بریکس می‌تواند جایگزینی برای دلار آمریکا ارائه کند

یک مقام صندوق بین‌المللی پول گفت، در صورت سقوط نظام مالی جهانی و دلار آمریکا، گروه بریکس می‌تواند جایگزینی برای آن ارائه کند. به گزارش ایسنا، «الکسی موژین» عضو هیئت مدیره صندوق بین‌المللی پول گفت: اگر نظام مالی جهانی سقوط کند، کشورهای عضو گروه بریکس می‌توانند جایگزینی برای دلار آمریکا پیدا کنند. موژین گفت: «مباحث ... بریکس می‌تواند جایگزینی برای دلار آمریکا ارائه کند

ادامه

آمریکا, اقتصادی, بریکس, تحلیل, جهان, صندوق بین‌المللی پول

مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

بوداپست اظهارات غرب درباره وقوع جنگ در اروپا را نشان دهنده مقاصد واقعی این بلوک قدرت دانست و گفت آمریکا در مناقشه اوکراین منافع شخصی دارد. به گزارش ایسنا ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان گفت اظهارات رهبران اتحادیه اروپا درباره جنگ در اروپا نشان‌دهنده مقاصد واقعی آنان است، اما آن‌ها دارند با آتش‌بازی می‌کنند. جوزپ بورل، ... مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, صلح, لهستان, مجارستان

گسترش حضور پکن در آمریکای لاتین / توافق تجارت آزاد اکوادور- چین لازم‌الاجرا شد

توافق تجارت آزاد که اکوادور به عنوان چهارمین کشور آمریکای لاتین با چین، این غول آسیایی امضا کرده است، از دیروز (چهارشنبه یکم مه ۲۰۲۴) لازم‌الاجرا شد و مقام‌های دو کشور، این «نقطه عطف تاریخی» را با برگزاری مراسمی در کیتو، پایتخت اکوادور گرامی داشتند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از خبرگزاری افه، اکوادور ... گسترش حضور پکن در آمریکای لاتین / توافق تجارت آزاد اکوادور- چین لازم‌الاجرا شد

ادامه

آلمان, آمریکای لاتین, اقتصادی, اکوادور, پرو, چین, شرق آسیا, شیلی, کاستاریکا, گزارش

«امپریالیسم نو»، تسلحیات مرگبار و جنگ طلبی

کشورهای “شمال جهانی” در انبوهی از سیستم‌های تسلیحاتی‌ای غرق شده‌اند که توانایی چند بار نابودی جهان را دارند. این کشورها نه تنها ارتش‌های مرگبار و خطرناکی دارند، بلکه بزرگ‌ترین صادرکننده تسلیحات به سایر نقاط جهان نیز هستند و به درگیری‌هایی دامن می‌زنند که با دیپلماسی حل‌وفصل‌شدنی‌اند. هرچه زرادخانه تسلیحات آن‌ها بزرگ‌تر باشد، اعتماد به‌نفسِ این ... «امپریالیسم نو»، تسلحیات مرگبار و جنگ طلبی

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, افغانستان, اقتصادی, امپریالیسم, چین, روسیه, ژاپن, شرق, شرق آسیا, عراق, فرانسه, فقر, کره جنوبی, گروه ۷, مقاله, ناتو

کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

کشور‌های قطب خاورمیانه و آفریقا از بیم اقتصاد راکد آمریکا به دنبال خارج کردن ذخایر طلای خود از آمریکا هستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نشریه آمریکایی هوستون پست نوشت: کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد ایالات متحده خارج می‌کنند. به نوشته این نشریه، کشور‌هایی که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند عبارتند از ... کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

ادامه

آفریقا, آفریقای جنوبی, آمریکا, اقتصادی, الجزایر, خاورمیانه, خبر, سنگال, عربستان سعودی, غنا, مصر, نیجر

فرماندار داکوتای جنوبی؛ جنگ‌های تجاری ترامپ ایالت داکوتای جنوبی را نابود کرده است

فرماندار ایالت داکوتای جنوبی گفت که جنگ های تجاری دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ایالت او را نابود کرده و از ترامپ خواست که به جنگ تجاری با چین پایان بدهد.

 

به نقل از سایت هیل، ‘کریستی نوئم’ که ایالت تحت فرمانداری او تا حد زیادی وابسته به کشاورزی است ؛ به تازگی در یک کنفرانس به میزیانی ‘پولیتیکو’ گفت که داکوتای جنوبی بر اثر جنگ‌های تجاری کنونی ویران شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: موضوعات تجاری بر کشاورزان تاثیر می‌گذارد اما همچنین می‌تواند بر همه کسب و کارهای وابسته به کشاورزی هم اثر بگذارد.

 

این فرماندار جمهوریخواه گفت قبول دارد که کشورهایی مانند چین برخی اوقات رویه های تجاری ناعادلانه دارند اما تاکید کرد که خواستار پایان یافتن نبرد تجاری بین واشنگتن و پکن است.

 

وی افزود: من همواره طرفدار پایان این مباحثات تجاری و تضمین دسترسی به بازارهای بهتر بوده‌ام ؛ فکر می‌کنم که دولت خواستار انجام این کار است؛ در گذشته برخورد ناعادلانه‌ای با ما شده است و آنها این مساله را می‌دانند و می‌خواهند که توافق‌های تجاری بهتری داشته باشیم.

 

ترامپ سال گذشته تعرفه ۱۰ درصدی بر ۲۰۰ میلیارد دلار کالاهای صادراتی چین به آمریکا اعمال کرد و چین هم تعرفه مشابهی بر کالاهای آمریکایی اعمال کرد. ترامپ و شی جین پینگ رئیس جمهوری چین در ماه دسامبر موافقت کردند که تا اول ماه مارس (۱۰ اسفند) برای افزایش تعرفه ها منتظر بمانند.

 

ترامپ گفت که اگر چین موانع تجاری را بر ندارد، او تعرفه‌ها را تا ۲۵ درصد افزایش خواهد داد قانونگذاران آمریکا بطور فزاینده‌ای از تاثیرات اقتصادی جنگ تجاری نگران هستند. مقام ارشد تجاری دولت آمریکا قرار است این هفته و پیش از پایان مهلت مذکور ، در برابر قانونگذاران در ان زمینه شهادت بدهد.

ایرنا

 

صدراعظم اتریش؛ رویکرد متفاوت برسر بسیاری از موضوعات با آمریکا داریم

صدر اعظم اتریش در گفت وگو با روزنامه واشنگتن پست تصریح کرد، این کشور با آمریکا بر سر بسیاری از موضوعات از جمله خط لوله گاز ‘نورد استریم ۲’ و تغییرات آب وهوایی رویکردی متفاوت دارد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اتریش, اسراییل, افریقا, اقتصادی, المان, امریکا, انگلستان, ترکیه, جهان, خبر

امضای قراردادهای ۲۸ میلیارد دلاری در دیدار بن‌سلمان با شی‌ جین‌پینگ

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در دیدار شی جین‌پینگ، رئیس جمهوری چین در پکن اظهار کرد: چین این حق را دارد که اقداماتی را در چارچوب مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی جهت حفظ امنیت ملی خود در پیش گیرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, جنوب غرب آسیا, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

فرشاد مومنی: پذیرش FATF نفی استقلال کشور نیست

روزنامه ایران نوشت: «دو دستگی در مواجهه با FATF باعث شده که فعالان اقتصادی نسبت به آینده و اوضاعی که پیش رو داریم، نگرانی‌هایی داشته باشند. مخالفان هیچ استدلالی را نمی‌پذیرند و می‌گویند با تصویب FATF وارد مرحله جدیدی از تحریم‌ها می‌شویم.

ادامه

اقتصادی, ایران, مصاحبه و گفتگو

آلمان؛ تحریم‌های روسیه با مقاصد سیاسی وضع شده‌اند لذا باید تغییر کند و برلین علاقه‌ای به آن ندارد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «پیتر التمایر» وزیر اقتصاد آلمان امروز پنجشنبه اعلام کرد: برلین هیچ تمایلی به تحریم‌های اِعمالی علیه روسیه ندارد.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, تحریم, جهان, خبر, روسیه, فرانسه