تاکید بورل بر پیروی از حکم بازداشت نتانیاهو توسط دیوان کیفری لاهه

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفت تمامی اعضای این اتحادیه باید به طور قانونی از حکم صادر شده توسط دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه مبنی بر بازداشت برخی مقامات ارشد اسراییل پیروی کنند. به گزارش ایسنا، روز دوشنبه دادستان دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه برای «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسراییل و «یوآو گالانت» وزیر جنگ این ... تاکید بورل بر پیروی از حکم بازداشت نتانیاهو توسط دیوان کیفری لاهه

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, اوکراین, ایتالیا, ترکیه, جنایات جنگی, دیوان داوری لاهه, زنان, فلسطین, کودکان, گزارش

حکم دادگاه عالی لندن؛ پیروزی مقطعی جولیان آسانژ

طبق حکم دادگاه عالی لندن، جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی‌لیکس، می‌تواند درخواست تجدیدنظر علیه استرداد خود به آمریکا را بدهد. پاسخ مقامات آمریکا درمورد تضمین آزادی بیان برای آسانژ، برای دادگاه لندن قانع‌کننده نبوده است. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی‌لیکس، اجازه دارد علیه حکم استرداد خود به ایالات متحده آمریکا درخواست تجدیدنظر بدهد. ... حکم دادگاه عالی لندن؛ پیروزی مقطعی جولیان آسانژ

ادامه

آزادی, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, افغانستان, انگلیس, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, عراق, گزارش, ویکی‌لیکس

بورل پایان ماموریت اتحادیه اروپا در مالی را اعلام کرد

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت اتحادیه اروپا ماموریت آموزشی اتحادیه اروپا در مالی (EUTM) را با هدف آموزش واحدهای نیروهای مسلح مالی و ارائه کمک‌های مشورتی تعطیل و پرسنل خود را از این کشور آفریقایی خارج کرد. به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یکشنبه در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) ... بورل پایان ماموریت اتحادیه اروپا در مالی را اعلام کرد

ادامه

آفریقا, اتحادیه اروپا, اروپا, تروریسم, خبر, غرب آفریقا, مالی

پاریس در تدارک یک واحد نظامی مخفی در حمایت از ارتش اوکراین

یک رادیوی فرانسوی فاش کرد ارتش فرانسه در حال آماده‌سازی یک واحد جدید متشکل از نیروهای پیشاهنگ «فوق مخفی» با این ماموریت است که از حملات ارتش اوکراین حمایت کنند. به گزارش ایسنا، شبکه رادیویی «آر.تی.ال» نوشت نیروهای مسلح فرانسه در حال آماده‌سازی یک واحد جدید پیشاهنگ‌ها در کشور استونی هستند با این ماموریت که ... پاریس در تدارک یک واحد نظامی مخفی در حمایت از ارتش اوکراین

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, استونی, اوکراین, بالتیک, جنگ نیابتی, خاورمیانه, روسیه, فرانسه, لیتوانی, ناتو

بورل: اتحادیه اروپا، تایوان را به‌رسمیت نمی‌شناسد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به مسئله «چین واحد» صراحتا عنوان کرد که این اتحادیه، جزیره خودگردان تایوان را به عنوان «کشور» به‌رسمیت نمی‌شناسد و نخواهد شناخت. به گزارش ایسنا، همزمان با اینکه دولت ایالات متحده روابط غیررسمی با تایوان دارد و به این جزیره تسلیحاتی را ارسال می‌کند، تنش‌ها میان آمریکا و ... بورل: اتحادیه اروپا، تایوان را به‌رسمیت نمی‌شناسد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا

فارن پالیسی؛ شکاف جدید در اتحادیه اروپا درباره تعامل با دولت سوریه

نشریه فارن پالیسی گزارش دادکه اتحادیه اروپا در خصوص دولت سوریه اتفاق نظر ندارد و تازه‌ترین شکاف در این اتحادیه مساله به رسمیت شناختن دولت بشار اسد و کمک به او برای بازسازی سوریه است.

 

به نوشته فارن پالیسی، اتحادیه اروپا تلاش می‌کند تا نمای واحدی در برابر جهان ارائه دهد اما موضوعات زیادی بطور فزاینده‌ای اروپا را دچار شکاف می‌کند. تازه ترین موضوع ایجاد شکاف و دودستگی در اتحادیه اروپا، این است که آیا اروپا باید به دولت بشار اسد در سوریه برای بازسازی این کشور کمک کند یا نه ؟

 

هر چند اروپایی ها بطور رسمی درباره سیاست تحریم دولت سوریه متحد هستند اما کشورهای منفرد در حال طرح این سوال هستند که آیا باید موضع حداکثری را حفظ کنند یا نه. در حالی که فرانسه ، آلمان و انگلیس خواستار حفظ موضع شدید ضد اسد هستند اما سایر کشورها در جنوب و شرق اروپا بخصوص کشورهای با دولت های پوپولیستی خواستار تعدیل موضع هستند.

 

دیپلمات‌ها ازسرتاسر اروپا به فارن پالیسی گفتند که این دسته دوم ازکشورها، رابطه با سوریه را از دریچه بحران آوارگان نگاه می‌کنند.

 

آنها اعتقاد دارند که با به رسمیت شناختن به عنوان پیروز جنگ و کمک به او در بازسازی کشور، قادر خواهند بود که آوارگان سوری را بازگردانند.

 

ایتالیا به عنوان مهمترین حامی دولت اسد و مخالف تحریم علیه شرکت‌های سوریه – حداقل پشت درهای بسته – ظاهر شده است. یک دیپلمات از جنوب اروپا که خواست نامش ذکر نشود گفت که ایتالیا در حال ارزیابی مجدد در موضع خود است.

 

 

وی گفت: اگر می‌خواهید آوارگان بازگردند ، اگر می خواهید از موج دوم آوارگان جلوگیری کنید و با تهدید داعش در اروپا برخورد کنید در این صورت باید با دولت سوریه تعامل کنید. وی افزود: راه حل روی میز است. راه حل، اسد است.

 

سیاست کنونی اتحادیه اروپا براساس قطعنامه ۲۲۵۴ سازمان ملل مصوب دسامبر ۲۰۱۵ است که خواستار انتقال سیاسی در سوریه شده است. لحن و عبارات این قطعنامه عمدا مبهم است و به کشورهای غربی مخالف اسد اجازه می‌دهد تا خواستار کناره گیری او از قدرت شوند در حالی که روسیه، چین و دیگر کشورها می‌گویند این قطعنامه صرفا به معنی اصلاحات سیاسی توافقی است. اکنون که مشخص شده که اسد قدرت را ترک نمی‌کند ، ابهام این قطعنامه در حال ایجاد اختلافاتی در داخل اتحادیه اروپا است.

 

ایتالیا می‌تواند تمدید سالانه تحریم های سوریه را وتو کند اما انجام این کار ریسک انزوای ایتالیا را به همراه خواهد داشت. کارشناسان می گویند هنوز این تصور وجود دارد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا حتی درموضوعات سیاست خارجی خود را تحت فشار برای اقدام اجماعی احساس می‌کنند. اما با گذر زمان ایتالیا ممکن است حامیان بیشتری برای تغییر به دست آورد.همین الان گمان می‌رود که کشورهای لهستان، اتریش و مجارستان از ایده تعامل مجدد با مقامات سوریه حمایت می‌کنند.

 

یک دیپلمات غربی اذعان کرد که تمام ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا درک می کنند که اسد عملا در جنگ پیروز شده است. اما آلمان و فرانسه برای پذیرش این مساله تردید دارند زیرا مجبور خواهند شد به قبول کردن اصلاحات در دولت اسد بسنده کنند.

ایرنا

لاوروف: روسیه حق خود می‌داند به اقدامات آمریکا پاسخ بدهد

وزیر خارجه روسیه بر حق مسکو برای مقابله به مثل با استقرار موشک‌های آمریکایی در هر نقطه از جهان تاکید کرده و گفت: آمریکایی‌ها از تغییر تمایلات در جهان امروز که استعمار، دیکتاتوری و تهدید در آن جایی ندارد، ناراحت هستند.

ادامه

اتحادیه اروپا, امارات, امریکا, جهان, خبر, روسیه, مسابقه تسلیحاتی, ونزوئلا

ماکرون: اروپا هرگز تا این حد در معرض خطر قرار نگرفته است

رئیس‌جمهور فرانسه که چندین ماه است به دلیل موج اعتراض‌های مردمی هدف انتقاد و فشار قرار دارد، هشدار داد که انتخابات ماه می برای آینده قاره اروپا تقشی تعیین کننده دارد

ادامه

اتحادیه اروپا, جهان, خبر, غرب اروپا, فرانسه