ابراز امیدواری چین از عینی بودن حکم دادگاه بین‌المللی

وزارت خارجه چین پس از درخواست دادگاه لاهه برای صدور حکم بازداشت برای روسای اسراییل، ابراز امیدواری کرد که این حکم، عینی باشد. وزارت خارجه چین پس از درخواست دادستان کل برای صدور حکم بازداشت برای روسای اسراییل درپی جنگ در نوار غزه، ابراز امیدواری کرد که دادگاه کیفری بین‌المللی عینی عمل کند. براساس گزارش ... ابراز امیدواری چین از عینی بودن حکم دادگاه بین‌المللی

ادامه

آفریقای جنوبی, استقلال, اسراییل, جنایات جنگی, جهان, چین, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, شرق آسیا, فرانسه, فلسطین, هلند

چین: آمریکا مسئول ایجاد و تشدید بحران اوکراین است

سخنگوی وزارت خارجه چین با تاکید بر اینکه آمریکا عامل تشدید بحران در اوکراین است توصیه کرد که آمریکایی‌ها به آتش جنگ سوخت نریزند. وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت ایالات متحده مسئول ایجاد و تشدید بحران اوکراین است، چین توصیه می‌کند که به آتش سوخت نریزد، بلکه برای یک راه حل سیاسی کاری ... چین: آمریکا مسئول ایجاد و تشدید بحران اوکراین است

ادامه

آمریکا, اروپا, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح

گام‌های راهبردی روسیه و چین برای مقابله با انحصارگرایی آمریکا

کارشناس مسائل روسیه، با اشاره به سفر اخیر «ولادیمیر پوتین» به چین و دیدار او با رئیس‌جمهور این کشور شرق آسیا تصریح کرد: این سفر به‌رغم فشارهای غرب در حوزه امنیتی و اقتصادی، سفر موفقیت‌آمیزی بود. به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه در جریان سفر رسمی خود به چین در روز پنجشنبه با «شی ... گام‌های راهبردی روسیه و چین برای مقابله با انحصارگرایی آمریکا

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, جهان, چین, روسیه, سازمان پیمان امنیت جمعی, شانگ‌های, شرق آسیا, غرب, کمونیسم, گزارش, همکاری استراتژیک

واشنگتن: تقویت روابط چین با روسیه، امیدها به بهبود رابطه با آمریکا را زیر سوال می‌برد

آمریکا اعلام کرد که با توجه به تقویت روابط چین با روسیه، امکان بهبود روابط پکن-واشنگتن وجود ندارد. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک،‌ آمریکا اعلام کرد که با توجه به تقویت روابط چین با روسیه، امکان بهبود روابط پکن-واشنگتن وجود ندارد. ایالات متحده روز گذشته -پنج‌شنبه- اعلام کرد که رئیس‌جمهوری چین نمی‌تواند روابط ... واشنگتن: تقویت روابط چین با روسیه، امیدها به بهبود رابطه با آمریکا را زیر سوال می‌برد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تحلیل, جنگ سرد, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

رسانه فنلاندی: غرب باید توسعه خودروهای برقی را از چین بیاموزد

پرتیراژترین روزنامه فنلاند «هلسینگین سانُمات» روز سه‌شنبه ۱۴ مه با انتشار سرمقاله‌ای اعلام کرد که در مواجهه با موفقیت خودروهای برقی چین، کشورهای غربی باید از این کشور بیاموزند. خودروهای برقی چین از نظر کیفیت شروع به پیشی گرفتن از خودروهای غربی کرده‌اند. محدود کردن چین روند گذار غرب به سوی عاری شدن از سوخت‌های ... رسانه فنلاندی: غرب باید توسعه خودروهای برقی را از چین بیاموزد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, چین, شرق, شرق آسیا, غرب, فنلاند, گزارش

هوآوی از اروپا خواست در برابر اقدامات ترامپ سکوت نکند

نماینده رسمی شرکت چینی هوآوی در اتحادیه اروپا، روز سه شنبه از مقامات این اتحادیه درخواست کرد در برابر تصمیمات و اقدامات یکجانبه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سکوت نکند و واکنش نشان دهد.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، پس از آنکه رئیس جمهوری آمریکا شرکت هوآوی را در فهرست شرکت های سیاه قرار داد و شرکت آمریکایی گوگل نیز از همراهی این شرکت چینی صرفنظر کرد، ‘آبراهام لیو’ نماینده رسمی شرکت هوآوی در اتحادیه اروپا، از مقامات این اتحادیه خواست در برابر اقدامات ترامپ سکوت نکنند.

 

وی خطاب به رهبران اروپا گفت: اگر بخواهید واقعیت را درک کنید، این اقدام رئیس جمهوری آمریکا علیه هوآوی فقط حمله به این شرکت نبود بلکه حمله به نظم لیبرال بر مبنای قانون است و می تواند برای نظم جهانی بسیار خطرناک باشد. امروز این بلا را بر سر شرکت هوآوی آورده اند و فردا می تواند اقدامی مشابه برای هر یک از شرکت های بین المللی رخ دهد.

 

لیو وعده داد هوآوی اقدامات بیشتری برای ازبین بردن نگرانی اروپایی‌ها در مورد خطر جاسوسی از سوی این شرکت چینی اتخاذ خواهد کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: ما نگرانی دولت های اروپایی را در حوزه امنیت درک می کنیم و آماده هستیم تا کارهای بیشتری در این زمینه انجام دهیم. در همین راستا و به علت اهمیت نسل پنجم اینترنت تلفن همراه ،۵G، هوآوی به عنوان پیشتاز این حوزه آماده است توافق های عدم جاسوسی با کشورهای عضو اتحادیه اروپا امضا کند.

 

براساس این گزارش، ‘هالین ژائو’ دبیرکل سازمان ملل در بخش اینترنت و ارتباطات رادیویی و مخابراتی نیز در این باره معتقد است که تلاش آمریکا برای ممنوعیت نصب و استفاده از تجهیزات مخابراتی و شبکه نسل پنجم اینترنت ۵G بیشتر با انگیزه‌های سیاسی و تجاری صورت گرفته است و در این میان نگرانی‌های مربوط به امنیت سایبری و احتمال جاسوسی و نفوذ به اطلاعات و حریم خصوصی کاربران چندان پررنگ نیست.

 

پیش تر نیز کارشناسان و تحلیلگران خاطرنشان کرده بودند که آمریکا تصمیم دارد ضربه مهلکی به اقتصاد و تجارت چین بزند و بدین ترتیب دقیقا دست روی بزرگترین و درآمدزاترین شرکت چینی یعنی هواوی و «زد.تی.ای» که در زمینه فناوری اینترنت ۵G و گوشی‌های هوشمند فعالیت‌های گسترده‌ای دارند، گذاشته است تا بدین ترتیب بتواند در جنگ تجاری با این کشور موفقیت‌آمیز عمل کرده باشد و مانع کسب میلیون‌ها و میلیاردها دلار درآمد و سود این شرکت‌ها شود.

ایرنا

وزارت بازرگانی آمریکا: کاهش موقت فشار تحریم‌های آمریکا بر هواوی

دولت ترامپ قصد دارد به طور موقت از فشار تحریم‌های تجاری خود بر شرکت هواوی بکاهد تا افرادی که در حال حاضر در آمریکا از خدمات این شرکت استفاده می‌کنند، دچار مشکل نشوند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا

حزب کمونیست چین: مانند صخره در برابر جنگ تجاری آمریکا مقاومت کنید

حزب کمونیست چین از شرکت‌ها و مردم این کشور خواست تا همچون صخره در برابر جنگ تجاری آمریکا مقاومت کنند و با اتکاء به تمدن پنج هزارساله خود بار دیگر از پس طوفانی سهمگین با پیروزی و سربلندی سَر برآورند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, شرق آسیا