جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

گزارش‌ها حاکی از انتقال هواپیما‌های نظامی آمریکا از امارات به قطر است. وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به ... جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, قطر, یمن

عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

مقررات لغو ویزای ایران با چین اعلام شد

به دنبال تصویب لغو یک‌طرفه ویزای ایران با چین، قرار است این مصوبه از ۲۵ تیرماه امسال در مبادی ورودی کشور اجرا شود. اتباع چینی در هر بار سفر به ایران، ۱۵ روز اجازه اقامت بدون روادید خواهند داشت.

 

هیات وزیران در پنجم تیرماه به پیشنهاد مشترک سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت امور خارجه، طرح لغو یکطرفه روادید ایران با چین را تصویب کرد. پس از ابلاغ اسحاق جهانگیری ـ معاون اول رییس‌جمهور ـ به تمام نهادها، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط، وزارت امور خارجه نیز شرایط برقراری مقرارت لغو یکطرفه روادید برای ورود اتباع کشور چین به ایران را تبیین و به سایر دستگاه‌های مرتبط اعلام کرد.

 

درنظر است مقرارت لغو یک‌طرفه روادید از ۱۳۹۸/۴/۲۵ به اجرا گذاشته شود. اتباع چینی در هر بار ورود بدون روادید به ایران، ۱۵ روز اجازه اقامت دارند.

 

برنامه ضربتی ایران برای نفوذ به بازار چین

 

محمدابراهیم لاریجانی ـ مدیرکل بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری ـ به دنبال این مصوبه و اعلام شرایط ورود بدون روادید اتباع چینی به ایران، از تهیه و اجرای برنامه ضربتی برای نفوذ به بازار چین خبر داد و به ایسنا گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پس از دریافت تصویب‌نامه هیات وزیران از سوی معاون اول رییس‌جمهور، اقداماتی را در دستور کار قرار داد و در گام نخست به بازبینی برنامه عملیاتی نفوذ به بازار چین که حدود هفت هشت ماه پیش تهیه شده بود، پرداخت تا با شرایط واقعی سازگار شود.

 

وی اعلام کرد: برنامه عملیاتی ایران برای نفوذ به بازار چین که در ۵۰ بند تهیه شده و حوزه‌های اطلاع‌رسانی، تبلیغات، آموزش و زیرساخت را دربر می‌گیرد، به همراه پیوست‌های «دیجیتال مارکتینگ» و «برنامه تبلیغات و اطلاع‌رسانی» با درنظر گرفتن آخرین شاخص‌ها درحال بازنگری است. این برنامه‌ها برای اجرا در یک سال آینده تنظیم خواهد شد.

 

لاریجانی اظهار کرد: خبر لغو یکطرفه روادید ایران برای اتباع چینی در آن کشور بازخورد مثبتی داشته و تقاضاهایی برای ارتباط با آژانس‌های ایرانی دریافت شده و سوال‌ها و ابهام‌های زیادی مطرح شده است. احساس می‌کنم با عملیاتی شدن مقررات لغو یکطرفه روادید، حجم این پرسش‌ها و ابهام‌ها بیشتر شود و به شدت در فضای مجازی جست‌وجو شویم. برای همین برنامه ضربتی دو ماهه نوشته شد که شامل ۱۰ محور است و همزمان با مقررات لغو روادید، اجرا می‌شود تا پس از آن برنامه اصلی را آغاز کنیم.

 

او به بندهای برنامه ضربتی نفوذ به بازار گردشگری چین اشاره کرد و افزود: «اعلام شرایط و جزئیات لغو روادید ایران در چین»، «ارائه اطلاعات در واکنش به ابهامات و سوال‌های احتمالی چینی‌ها»، «بارگذاری و تکمیل مطالب به زبان چینی روی وب‌سایت‌های «visitiran.ir» و اداره‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان‌ها»، «تهیه بروشور به زبان چینی»، «تشویق هتلداران، آژانس‌ها، فعالان گردشگری، شهرداری‌ها و بیمارستان‌ها برای تولید محتوا به زبان چینی و انتشار این اطلاعات در فضای مجازی»، «طراحی دوره‌های آموزشی برای هتلداران، آژانس‌دارها و راهنمایان چینی زبان برای آشنایی بیشتر با ویژگی این گردشگران»، «آموزش راهنمای چینی زبان با استفاده از ظرفیت دانشجویان و مترجم‌های چینی‌زبان» و در ادامه اجرای بلندمدت این برنامه، «ابلاغ سلایق و علایق چینی‌ها به مراکز اقامتی»، «تهیه توصیه‌های سفر که شامل کد لباس، پول رایج، مراکز مجاز اقامتی، فرودگاه‌ها، زبان، آداب و سایر مواردی که یک گردشگر نیاز دارد بداند» به همراه «توسعه، تکمیل و تقویت سیستم‌های رزرواسیون به زبان چینی» و «تهیه توصیه‌نامه و ابلاغیه‌هایی برای ایجاد آمادگی به فرودگاه‌ها، گمرک، پلیس، زنجیره تامین خدمات گردشگری با هدف آشنایی با نیاز و سلیقه گردشگران چینی»، از جمله اقدامات ما برای برخورد مناسب و مسؤولانه با گردشگران چینی به دنبال لغو یکطرفه روادید ایران با این کشور است.

 

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری گفت: پس از این مرحله، برنامه عملیاتی یک‌ساله را که روی تعداد مشخصی از گردشگران چینی هدف‌گذرای کرده است، آغاز خواهیم کرد.

ایسنا

هشدار به ترامپ؛ این راه به جنگ ختم می‌شود

خروج آمریکا از برجام چند هفته بعد از تغییر و ترمیم کابینه ترامپ در سال ۲۰۱۸ رخ داد. طی آن تغییرات بولتون و پمپئو وارد دولت شدند. هر دو نفر جزو معماران و طراحان سیاست «فشار حداکثری» علیه ایران به شمار می‌آیند.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, ایران, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, فرانسه, مقاله

بیانیهٔ پایانی گردهمایی حزب‌های کمونیست کشورهای عربی

بیانیهٔ پایانی گردهمایی حزب‌های کمونیست کشورهای عربی سیاست تشنج آفرین آمریکا که هدف آن بی‌ثبات کردن منطقه و به‌طورمشخص تحرکات نظامی و تهدید جنگ بر ضد ایران است را محکوم کرد!

ادامه

اردن, اسراییل, امریکا, ایران, بحرین, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, عراق, فلسطین, کوبا, کویت, لبنان, مراکش, مصر, همبستگی, ونزوئلا, یمن

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسما تأیید کرد که ایران در غنی‌سازی اورانیوم از سطح تعیین شده در برجام عبور کرده است

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه تأیید کرد که غنی‌سازی اورانیوم در تأسیسات نطنز ایران از سطح تعیین شده در برجام (٣.۶٧ درصد) عبور کرده است.   کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین‌المللی در وین روز دوشنبه اعلام کرد: «مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با انتشار گزارش خود، ... آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسما تأیید کرد که ایران در غنی‌سازی اورانیوم از سطح تعیین شده در برجام عبور کرده است

ادامه

ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, مذاکرات اتمی