

روز سه‌شنبه ۳۰ ژوئیه در اثر تیراندازی در یک شعبه دیگر فروشگاه والمارت، واقع در ایالت میسی‌سیپی دو نفر کشته شده‌اند. چند روز پیش از آن نیز، یک جوان ۱۹ ساله با شلیک بر روی مردم در فستیوال غذایی در شهر گیلروی واقع در شمال ایالت کالیفرنیا باعث مرگ سه نفر شده بود.

وقوع تیراندازی تازه در اوهایو ساعاتی پس از کشتار در تگزاس

رسانه‌های آمریکایی از تیراندازی در یکی از شهرهای ایالت اوهایو خبر داده و نوشته‌اند که این حادثه احتمالا قربانیان زیادی دارد. برخی منابع نوشته‌اند که دستکم ۱۰ نفر هدف گلوله قرار گرفته‌اند، هرچند که پلیس هنوز این آمار را تایید نکرده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر

“نیویورکر”: دست رد ظریف به دعوت ترامپ برای حضور در کاخ سفید

به نوشته نیویورکر، سناتور رند پال در دیدار با ظریف به نیابت از ترامپ از او دعوت کرده به کاخ سفید برود و با ترامپ دیدار کند، اما ظریف این دعوت را رد کرده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, ویدیو