استقبال گرم و ویژه از رهبر چین در صربستان + فیلم

شی جین پینگ، در ۲۵امین سالگرد بمباران سفارت چین در صربستان در بلگراد، پایتخت، با استقبال گرم و ویژه مقام‌های رسمی و جمعیتی از شهروندان صرب، دومین مرحله از سفر اروپایی خود را ادامه داد. به گزارش یورو نیور؛ سفر رهبر چین به صربستان مصادف بود با بیست و پنجمین سالگرد بمباران «اشتباهی» سفارت این ... استقبال گرم و ویژه از رهبر چین در صربستان + فیلم

ادامه

آلمان, اروپا, جنوب شرق اروپا, چین, سوئیس, شرق آسیا, صربستان, فرانسه, فیلم, گزارش, مجارستان

امضا نزدیک به ۲۰سند همکاری دوجانبه در دیدار شی جین‌پینگ با ماکرون

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر دوشنبه ششم مه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی در کاخ الیزه با «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود دیدار و گفتگو کرد. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر دوشنبه ششم مه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی در ... امضا نزدیک به ۲۰سند همکاری دوجانبه در دیدار شی جین‌پینگ با ماکرون

ادامه

استقلال, جهان, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, فرانسه, گزارش

در سال ۲۰۲۳ نرخ مرگ و میر در ژاپن بیش از دو برابر تولد بوده است

داده‌های اخیر دولت ژاپن در مورد میلیون‌ها خانه خالی از یکی دیگر از تبعات رشد جمعیت منفی در این کشور آسیایی پرده برداشت. به گزارش روز دوشنبه ایرنا، ژاپن در حال حاضر یکی از پیرترین کشورهای جهان است. میانگین سنی این کشور نزدیک به ۴۹ سال است درحالیکه سال‌هاست دولت ژاپن تلاش می‌کند تا با ... در سال ۲۰۲۳ نرخ مرگ و میر در ژاپن بیش از دو برابر تولد بوده است

ادامه

جهان, حقوق بشر, ژاپن, شرق آسیا, گزارش

گسترش حضور پکن در آمریکای لاتین / توافق تجارت آزاد اکوادور- چین لازم‌الاجرا شد

توافق تجارت آزاد که اکوادور به عنوان چهارمین کشور آمریکای لاتین با چین، این غول آسیایی امضا کرده است، از دیروز (چهارشنبه یکم مه ۲۰۲۴) لازم‌الاجرا شد و مقام‌های دو کشور، این «نقطه عطف تاریخی» را با برگزاری مراسمی در کیتو، پایتخت اکوادور گرامی داشتند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از خبرگزاری افه، اکوادور ... گسترش حضور پکن در آمریکای لاتین / توافق تجارت آزاد اکوادور- چین لازم‌الاجرا شد

ادامه

آلمان, آمریکای لاتین, اقتصادی, اکوادور, پرو, چین, شرق آسیا, شیلی, کاستاریکا, گزارش

«امپریالیسم نو»، تسلحیات مرگبار و جنگ طلبی

کشورهای “شمال جهانی” در انبوهی از سیستم‌های تسلیحاتی‌ای غرق شده‌اند که توانایی چند بار نابودی جهان را دارند. این کشورها نه تنها ارتش‌های مرگبار و خطرناکی دارند، بلکه بزرگ‌ترین صادرکننده تسلیحات به سایر نقاط جهان نیز هستند و به درگیری‌هایی دامن می‌زنند که با دیپلماسی حل‌وفصل‌شدنی‌اند. هرچه زرادخانه تسلیحات آن‌ها بزرگ‌تر باشد، اعتماد به‌نفسِ این ... «امپریالیسم نو»، تسلحیات مرگبار و جنگ طلبی

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, افغانستان, اقتصادی, امپریالیسم, چین, روسیه, ژاپن, شرق, شرق آسیا, عراق, فرانسه, فقر, کره جنوبی, گروه ۷, مقاله, ناتو

تاکید رهبران چین و کره شمالی بر اتخاذ جبهه‌ای مشترک نسبت به “تغییرات پیچیده بین‌المللی”

رهبران چین و کره شمالی، بر اساس گزارش رسانه‌های رسمی دو کشور، در جریان دیدارشان در شهر پیونگ یانگ بر اهمیت تقویت روابط دو جانبه و تضمین صلح، ثبات و توسعه منطقه‌ای تاکید کرده و خواستار اتخاذ جبهه‌ای مشترک برای مقابله با “تغییرات پیچیده و جدی” در عرصه بین‌المللی شدند.

 

شی جینپینگ رئیس جمهور چین روز پنجشنبه اولین سفر رسمی خود را به کره شمالی انجام داد و در جریان این سفر با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و دیگر مقام‌های ارشد این کشور دیدار کرد. او امروز جمعه این سفر خود را پایان داده و خاک کره شمالی را ترک کرد.

 

خبرگزاری رسمی کره شمالی(KCNA) درباره این سفر نوشت: رهبران دو کشور به تبادل نظر با یکدیگر در حوزه‌های مختلف از جمله درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مهم و تغییرات جدی و پیچیده در اوضاع بین‌المللی و جهانی پرداختند.

 

به نوشته خبرگزاری رسمی کره شمالی این دو رهبر توافق کردند، تقویت روابط دو جانبه در راستای تحقق منافع مشترک دو کشور بوده و همچنین در راستای تضمین صلح، ثبات و توسعه منطقه‌ای است.

 

در عین حال این خبرگزاری در گزارش خود تصریح کرد: شی جینپینگ در مذاکراتش با کیم جونگ اون گفت، چین از مسیر راهبردی جدید کره شمالی که اوایل سال جاری میلادی از سوی کیم جونگ اون و به عنوان هشداری در صورت عدم رفع تحریم‌های بین‌المللی علیه حکومت کشورش ارائه شد حمایت کند.

 

همچنین این دو رهبر توافق کردند که ارتباط راهبردی نزدیکی داشته و همکاری را در حوزه‌های گوناگون تعمیق کنند.

 

در عین حال شبکه تلویزیونی رسمی چین موسوم به CCTV نیز گزارش کرد، شی جینپینگ متعهد شده به کره شمالی در زمینه دستیابی به نیازهای امنیتی و توسعه‌ای کمک کرده و در فرآیند خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره نقشی سازنده ایفا کند.

 

شی جینپینگ و کیم جونگ اون همچنین در یک ضیافت نیز حضور پیدا کردند و در ادامه از یک برنامه اجرای ژیمناستیک نیز بازدید کردند.

 

به نوشته خبرگزاری رسمی کره شمالی، کیم جونگ اون به رئیس جمهور چین گفت: سوسیالیسم محور دوستی چین و جمهوری دموکراتیک خلق کره است. ما باید با یکدیگر سوسیالیسم را حفظ کرده و توسعه دهیم.

 

شی جینپینگ بر اساس برنامه خود از بنای سمبل دوستی چین و کره شمالی نیز به نام “برج دوستی” بازدید کرده و بعد از شرکت در ناهاری با کیم جونگ اون به خانه بازگشته است.

 

کره شمالی برنامه وسیعی برای استقبال از رئیس جمهور چین در روز پنجشنبه تدارک دید و ۲۵۰ هزار نفر در خیابان‌های پیونگ یانگ برای دست تکان دادن برای هیأت چینی در مسیر فرودگاه پیونگ یانگ به کاخ “کومسوسان” سازماندهی شدند.

ایسنا

چین تعرفه‌های گمرکی کشورهای رقیب آمریکا را کاهش می‌دهد

رسانه آمریکایی نوشت ؛ همزمان با جنگ تجاری فزاینده پکن و واشنگتن، چین با استفاده از کاهش تعرفه‌های گمرکی برای کشورهای رقیب آمریکا، فرش قرمز پهن می‌کند که این موضوع باعث می‌شود شرکت‌ها و کارمندان آمریکایی وابسته به چین و دیگر کشورها متحمل ضرر های هنگفت شوند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی

هواوی، سرمایه‌داری حراستی و جنگی بزرگ برای بازتقسیم ذخایرعظیم داده‌ها

خبرگزاری‌های جهان مدت‌هاست خبرهای مربوط به شرکت هواوی را در راس اخبار خود گزارش داده‌اند. درگیر شدن دولت دونالد ترامپ با این شرکت فن‌آوری چینی که بیشتر توسط گوشی‌های همراه فوق پیشرفته‌اش شناخته می‌شود، با دستگیری ونژو منگ، نایب رئیس شرکت هواوی در ونکوور کانادا بالا گرفت[۱].

ادامه

امریکا, جهان, چین, شرق اروپا, مقاله

سناتور ارشد آمریکایی: باید روی چین تمرکز کنیم نه ایران!

«تیم کین» سناتور ارشد کنگره آمریکا ضمن هشدار به دونالد ترامپ درباره تکرار اشتباهات پیشین این کشور در مسائل سیاست خارجی تاکید کرد، آمریکا باید به جای تقابل با ایران، روی چین تمرکز کند.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, شرق آسیا