ناتو ادعای اوکراین درباره کره‌شمالی – روسیه را تایید نکرد

دبیرکل ناتو گفت که این ائتلاف نمی‌تواند گزارش‌های مربوط به حضور پرسنل نظامی کره شمالی در کنار نیروهای روسیه در درگیری اوکراین را تایید کند. به گزارش ایسنا، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین پیشتر مدعی شده بود که کره شمالی به مسکو سلاح و سرباز می‌فرستد. خبرگزاری ملی اوکراین در نشست خبری از مارک روته، ... ناتو ادعای اوکراین درباره کره‌شمالی – روسیه را تایید نکرد

ادامه

اوکراین, تحریم, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شبه جزیره کره, شرق اروپا, کره جنوبی, کره شمالی, ناتو

مقام آلمانی: روسیه در اندیشه تغییر نظم جهانی فعلی است

رئیس سرویس اطلاعات خارجی آلمان معتقد است که روسیه به دنبال جلوگیری از گسترش ناتو است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «برونو کال» رئیس سرویس اطلاعات خارجی آلمان می‌گوید روسیه در اندیشه تغییر نظم جهانی فعلی است. رئیس سرویس اطلاعات خارجی آلمان اعلام کرد که هدف نهایی مسکو تجزیه ناتو و تغییر ... مقام آلمانی: روسیه در اندیشه تغییر نظم جهانی فعلی است

ادامه

آلمان, آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, ناتو

سیاستمدار آلمانی: دخالت ناتو در جنگ اوکراین می‌تواند به پاسخ هسته‌ای روسیه منجر شود

یک سیاستمدار آلمانی هشدار داد که دخالت فزاینده سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در جنگ اوکراین ممکن است منجر به تشدید تنش و پاسخ هسته‌ای روسیه شود. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، زهرا واگن‌کنشت عضو پارلمان آلمان در مصاحبه با گروه رسانه‌ای آلمانی فونکه (Funke) اظهار داشت: اگر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ... سیاستمدار آلمانی: دخالت ناتو در جنگ اوکراین می‌تواند به پاسخ هسته‌ای روسیه منجر شود

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپای مرکزی, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه, شرق اروپا, غرب, ناتو

تحلیلگر غربی: آمریکا و اروپا با کمک به اوکراین اقتصاد خود را نابود کردند

روزنامه‌نگار و تحلیلگر آمریکایی و صربستانی گفت: آمریکا و متحدان اروپایی‌اش با تمرکز بر جنگ بی‌حاصل با روسیه، اوضاع اقتصادی و نظامی خود را در داخل کشورهایشان نابود کردند. به گزارش روز شنبه ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: در حالی که آمریکا و متحدانش با چالش تداوم تامین سلاح اوکراین مواجه‌اند، جنگ نیابتی در آن کشور ... تحلیلگر غربی: آمریکا و اروپا با کمک به اوکراین اقتصاد خود را نابود کردند

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, حقوق بشر, صربستان, غرب, ناتو

شورای آتلانتیک: ایالات متحده مهمترین مانع در تقویت نظامی اتحادیه اروپا بوده است

اندیشکده «شورای آتلانتیک» در تحلیلی ایالات متحده را یکی از موانع مهم در استقلال نظامی اتحادیه اروپا خواند و از واشنگتن خواست تا به بروکسل در تقویت بنیه نظامی بومی و راهبرد صنعت دفاعی خود کمک کند. به گزارش روز سه شنبه ایرنا، این اتاق فکر آمریکایی در چارچوب بررسی برنامه سیاست مشترک ایالات متحده ... شورای آتلانتیک: ایالات متحده مهمترین مانع در تقویت نظامی اتحادیه اروپا بوده است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اتحادیه اروپا, اروپا, انگلیس, تحلیل, جهان, ناتو

کرملین: هر اقدامی برای مقابله با توسعه‌طلبی ناتو انجام می‌دهیم

سخنگوی کرملین امروز (سه شنبه) اعلام کرد روسیه هرآنچه بتواند انجام می‌دهد تا از خودش در مقابل “توسعه تهاجمی” ناتو دفاع کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ائتلاف ناتو از سال ۲۰۱۴ تا کنون مشغول تقویت حضور نظامی خود در اروپا به ویژه در کشورهای  اروپای شرقی که همسایه روسیه هستند بوده است.

این در حالی است که مسکو بارها به ناتو هشدار داده این تقویت موضع نظامی در مرزهای روسیه، “تحریک‌آمیز” بوده و توازن قدرت راهبردی موجود را تهدید می‌کند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز به خبرنگاران گفت: روسیه هرآنچه لازم است انجام می‌دهد تا از خود در مقابل توسعه ناتو به سمت مرزهایش محافظت کند.

ناتو در حقیقت یک بلوک “مهاجم” است و به همین دلیل روسیه باید هرآنچه لازم باشد را برای دفاع از خود انجام دهد.

وی ادامه داد: البته در این زمینه روسیه از همه حقوق حاکمیتی لازم برای انجام تدابیر لازم در سراسر خاک روسیه برخوردار است.

پسکوف گفت: کرملین از نزدیک روند کمپین انتخاباتی در فرانسه را دنبال می‌کند و می‌داند که دورنمای همکاری دو جانبه میان دو کشور می‌تواند فراتر رود.

پسکوف خاطرنشان کرد: ما روند پیشروی کمپین انتخاباتی فرانسه و انتخابات مقدماتی اخیر در این کشور را با علاقه فراوان دنبال می‌کنیم. فرانسه شریک ما و کشوری است که با روسیه دارای روابط خوب بوده و ابعاد همکاری دو کشور می‌تواند خیلی بیشتر از ابعاد کنونی باشد.

سخنگوی کرملین همچنین تاکید کرد: پوتین در دوره سال‌های ۲۰۰۸  تا ‌۲۰۱۲ توانست سطح بالایی از همکاری سازنده را با فرانسوا فیون، نخست وزیر وقت فرانسه که در انتخابات مقدماتی اخیر حزب جمهوری خواه این کشور پیروز شد برقرار کند. در آن زمان تلاش‌های سازنده‌ای در زمینه ایجاد روابط دو جانبه صورت گرفت و در حقیقت این دو کشور روابط خوب را نسبتا حفظ کردند.

استولتنبرگ پیروزی ترامپ را بزرگترین چالش ناتو خواند!

ینس استولتنبرگ در مقاله‌ای از نگرانی‌هایش درخصوص آینده ائتلاف میان اروپا و آمریکا صحبت و تاکید کرد: جهان غرب با بزرگترین چالش امنیتی خود در طول یک نسل رو به رو است. دبیرکل ائتلاف ناتو در مطلبی در نشریه آبزرور، تلویحاً به دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا هشدار داده و گفت: تنها عمل کردن ... استولتنبرگ پیروزی ترامپ را بزرگترین چالش ناتو خواند!

ادامه

جهان, خبر, شرق اروپا, ناتو