پردیس‌های آمریکا علیه جنگ غزه

روزنامه «ال پائیس» اسپانیا با اشاره به اینکه برای یافتن جنبش‌های اعتراضی دانشجویان آمریکایی، مشابه آنچه اکنون در این کشور شاهد هستیم، «باید به حدود ۴۰ سال قبل برگردیم» تصریح کرد: فشار دانشجویان آمریکایی، «جو بایدن» را در دوراهی حمایت از اسرائیل یا جلب رضایت بخشی از رای‌دهندگانش قرار داده است. به گزارش روز پنج‌شنبه ... پردیس‌های آمریکا علیه جنگ غزه

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, آمریکای شمالی, اسپانیا, اسراییل, انگلیس, حقوق بشر, غرب, فرانسه, فلسطین, مقاله, ویتنام

سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ که گفته می‌شود حامل مواد شیمیایی احتمالا خطرناکی بوده است، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در آمریکا سقوط کرد. به گزارش ایسنا، یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ (F-۱۶) نیروی هوایی آمریکا که ظاهرا نوعی زباله شیمیایی را با خود حمل می‌کرد، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در ایالت نیومکزیکو سقوط کرد. رسانه‌های ... سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, خبر, کره جنوبی, مکزیک

وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

گروهی از وکلای دولت آمریکا با توجه به گزارش‌ها درباره جنایات جنگی اسرائیل در غزه که آن را ناقض قوانین بین‌المللی و قوانین آمریکا تلقی کرده‌اند، خواستار متوقف شدن عرضه تسلیحات آمریکا به اسرائیل شدند. به گزارش ایسنا، گروهی از وکلای داخل و خارج از کشور، از جمله، حداقل ۲۰ نفر از آن‌ها که در ... وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که اعضای کنگره آمریکا هشدار دادند که صدور حکم بازداشت ضد مقامات اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد. به گزارش خبرگزاری مهر، در بحبوحه افزایش ابهامات درباره دادگاه لاهه که می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و همچنین سایر مقامات این رژیم را به اتهام نقض قوانین ... تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, هلند

سی ان ان : ترامپ مستحق مجرم شناخته شدن است

رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا بامداد دوشنبه گفت: با توجه به اینکه ترامپ بارها قوانین کشور را نقض کرده، می‌تواند مجرم شناخته شود.

 

به گزارش شبکه سی ان ان، جری ندلر با توجه به گزارش رابرت مولر بازپرس پیشین پرونده انتخابات سال ۲۰۱۶ گفت: در این گزارش اسناد کافی مبنی بر جرایم و تخلفات ترامپ وجود دارد.

 

ندلر افزود: برای آنکه بتوانیم گام نخست را در مجرم شناختن ترامپ برداریم به مدارک بیشتر نیازی داریم.

 

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه اعلام کرد که به دنبال جمع آوری اطلاعات محرمانه گزارش مولر در دادگاه فدرال است تا بتواند از طریق آن علیه ترامپ اقدام کند.

 

ندلر گفت: ما درباره فسادهای دولت و سوء استفاده از قدرت تحقیق می کنیم. چیزهایی که مولر در گزارش خود بیان کرد ممکن است نقض های احتمالی باشد که باعث توسل به ماده ای از قانون درباره استیضاح شود. ما در حال تحقیق هستیم و مشخص خواهیم کرد که آیا باید این مواد قانونی را به مجلس نمایندگان ارائه کنیم یا نه.

 

مولر، بازپرس کمیته تحقیقات انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا روز چهارشنبه گذشته در کمیته قضایی مجلس نمایندگان حاضر شد و به سوالات نمایندگان پاسخ داد.

 

او در این نشست، ترامپ را از اتهام جلوگیری از اجرای عدالت تبرئه نکرد و گفت: مطابق رویه وزارت دادگستری، رئیس جمهوری حین خدمت، تحت تعقیب کیفری قرار نمی‌گیرد.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا می توان ترامپ را پس از پایان مسؤولیتش به دلیل این اتهامات مورد تعقیب قرار داد، پاسخ مثبت داد.

 

مولر تصریح کرد که روسیه قصد دخالت در انتخابات ریاست جمهوری را داشته است.

 

بر اساس قانون وزارت دادگستری، رئیس جمهوری مصونیت قضایی دارد و پس از پایان دوره ریاست جمهوری باید تحت پیگرد قرار گیرد یا اینکه استیضاح و برکنار شود.

ایرنا

روسیه: آمریکا علاوه بر کمک به ترویست‌ها، نفت سوریه را هم غارت می‌کند

مقام بلندپایه وزارت دفاع روسیه گفت، آمریکایی‌ها علاوه بر آموزش نظامی تروریست‌ها برای اقدامات خرابکارانه علیه نیروهای دولتی سوریه، امکانات تاسیسات نفتی متعلق به دولت قانونی این کشور را غارت کرده و در ازای قاچاق نفت، به گرو‌ه‌های مسلح سلاح می‌دهند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه

برنی سندرز : نباید از ایران متنفر باشیم

نامزد انتخابات مقدماتی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری سال آتی آمریکا تصریح کرد: حکومت سعودی دیکتاتوری شرور و کریه است؛ ما نباید از ایران متنفر باشیم.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, فرانسه

به رغم خواست آمریکا؛ فرانسه برنامه اعمال مالیات بر شرکت‌های فناوری اطلاعات را اجرا خواهد کرد

«برونو لو مایر» وزیر اقتصاد فرانسه به اظهارات اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا علیه امانوئل ماکرون درباره اعمال تعرفه بر برخی کالاهای فرانسوی واکنش نشان داد و گفت: فرانسه برنامه خود برای اعمال مالیات بر شرکت‌های فناوری اطلاعات را به پیش خواهد بود.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, غرب اروپا, فرانسه