مسکو: آسه‌آن به‌رغم فشارهای بی‌سابقه آمریکا پذیرای تعامل با روسیه است

نماینده دائمی روسیه در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) با تاکید بر اهمیت روابط روسیه آسه آن گفت که این اتحادیه به رغم فشارهای بی‌سابقه غرب پذیرای تعامل با روسیه است. به گزارش ایسنا، «یوگنی زاگاینوف» نماینده دائمی روسیه در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) گفت که این اتحادیه پذیرای تعامل با روسیه ... مسکو: آسه‌آن به‌رغم فشارهای بی‌سابقه آمریکا پذیرای تعامل با روسیه است

ادامه

آ. سه. آن, آسیای جنوب شرقی, آمریکا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, روسیه, غرب, گزارش, لائوس

مالزی با رد درخواست آمریکا اعلام کرد فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کنیم

سیف‌الدین ناسوشن اسماعیل وزیر کشور مالزی از رد درخواست آمریکا برای تشدید اجرای تحریم‌ها علیه ایران خبر داد و گفت: کوالالامپور فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کند و تحریم‌های اعمال شده از سوی کشورها را به رسمیت نمی‌شناسد. به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از تارنمای خبری فری مالزیا تودی، وزیر کشور مالزی ... مالزی با رد درخواست آمریکا اعلام کرد فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کنیم

ادامه

آسیای جنوب شرقی, آمریکا, ایران, تحریم, تروریسم, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, سازمان ملل, سنگاپور, غرب, مالزی

مدودف: تکمیل عملیات نظامی و نازی‌زدایی اوکراین تنها اولین گام است

رئیس‌جمهور پیشین و معاون شورای امنیت روسیه امروز پنجشنبه گفت «تکمیل عملیات نظامی ویژه روسیه و نازی‌زدایی اوکراین» تنها اولین گام برای ایجاد معماری جدید در روابط بین‌الملل است. به گزارش ایسنا، «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه که سابقا رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر این کشور هم بوده، مقاله‌ای را تحت عنوان « آنگلوساکسون‌ها فاشیسم را ... مدودف: تکمیل عملیات نظامی و نازی‌زدایی اوکراین تنها اولین گام است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, غرب, فاشیسم, نئونازیسم

رئیس‌جمهوری کوبا خطاب به پوتین: روی حمایت ما حساب کنید

رئیس‌جمهوری کوبا با محکومیت اقدامات آمریکا در راستای تغییر ساختار ژئوپلیتیک جهان، خطاب به همتای روس خود گفت: روی حمایت ما حساب کنید. به گزارش ایرنا از رسانه‌های روس، میگل دیاز کانل روز پنجشنبه در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه افزود: “شما دوستان و برادران ما هستید. روسیه همیشه می‌تواند روی حمایت کوبا حساب ... رئیس‌جمهوری کوبا خطاب به پوتین: روی حمایت ما حساب کنید

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای لاتین, اتحاد شوروی, ارتش سرخ, اورآسیا, تحریم, جهان, روسیه, کوبا, گزارش, ناتو

آماده‌سازی قوانین احتیاطی در مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم مقام‌های دیوان کیفری لاهه

«آکسیوس» گزارش داد جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در حال آماده سازی پیش‌نویس تحریم مقام‌های دیوان بین‌المللی کیفری به عنوان یک اقدام احتیاطی در برابر حکم احتمالی دستگیری مقام‌های اسرائیل هستند. به گزارش ایسنا، پایگاه آکسیوس همچنین افزود اعضای حامی اسرائیل در کنگره آمریکا در ۲ حزب جمهوری خواه و دموکرات بارها هشدار داده‌اند که ... آماده‌سازی قوانین احتیاطی در مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم مقام‌های دیوان کیفری لاهه

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, تحریم, جهان, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش

ترامپ: تحریم‌های جدید آمریکا متوجه آیت‌الله خامنه‌ای است

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه ۲۴ ژوئن در برابر دوربین شبکه‌های خبری فرمان تحریم‌های جدید علیه ایران را امضا کرد. به گفته ترامپ این تحریم‌ها متوجه آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی و دفتر اوست.

 

به گزارش دویچه وله؛ ترامپ پیش از امضا فرمان تحریم‌ها گفت تحریم‌های جدید آیت‌الله علی خامنه‌ای و دفتر او را هدف قرار داده و مانع دسترسی رهبر جمهوری اسلامی به منابع مالی می‌شود.

 

رئیس جمهور آمریکا، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی را “مسئول اقدامات خصمانه” معرفی کرد.

 

او گفت: «ایران نباید هیچوقت سلاح هسته‌ای داشته باشد. ایران باید از حمایت تروریسم دست بردارد.»

 

رئیس جمهور آمریکا بار دیگر اعلام کرد که او همچنان آماده مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران است.

 

او گفت: «مایل به مذاکره هستم، اگر رهبران ایران بخواهند. اگر نخواهند هم مسئله‌ای نیست. اما ما دوست داریم این مذاکره انجام شود.»

 

ترامپ افزود: شاید هم این اتفاق (مذاکره) به زودی رخ دهد.

 

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد: «ما به دنبال جنگ با ایران و یا با هیچ کشور دیگری نیستیم. ما از خود خویشتنداری زیادی نشان دادیم اما شاید دیگر نتوانیم (به این خویشتنداری) ادامه دهیم.»

 

رئیس جمهور آمریکا در ادامه سخنانش ایرانیان را مردمی “فوق‌العاده” خواند و گفت که اگر ایران واقعا به دنبال سلاح هسته‌ای نباشد، دو کشور می‌توانند خیلی سریع به توافق برسند.

 

به گفته رئیس جمهور آمریکا، تحریم‌های جدید تلافی اقدام سپاه پاسداران درسرنگون کردن پهپاد تجسسی آمریکایی بر فراز خلیج فارس است.

 

پهپاد تجسسی آمریکا از نوع “گلوبال هاوک” روز پنجشنبه ۳۰ خرداد توسط سپاه پاسداران ایران هدف قرار گرفت و سرنگون شد.

 

ایران گفته است که این پهپاد را پس از ورود به قلمرو هوایی خود در منطقه کوه مبارک استان هرمزگان سرنگون کرده است. امریکا ادعای ایران را رد کرده و می‌گوید این پهپاد در”محدوده هوایی بین‌المللی” در پرواز بوده است.

 

جواد ظریف در فهرست تحریم‌ها

 

پس از امضای فرمان تحریم‌ها از سوی دونالد ترامپ، استیون منوچین، وزیرخزانه‌داری آمریکا در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت میلیاردها دلار از دارایی‌های ایران در اثر تحریم‌های جدید مسدود می‌شوند.

 

به گفته وی، آمریکا دفتر آیت‌الله خامنه‌ای، سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران و سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران نیز به فهرست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند.

 

علاوه بر این‌ها به گفته منوچین، شماری از فرماندهان نیروی دریایی سپاه پاسداران به نام‌های عباس غلامشاهی، رمضان زیراهی، یدالله بادین، منصور روانکار و علی عظمایی نیز در فهرست سیاه تحریم‌های ایالات متحده قرار گرفته‌اند.

 

به گفته استیون منوچین، وزیرخزانه‌داری آمریکا، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران به‌زودی در فهرست تحریم‌های ایالات متحده قرار می‌گوید. او گفت حداکثر تا آخر این هفته نام وزیر خارجه ایران وارد فهرست سیاه تحریم‌های آمریکا می‌شود.

تاکید فرانسه، انگلیس و آلمان بر اجرای قطعنامه لغو تحریم‌های ایران

نمایندگان سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و انگلیس در نشست خبری در سازمان ملل بر پایبندی کامل به توافق برجام و اجرای قطعنامه لغو تحریم‌های هسته‌ای ایران تاکید کردند.

ادامه

المان, امریکا, انگلستان, ایران, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, فرانسه

قرارداد فیلیپین با هوآوی برخلاف خواسته آمریکا

هوآوی هم اکنون تبدیل به ابزاری برای موضع‌گیری آمریکا و سایر کشورها شده است. فیلیپین هم اکنون بر خلاف تحریم‌های آمریکا علیه هوآوی با این شرکت دو قرار داد مهم مخابراتی و تجهیزاتی امضا کرده است.

ادامه

امریکا, تحریم, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, خبر, فیلیپین