مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اسرائیل باید شرایط ارسال ایمن کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند، افزود: این نفرت‌انگیز است که افرادی که چیزی کم ندارند، مانع رسیدن غذا به نیازمندان شوند. به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حملات غیرقانونی شهرک‌نشینان ... مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, گرسنگی

نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

نیویورک تایمز در گزارشی از طرح جدیدی که بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر اسرائیل در حال بررسی آن برای اداره غزه پس از جنگ است، پرده برداشت. به گزارش بامداد شنبه ایرنا، در گزارش نیویورک تایمز آمده است: مقام‌های دفتر نخست‌وزیر اسرائیل طرحی را مطرح کرده‌اند که بر اساس آن، نتانیاهو به دنبال آن است تا ... نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

ادامه

آمریکا, اردن, اسراییل, امارات, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, صلح, صهیونیسم, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, مصر

دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک ... دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, ترینیداد و توباگو, جهان, خبر, صلح, فلسطین

جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

گزارش‌ها حاکی از انتقال هواپیما‌های نظامی آمریکا از امارات به قطر است. وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به ... جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, قطر, یمن

عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

سناتور آمریکایی؛ فروش سلاح به‌عربستان به‌بهانه مقابله با ایران نفرت‌انگیز است

یک سناتور آمریکایی با انتقاد شدید از اقدام دولت ترامپ در فروش تسلیحات به عربستان گفت این‌ که واشنگتن به‌بهانه مقابله با ایران به سعودی‌ها در کشتن شهروندان یمنی کمک کند نفرت‌انگیز است.

 

به نقل از الجزیره، «الیزابت وارن» سناتور دموکرات ایالت ماساچوست در سخنانی از اقدام آمریکا در فروش تسلیحات به عربستان سعودی و امارات به‌شدت انتقاد کرد.

 

وی تأکید کرد: این‌که آمریکا به‌بهانه مقابله با ایران به سعودی در کشتن شهروندان کمک کند نفرت‌انگیز است.

 

دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا رسماً جمعه به‌بهانه «تشدید تنش‌ها با ایران» قوانین کنگره را دور زد و روند فروش چندین میلیارد دلار سلاح به عربستان سعودی و سایر کشورها را تسریع کرد. سناتورهای آمریکایی شب گذشته گفتند دولت ترامپ رسماً کنگره را از تصمیم برای آغاز به اجرای ۲۲ معامله تسلیحاتی به‌ارزش ۸.۱ میلیارد دلار مطلع کرده است.

 

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای ضمن دفاع از این تصمیم گفت که دولت ترامپ به این دلیل می‌خواهد به عربستان سعودی، امارات متحده عربی و اردن سلاح بفروشد که هر گونه تأخیر در اجرای این معاملات می‌تواند منافع شریکان آمریکا را در شرایطی که ایران بی‌ثباتی در منطقه ایجاد می‌کند به خطر بیندازد.

 

در این بیانیه آمده است: «فروش این تسلیحات از متحدان ما حمایت خواهد کرد، ثبات در خاورمیانه را افزایش خواهد داد و به این کشورها کمک خواهد کرد در برابر جمهوری اسلامی ایران از خودشان دفاع و این کشور را مهار کنند». پامپئو گفته که تصمیم برای دور زدن قوانین کنگره قرار نیست به رویه تبدیل شود و اقدامی است که تنها یک بار انجام شده است.

 

ترامپ بارها از معامله فروش تسلیحات به عربستان سعودی حمایت کرده است. او روز ۲۸ فروردین‌ماه مصوبه‌ای از کنگره آمریکا را که خواستار قطع حمایت نظامی این کشور از ائتلاف تحت رهبری سعودی در جنگ علیه یمن بود وتو کرد.

تسنیم

بشار الجعفری؛ ۳ کشور به‌تروریست‌ها توصیه می‌کنند از سلاح شیمیایی استفاده کنید

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اعلام کرد: سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه به تروریست‌ها توصیه می‌کنند که از سلاح شیمیایی علیه غیرنظامیان برای متهم کردن دمشق استفاده کنید.

ادامه

امریکا, انگلستان, ترکیه, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا, فرانسه

تایمز: اردن از عربستان روی برگردانده و به‌سمت ترکیه، قطر و ایران متمایل شده است

اردن تحت فشار شرایطی مجبور شده که از شرکای سنتی خود، به‌ویژه عربستان سعودی، روی برگرداند و مذاکره با بزرگ‌‌ترین دشمنان منطقه‌ای ریاض را آغاز کرده است.

ادامه

اردن, اسراییل, امریکا, ایران, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, فلسطین, قطر

برنی سندرز: هرگونه جنگ با ایران یک فاجعه مطلق خواهد بود + ویدیو

سناتور آمریکایی با انتقاد از سیاست‌های ترامپ علیه ایران، جنگ احتمالی میان ایران و آمریکا را نه تنها فاجعه‌آمیز بلکه غیر قانونی دانست.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, عراق, ویتنام