بریکس چاره‌ای جز پاسخ به درخواست‌های جامعه جهانی ندارد/ نگرانی از اوضاع خاورمیانه

رئیس جمهور روسیه در کنفرانس خبری خود در پایان شانزدهمین اجلاس بریکس، با بیان اینکه روسیه خواستار کاهش تنش‌ها در منطقه غرب آسیاست، گفت: غربی‌ها خواست روسیه درباره عدم گسترش ناتو را نادیده گرفتند و ما به‌دنبال تغییر این بی‌عدالتی هستیم. به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه و کنفرانس خبری خود ... بریکس چاره‌ای جز پاسخ به درخواست‌های جامعه جهانی ندارد/ نگرانی از اوضاع خاورمیانه

ادامه

آفریقا, آمریکا, اروپا, اسراییل, اقتصادی, انگلس, اوکراین, ایران, برزیل, بریکس, جنگ نیابتی, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سازمان ملل, غرب, فلسطین, کره شمالی, ناتو, ونزوئلا

رهبر کره شمالی: اتحاد سئول و واشنگتن ما را به تقویت توان بازدارندگی هسته‌ای وا‌می‌دارد

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در سخنانی کره جنوبی را یک کشور متخاصم خواند و گفت، اتحاد سئول و واشنگتن ایجاب می‌کند که توان بازدارندگی هسته‌ای پیونگ‌یانگ قوی‌تر شود. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، کیم پنجشنبه در جریان بازدید از مقر لشکر دوم ارتش کره شمالی تاکید کرد، تغییر ماهیت اتحاد کره ... رهبر کره شمالی: اتحاد سئول و واشنگتن ما را به تقویت توان بازدارندگی هسته‌ای وا‌می‌دارد

ادامه

تحلیل, جهان, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

کره شمالی تهدید به اعلان جنگ کرد

کره شمالی با اشاره به کشف بقایای یک پهپاد نظامی کره جنوبی، همسایه جنوبی خود را به اقدام تلافی جویانه تهدید کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، پیونگ‌یانگ با اشاره به کشف بقایای یک پهپاد نظامی سرنگون‌شده سئول، کره جنوبی را به اقدام تلافی‌جویانه تهدید کرد. براساس گزارش خبرگزاری مرکزی کره شمالی، ... کره شمالی تهدید به اعلان جنگ کرد

ادامه

جهان, خبر, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

ناتو ادعای اوکراین درباره کره‌شمالی – روسیه را تایید نکرد

دبیرکل ناتو گفت که این ائتلاف نمی‌تواند گزارش‌های مربوط به حضور پرسنل نظامی کره شمالی در کنار نیروهای روسیه در درگیری اوکراین را تایید کند. به گزارش ایسنا، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین پیشتر مدعی شده بود که کره شمالی به مسکو سلاح و سرباز می‌فرستد. خبرگزاری ملی اوکراین در نشست خبری از مارک روته، ... ناتو ادعای اوکراین درباره کره‌شمالی – روسیه را تایید نکرد

ادامه

اوکراین, تحریم, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شبه جزیره کره, شرق اروپا, کره جنوبی, کره شمالی, ناتو

کره‌ شمالی درباره وقوع «فاجعه» به سئول هشدار داد

«کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره‌ شمالی، هشدار داد در صورت رویت دوباره پهپادهای کره‌ جنوبی در آسمان این کشور، سئول با پیامدهای جدی مواجه خواهد شد. به گزارش عصر شنبه ایرنا از خبرگزاری یون‌هاپ، کیم یو جونگ خواهر رهبر کره‌ شمالی، امروز (شنبه ۲۱ مهر) هشدار داد در صورت مشاهده دوباره پهپادهای کره‌ جنوبی ... کره‌ شمالی درباره وقوع «فاجعه» به سئول هشدار داد

ادامه

جهان, خبر, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

کره شمالی خواستار حذف پمپئو و جایگزینی وی با یک مذاکره‌کننده ‘فهمیده و بالغ’ شد

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه کره شمالی روز پنجشنبه خواستار حذف ‘مایک پمپئو’ وزیر خارجه آمریکا از مذاکرات هسته ای دو کشور و جایگزینی یک مذاکره کننده ‘فهمیده و بالغ’ با وی شد.

 

‘کیون جونگ گون’ مدیرکل امور آمریکای وزارت امور خارجه کره شمالی در گفت و گو با ‘کی سی ان ای’ خبرگزاری مرکزی کره شمالی، پمپئو را به ناکامی در درک موقعیت پیونگ یانگ و به هم ریختگی مذاکرات هسته ای آمریکا و کره شمالی متهم کرد.

این مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی ادعا کرد هر زمان پمپئو در مذاکرات دو جانبه دخالت کرده است مذاکرات دو کشور بدون هیچ نتیجه ای پایان یافته است.

 

وی گفته نگران است که بار دیگر پمپئو در این مذاکرات شرکت کرده و مذاکرات را به سرنوشت نافرجام و مبهم مذاکرات گذشته تبدیل کند.

 

وی گفته است بنابراین در صورت از سرگیری مذاکرات هسته ای دو کشور، آرزو می کنم که وزیر خارجه آمریکا طرف گفت و گوهای ما نباشد و با فرد دیگری که عاقلتر و بالغ تر باشد روبرو شویم.

 

دومین نشست سران میان کیم جونگ اون و دونالد ترامپ، رهبران کره شمالی و آمریکا ۸ و ۹ اسفند ۹۷ در هانوی پایتخت ویتنام برگزار شد، اما این نشست به دلیل زیاده خواهی های دونالد ترامپ در برابر درخواست های منطقی کیم، شکست خورد و ترامپ نشست را نیمه کاره رها کرد.

 

ترامپ در کنفرانس خبری بعد از این نشست گفته بود کره شمالی خواستار حذف همه تحریم ها در ازای انحلال بخشی از تاسیسات هسته ای شده بود به همین دلیل توافق را امضا نکردیم.

 

اما ‘ری یونگ هو’ وزیر خارجه کره شمالی در مورد شکست این مذاکرات گفته بود ما در نشست سران فقط خواهان لغو تعدادی از تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد بودیم که در اقتصاد کشور و زندگی مردم اختلال ایجاد کرده اند و در مقابل، از بین بردن کامل تاسیسات هسته ای نیونگ بیون را پیشنهاد کردیم اما ترامپ آن را نپذیرفت.

 

رهبران دو کشور پیش از این در خرداد ۹۷ در سنگاپور با یکدیگر دیدار کرده بودند نتیجه این نشست، توافقی مبهم در زمینه عاری سازی هسته ای شبه جزیره کره بود.

 

از آن زمان تاکنون با وجود آنکه کره شمالی یکی از سایت های هسته ای خود را نابود و از آزمایش هسته ای خودداری کرده، آمریکا تنها به توقف رزمایش های مشترک با کره جنوبی اکتفا کرده است.

ایرنا

نشنال اینترست: برای جلوگیری از جنگ، بولتون باید برکنار شود

نشریه نشنال اینترست در گزارشی تحلیلی نوشت: برای اجتناب از جنگ دیگر مانند عراق، باید «جان بولتون» مشاور امنیت آمریکا از کاخ سفید برود.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, ایران, جهان, خبر, سوریه, عراق, کره شمالی, کوبا, لیبی, ونزوئلا

تشدید اختلافات بین مقام‌های آمریکایی بر سر گزارش دولت ترامپ درباره ایران

یک خبرگزاری غربی به نقل از منابع آگاه از تشدید اختلافات بین دولت ترامپ و مقام‌های اطلاعاتی و وزارت خارجه آمریکا بر سر گزارش جدید کاخ سفید درباره کنترل تسلیحات نظامی ایران خبر داده است.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, عراق, کره شمالی

رهبر کره شمالی: باید با ایجاد یک اقتصاد ملی خودکفا پاسخ کوبنده‌ای به تحریم‌کنندگان بدهیم

رهبر کره شمالی گفت که لازم است با ایجاد یک اقتصاد برپایه خود و خودکفایی، کره شمالی پاسخ کوبنده‌ای به تحریم‌کنندگان بدهد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی