جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

گزارش‌ها حاکی از انتقال هواپیما‌های نظامی آمریکا از امارات به قطر است. وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به ... جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, قطر, یمن

عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

نیویورک تایمز: طرح کوشنر در خاورمیانه رؤیای پریشانی بیش نیست

نشریه آمریکایی «نیویورک تایمز» با انتشار یادداشتی در خصوص کنفرانس منامه بحرین که روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته (چهارم و پنجم تیرماه) برگزار شد، نوشت: طرح «جرد کوشنر» داماد و مشاور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا، رؤیایی آشفته و پریشان بیش نیست و به واقعیت هیچ ارتباطی ندارد.

 

در این یادداشت با عنوان «طرح کوشنر برای توسعه در خاورمیانه»، آمده است: اسرائیل بر اقتصاد اراضی فلسطینی سلطه دارد و این به آن معناست که هیچیک از طرح‌ها و پیشنهادهای مطرح شده در کنفرانس منامه بدون موافقت تل آویو محقق نخواهد شد.

 

در ادامه این یادداشت تاکید شده، پیشنهادهای مطرح شده در این کنفرانس، رؤیایی بزرگ و دست نیافتنی است که به واقعیت ارتباطی ندارد.

 

کوشنر سه شنبه گذشته (۴ تیرماه) در سخنرانی خود در «نشست منامه» با این ادعای پوشالی که سرمایه گذاری پیش شرط پایان درگیری‌ها است، از توطئه اقتصادی ۵۰ میلیارد دلاری در قالب طرح «معامله قرن» پرده برداشت.

 

نیویورک تایمز، غیر واقعی بودن طرح کوشنر را به تصویر می‌کشد و می‌نویسد: این طرح هیچ خواسته‌ای از اسرائیل و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم مطرح نکرده است.

 

این روزنامه نوشت: آنچه بیش از هر چیز، فاصله داشتن طرح کوشنر از منطق و واقعیت را نشان می‌دهد آن است که این کنفرانس پس از آن برگزار می‌شود که دولت ترامپ بودجه برنامه‌هایی را قطع کرد که حامی آموزش و بهداشت فلسطینی‌ها بود.

 

اشاره این نشریه آمریکایی به قطع کمک‌های آمریکا به آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در سال گذشته میلادی است.

 

واشنگتن که همه ساله ۳۶۰ میلیون دلار به آنروا کمک مالی می‌کرد، از اول سپتامبر ۲۰۱۷ (۱۰ شهریور ۹۶) این کمک مالی را به طور کامل قطع کرد تا بیش از پنج میلیون فلسطینی آواره از کمک‌های این آژانس امداد رسانی محروم شوند.

 

رهبران و گروه‌های مختلف فلسطینی، از ششم نوامبر سال ۲۰۱۷ (۱۵ آبان ۹۶) و اعلام به رسمیت شناخته شدن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل توسط کاخ سفید و پس از آن در ۱۴ می ۲۰۱۸ (۲۴ اردیبهشت ۹۷) و انتقال سفارت ایالات متحده از تل آویو به بیت‌المقدس، هیچیک از طرح‌های واشنگتن برای صلح در سرزمین‌های اشغالی را به رسمیت نمی‌شناسند و بر این باورند که ترامپ به صورت یکجانبه حامی منافع رژیم نامشروع تل آویو است.

انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان جعلی و فاقد مشروعیت است / شبکه حقانی جزء لاینفک طالبان است

مولوی عبدالسلام حنفی گفت: هیچ‌گونه توافق صلح یا آتش‌بس به امضاء نرسیده و بر همین اساس عملیات ما علیه اشغالگران ادامه دارد.

ادامه

افغانستان, امریکا, ایران, پاکستان, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه

نماینده مجلس آمریکا: نئوکان‌ها ترامپ را در شرایط سختی با ایران قرار دادند

عضو مجلس نمایندگان آمریکا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ گفت: نئوکان‌ها در کاخ سفید، نتانیاهو و سعودی‌ها ترامپ را در شرایط سختی با ایران قرار داده‌اند.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی

سردبیر لیبراسیون؛ ترامپ مشعلی در دست گرفته و در انبار باروت خاورمیانه اینسو و آنسو می‌رود

لوران ژوفرَن، سردبیر روزنامه فرانسوی لیبراسیون در مقاله ای تحت عنوان «انبار باروت» نوشت: «مشکل با دیوانگان اینست که هر چند هذیان‌های آنان گاه سرگرم کننده است، گاه نیز می‌توانند به اقداماتی دست بزنند که به موقعیت‌های فاجعه باری بیانجامد.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, مقاله