گفت‌وگوی رو در روی پوتین و شی درباره جنگ اوکراین

دستیار رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین در جریان گفت‌وگوهای رو در رو، موضوع اوکراین را با جزئیات بسیار مورد بحث قرار دادند. به گزارش ایسنا، یوری اوشاکوف، معاون پوتین به خبرنگار روسیا ۱ گفت: «با جزئیات زیاد، این جلسه در یک فرمت رو در رو بود.» ... گفت‌وگوی رو در روی پوتین و شی درباره جنگ اوکراین

ادامه

اقتصادی, اوکراین, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, گزارش, همکاری استراتژیک

کره شمالی نسبت به عواقب فاجعه‌بار رزمایش کره‌جنوبی و آمریکا هشدار داد/ کره شمالی موشک‌های کوتاه‌برد شلیک کرد

کره‌شمالی امروز (جمعه) برگزاری رزمایش مشترک کره‌جنوبی و آمریکا را محکوم کرد و هشدار داد که در صورت اجرای این رزمایش ممکن است با عواقب فاجعه‌بار روبرو شوند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری مرکزی کره‌شمالی (KCNA)، دولت کره‌شمالی امروز (جمعه ۲۸ اردیبهشت) رزمایش نظامی مشترک سئول و واشنگتن را که برگزاری آن برای ماه اوت ... کره شمالی نسبت به عواقب فاجعه‌بار رزمایش کره‌جنوبی و آمریکا هشدار داد/ کره شمالی موشک‌های کوتاه‌برد شلیک کرد

ادامه

آمریکا, تشنج‌ زایی, جهان, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

تاکید چین بر «موضع مسئولانه» در قبال صادرات تجهیزات نظامی

وزارت امور خارجه چین تاکید کرد که پکن در قبال صادرات محصولات نظامی، از جمله صادرات پهپادهای غیرنظامی، جایگاهی مسئول دارد. در این میان ایالات متحده به اوکراین کمک نظامی می‌کند، اما از همکاری عادی میان روسیه و چین انتقاد می‌کند و این ریاکاری است. به گزارش ایسنا، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین در ... تاکید چین بر «موضع مسئولانه» در قبال صادرات تجهیزات نظامی

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ سرد, جنگ نیابتی, چین, روسیه, سازمان تجارت جهانی, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح

محور بیانیه مشترک چین و روسیه: تعمیق روابط مشارکت همه جانبه و تعامل راهبردی

رئیسان جمهوری روسیه و چین روز پنجشنبه در پایان مذاکرات خود در پکن بیانیه مشترکی درباره تعمیق همکاری راهبردی و آغاز عصر جدید روابط دیپلماتیک بین دو کشور امضا و منتشر کردند. به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از خبرگزاری شین‌هوا، شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز پنج‌شنبه به مناسبت هفتاد ... محور بیانیه مشترک چین و روسیه: تعمیق روابط مشارکت همه جانبه و تعامل راهبردی

ادامه

اسراییل, بیانیه, جهان, چین, روسیه, سازمان ملل, شرق آسیا, شرق اروپا, صربستان, غرب, فرانسه, فلسطین, مجارستان, همکاری استراتژیک

۳ منطقه در خارکیف و زاپروژیا به تصرف روسیه درآمد

روسیه اعلام کرد که ۳ منطقه در زاپروژیا و خارکیف را به تصرف خود درآورده است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ۲ شهرک را در منطقه خارکیف تصرف کرده است. بر اساس اعلام این خبرگزاری، نیروهای روسیه شهرک های ... ۳ منطقه در خارکیف و زاپروژیا به تصرف روسیه درآمد

ادامه

اوکراین, بیانیه, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

انتقاد ترامپ از معاهده امنیتی ژاپن و آمریکا

رئیس‌ جمهور آمریکا از ائتلاف امنیتی میان کشورش با ژاپن که سنگ بنای سیاست‌های امنیتی توکیو است انتقاد کرد.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، این اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در آستانه مذاکرات او با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن طی روزهای آینده در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ در شهر اوزاکا مطرح شده‌اند.

 

دونالد ترامپ این اظهارنظرها را در پاسخ به پرسشی در مصاحبه با شبکه فاکس‌نیوز درباره دیدگاهش نسبت به معاهدات دوجانبه‌ با کشورهای مختلف از جمله ژاپن مطرح کرد.

 

توکیو و واشنگتن در عین حال مذاکرات تجاری سختی نیز با یکدیگر دارند، چرا که دولت ترامپ به دنبال پایین آوردن کسری تجاری آمریکا است.

 

ترامپ در اظهارنظر اخیرش در این مصاحبه گفت: تقریباً تمامی کشورهای جهان دارند بهره‌برداری چشمگیری از آمریکا انجام می‌دهند. حتی ژاپن از معاهده‌اش با آمریکا بهره می‌برد. ما با ژاپن معاهده امنیتی داریم و اگر ژاپن مورد حمله قرار گیرد جنگ جهانی سوم را ما باید بجنگیم.

 

وی افزود: این ما هستیم که وارد جنگ خواهیم شد و از آنها محافظت خواهیم کرد و با مایه گذاشتن از جان و مالمان خواهیم جنگید. پس به این ترتیب این ما هستیم که باید به هر قیمتی بجنگیم، درست است؟ اما اگر به ما حمله شود ژاپن مجبور نیست اصلاً به کمک ما بیاید و آنها صرفاً می‌توانند بنشینند و این جنگ را از تلویزیون‌های سونی خود تماشا کنند.

 

این در حالی است که یوشیهیده سوگا دبیر ارشد کابینه ژاپن در پاسخ به درخواست برای اظهارنظر درباره این صحبت‌های ترامپ گفت: دولت‌های دو کشور بحثی درباره بازبینی در معاهده امنیتی دوجانبه نداشته‌اند. او همچنین با این‌که چنین معاهده‌ای غیرعادلانه است مخالفت کرد.

 

او در کنفرانسی خبری اظهار کرد: وظایف آمریکا و ژاپن بین دو کشور متوازن است.

 

آمریکا براساس این معاهده امنیتی دوجانبه مربوط به زمان پایان جنگ جهانی دوم با ژاپن، متعهد به دفاع از ژاپن شده و ژاپن نیز برطبق این معاهده متعهد به کنار گذاشتن حقش برای به راه انداختن جنگ شده است.

 

برطبق این معاهده ژاپن خاکش را در اختیار پایگاه‌های نظامی آمریکا به منظور قدرت‌نمایی در آسیا قرار داده است.

 

ترامپ قرار است در جریان اجلاس گروه ۲۰ در اوزاکای ژاپن در تاریخ ۲۸- ۲۹ ژوئن ۹ نشست دو جانبه با رهبران کشورهایی از جمله ژاپن، چین و روسیه داشته باشند.

ایسنا

یاو فایننس؛ ضرر ۲۵۰ میلیارد دلاری به زیر ساخت‌های مخابراتی آمریکا، از جنگ تعرفه‌ای با چین

با توجه به ارزان بودن منابع و نیروی کار چینی در طول ۵۰ سال گذشته، شرکت‌های آمریکایی از چین برای تولید قطعات گران‌قیمت استفاده می‌کردند که محدودیت همکاری‌ها، برای شرکت‌های آمریکایی گران تمام شده است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, شرق آسیا

تاکید رهبران چین و کره شمالی بر اتخاذ جبهه‌ای مشترک نسبت به “تغییرات پیچیده بین‌المللی”

رهبران چین و کره شمالی، بر اساس گزارش رسانه‌های رسمی دو کشور، در جریان دیدارشان در شهر پیونگ یانگ بر اهمیت تقویت روابط دو جانبه و تضمین صلح، ثبات و توسعه منطقه‌ای تاکید کرده و خواستار اتخاذ جبهه‌ای مشترک برای مقابله با “تغییرات پیچیده و جدی” در عرصه بین‌المللی شدند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, شرق آسیا, کره شمالی