سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ که گفته می‌شود حامل مواد شیمیایی احتمالا خطرناکی بوده است، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در آمریکا سقوط کرد. به گزارش ایسنا، یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ (F-۱۶) نیروی هوایی آمریکا که ظاهرا نوعی زباله شیمیایی را با خود حمل می‌کرد، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در ایالت نیومکزیکو سقوط کرد. رسانه‌های ... سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, خبر, کره جنوبی, مکزیک

کره شمالی: آمریکا نمی‌تواند روسیه را شکست دهد/ کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

وزارت دفاع کره شمالی از انتقال مخفیانه موشک‌های دوربرد آمریکایی به اوکراین انتقاد و تاکید کرد که ایالات متحده نمی‌تواند روسیه را شکست دهد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد دوشنبه به نقل از یک بیانیه وزارت دفاع ملی کره شمالی اعلام کرد: آمریکا با انتقال مخفیانه موشک‌های دوربرد به اوکراین موجب نگرانی جامعه ... کره شمالی: آمریکا نمی‌تواند روسیه را شکست دهد/ کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, شرق اروپا, غرب, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

مسکو: مناسبات و روابط روسیه و کره شمالی گسترش چشمگیری یافته است

مسکو از حمایت بی‌قید و شرط کره شمالی از اقدام نظامی روسیه در اوکراین تشکر و اعلام کرد که مناسبات ۲ کشور به سطح بی‌سابقه‌ای ارتقا یافته است. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، «ایوان ژلوخووتسف» رئیس اداره اول آسیا در وزارت خارجه روسیه جمعه گفت: ما از کیم جونگ اون (رهبر کره شمالی) ... مسکو: مناسبات و روابط روسیه و کره شمالی گسترش چشمگیری یافته است

ادامه

آمریکا, اوکراین, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, شرق اروپا, غرب, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتقاد از گزارش اخیر واشنگتن درباره پیونگ‌‎یانگ تأکید کرد که حقوق بشر ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه آمریکا علیه کره شمالی است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که پیونگ‌یانگ در پاسخ ... کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

راهپیمایی در ایتالیا علیه سیاست‌های نظامی‌گری غرب

حامیان جنبش صلح در ایتالیا همزمان با روز رهایی ایتالیا از فاشیسم علیه نظامی گری کشور‌های غربی تظاهرات کردند. به گزارش باشگاه خبرنگاران: دیروز، ۲۵ آوریل، در روز رهایی ایتالیا از فاشیسم، حامیان جنبش صلح به خیابان‌های شهر بولونیا ایتالیا آمدند تا مخالفت خود را با اقدامات سیاسیون غربی با هدف دامن زدن به درگیری‌ها ... راهپیمایی در ایتالیا علیه سیاست‌های نظامی‌گری غرب

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, ایتالیا, خبر, روسیه, صلح, ضد جنگ, غرب, فاشیسم, فلسطین, کره جنوبی, گرجستان, لبنان

روسیه وابسته نظامی کره‌جنوبی را احضار کرد

روسیه در اعتراض به تیراندازی به بمب‌افکن‌های روسی وابسته نظامی کره‌جنوبی را احضار کرد.

 

به گزارش اسپوتنیک، روسیه امروز سه شنبه اعلام کرد که وابسته نظامی کره جنوبی را در اعتراض به اقدامات خطرناک جنگنده‌های کره جنوبی علیه بمب افکن‌های این کشور احضار کرده است.

 

«سرگئی کلیباش» (Sergey Kolybash) فرمانده نیروی هوایی روسیه در این خصوص اعلام کرد: وابسته نظامی کره جنوبی احضار و یادداشت اعتراض آمیز مسکو در ارتباط با اقدامات خطرناک و غیرقانونی خلبانان این کشور به وی ارائه شد.

 

این درحالیست که وزارت دفاع روسیه ساعاتی پیش اقدام جنگنده‌های کره جنوبی در شلیک به بمب افکن‌های این کشور را غیرمسئولانه خوانده و اعلام کرده بود: حریم هوایی کره جنوبی نقض نشده است و جنگنده‌های کُره ای بی دلیل به سوی ۲ بمب افکن روسی شلیک کرده‌اند.

 

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، خلبانان جنگنده‌های کره جنوبی (اف ۱۶) بدون اینکه تماس تلفنی با خلبانان هواپیماهای روسی برقرارکنند به سمت آنها تیر اخطار شلیک کرده‌اند.

 

به گزارش یورونیوز، مسکو اعلام کرد که در این رابطه به زودی واکنش مناسبی را نشان خواهد داد.

 

مقامات وزارت دفاع روسیه اعلام کرده‌اند که دو فروند اف ۱۶ متعلق به نیروی هوایی کره جنوبی بصورت «غیرحرفه ای» در مقابله با بمب افکن‌های روسیه وارد عمل شده‌اند.

 

به گفته روسیه این اولین بار نیست که نظامیان کره جنوبی بدون برقراری ارتباط تلفنی و گفتگو با خلبانان روس به سرعت وارد عمل می‌شوند.

مهر

چین تعرفه واردات فولاد ضد زنگ از اروپا را تا ۱۰۳درصد افزایش می‌دهد

چین اعلام کرد که از فردا سه‌شنبه اول مرداد/ ٢٣ ژوئیه، تعرفه بر واردات انواع فولاد ضد زنگ از اروپا و ٣ کشور آسیایی را افزایش می‌دهد. ایجاد عوارض، برای مبارزه با کاهش قیمت داخلی این محصولات و تقویت تولیدکنندگان فولاد در چین است.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, اندونزی, جهان, چین, ژاپن, شرق آسیا, کره جنوبی

کره شمالی نسبت به برگزاری رزمایش های سئول و واشنگتن هشدار داد

کره شمالی نسبت به از سرگیری رزمایش های مشترک نظامی آمریکا و کره جنوبی هشدار داد و اعلام کرد این رزمایش‌ها بر خلاف روح ذاکرات هسته ای پیونگ یانگ و آمریکا است و بر این مذاکرات تاثیر خواهد گذاشت.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

واکنش پیونگ یانگ به “اقدام شدیدا خطرناک” کره جنوبی

رسانه دولتی کره شمالی به نقل از یک محقق دولتی اعلام کرد که این کشور در واکنش به خرید جنگنده‌های اف۳۵ آمریکا توسط کره جنوبی، “جنگ‌افزارهای خاصی” را برای نابودی این جنگنده‌ها توسعه خواهد داد.

ادامه

امریکا, جهان, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی