مخالفت آمریکا با مالیات بر عایدی سرمایه میلیاردرها

وزیر خزانه‌داری ایالات‌متحده آمریکا اظهار کرد که آمریکا با مالیات جهانی بر عایدی سرمایه میلیاردرها مخالف است. به گزارش ایسنا، جانت یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات‌متحده گفت که دولت بایدن با مالیات جهانی بر میلیاردرها که توسط برزیل معرفی شده مخالف است. برزیل برای اولین بار، مالیات ۲ درصدی بر حدود ۳۰۰۰ میلیاردر را در ماه ... مخالفت آمریکا با مالیات بر عایدی سرمایه میلیاردرها

ادامه

آفریقای جنوبی, آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اسپانیا, اقتصادی, برزیل, جهان, خبر, سرمایه‌داری, فرانسه, گروه ۷

کوبا خروج از فهرست آمریکایی «حامیان تروریسم» را خواستار شد

رئیس‌جمهور کوبا پس از اذعان واشنگتن به تغییر وضعیت هاوانا و و نادرست بودن درج نام این کشور کارائیب در فهرست کشورهایی که به نظر می‌رسد در مبارزه با «تروریسم» به طور کامل همکاری نمی‌کنند، از ایالات متحده خواست که پا را فراتر بگذارد و آن را از فهرست کشورهای حامی مالی «تروریسم» حذف کند. ... کوبا خروج از فهرست آمریکایی «حامیان تروریسم» را خواستار شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, ایران, تحریم, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, سوریه, کره شمالی, کوبا, ونزوئلا

کلمبیا خواستار صدور حکم بازداشت نتانیاهو شد

گوستاوو پترو رئیس جمهوری کلمبیا شنبه خواستار صدور حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل توسط دیوان بین‌المللی کیفری و اعزام نیروی حافظ صلح به نوار غزه شد. به گزارش ایرنا به نقل از الجزیره، پترو در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: نتانیاهو نسل‌کشی را متوقف نمی‌کند. این به معنای [ضرورت] صدور حکم بین‌المللی بازداشت وی ... کلمبیا خواستار صدور حکم بازداشت نتانیاهو شد

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, خبر, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, صلح, فلسطین, کلمبیا, نسل‌کشی

رئیس‌جمهوری کوبا خطاب به پوتین: روی حمایت ما حساب کنید

رئیس‌جمهوری کوبا با محکومیت اقدامات آمریکا در راستای تغییر ساختار ژئوپلیتیک جهان، خطاب به همتای روس خود گفت: روی حمایت ما حساب کنید. به گزارش ایرنا از رسانه‌های روس، میگل دیاز کانل روز پنجشنبه در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه افزود: “شما دوستان و برادران ما هستید. روسیه همیشه می‌تواند روی حمایت کوبا حساب ... رئیس‌جمهوری کوبا خطاب به پوتین: روی حمایت ما حساب کنید

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای لاتین, اتحاد شوروی, ارتش سرخ, اورآسیا, تحریم, جهان, روسیه, کوبا, گزارش, ناتو

شمار قربانیان سیل در برزیل به ۹۵ نفر افزایش یافت + فیلم

همزمان با افزایش باران‌ها در برزیل و زیر آب رفتن چندین شهر در این کشور، منابع محلی اعلام کردند مرگ ۹۵ نفر تایید شده است. درحالیکه که همچنان پیش بینی‌ها در برزیل مبنی بر ادامه بارش باران‌های شدید است، تلفات سیل‌های عظیم در برزیل به ۹۵ نفر افزایش یافت. براساس گزارش الیوم السابع، امروز چهارشنبه، ... شمار قربانیان سیل در برزیل به ۹۵ نفر افزایش یافت + فیلم

ادامه

آمریکای لاتین, برزیل, جهان, خبر, فیلم, محیط زیست

مادورو فرمان استقرار ارتش ونزوئلا در مرز کلمبیا را صادر کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا در جمع فرماندهان نظامی اعلام کرده که در نظر دارد تا نیروی نظامی در مرز این کشور با کلمبیا مستقر کند.

 

مادور استقرار این نیروها را با هدف مقابله با حمله احتمالی آمریکا از جانب مرزهای کلمبیا عنوان کرده است.

 

رئیس جمهور ونزئلا درخواست خود برای استقرار نیروی نظامی در مرز کلمبیا را در جریان نشستی با فرماندهی نظامی عالی و مسئولان ارتش عنوان کرده و از آن‌ها خواسته است تا تعداد نیروی مورد نیاز برای استقرار در دو هزار و دویست کیلومتر مرز با کلمبیا را ارزیابی کنند.

 

نیکلاس مادور پیش از این اعلام کرده بود که دونالد ترامپ و ایوان دوکه روسای جمهور آمریکا و کلمبیا در کاخ سفید طرح‌هایی را برای حمله به ونزوئلا تهیه کرده‌اند.

 

از دو هفته گذشته آمریکا اعلام کرده که در نظر دارد تا برخی کمک‌های بشردوستانه را با هدف حمایت از خوان گوایدو، رهبر مخالفان و شورشیان ونزوئلا به این کشور ارسال کند، اما دولت ونزوئلا ارسال این کمک‌ها را به منزله مقدمه‌چینی برای نفوذ و جنگ عنوان کرده است.

 

سناتور آمریکایی «مادورو» را تهدید کرد

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، مارکو روبیو سناتور جمهوریخواه آمریکا، حین دیدار از مرز مشترک کلمبیا – ونزوئلا تهدید کرد چنانچه نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری قانونی ونزوئلا اقدامی علیه اپوزیسیون این کشور انجام دهد، با تبعات سختی مواجه خواهد شد.

 

البته روبیو از اظهارنظر درباره اینکه آیا با دخالت نظامی آمریکا در ونزوئلا مخالف است یا خیر، طفره رفت.

 

اما وی مدعی شد چنانچه مادورو قصد زندانی کردن یا آسیب رساندن به خوان گوایدو رئیس جمهوری خودخوانده ونزوئلا را داشته باشد، آمریکا کنار نخواهد ایستاد.

 

روبیو در این باره مدعی شد: خطوط قرمز مشخصی وجود دارد که مادورو از آنها به خوبی آگاه است. تبعات گذشتن از این خطوط، سخت و سریع خواهد بود.

 

نمایندگان اروپا قبل از ورود به ونزوئلا از فرودگاه اخراج شدند

 

به گزارش یورو نیوز، یک گروه از نمایندگان پارلمان اروپا که به دعوت مجلس ملی ونزوئلا به این کشور سفر کرده بودند، روز یکشنبه قبل از ورود به پایتخت، از فرودگاه بین‌المللی کاراکاس اخراج شدند.

 

«استبان گونزالس» نماینده پارلمان اروپا از گروه راست‌ میانه «حزب مردم اروپا» با انتشار ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد: ماموران امنیتی گذرنامه‌های این هیات سیاسی را در بدو ورود به فرودگاه توقیف کردند.

 

خوان گوایدو، رئیس مجلس ملی ونزوئلا ماه گذشته خود را رئیس جمهوری موقت ونزوئلا اعلام کرد. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا بلافاصله این سیاستمدار ۳۵ ساله را به‌عنوان رئیس دولت موقت این کشور به رسمیت شناخت. پس از آن، بسیاری از دولت‌های محافظه‌کار و راستگرای آمریکای مرکزی و جنوبی، کانادا و بیشتر کشورهای اتحادیه اروپا نیز با درخواست استعفای نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا، گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری این کشور شناختند.

کوبا ضمن هشدار فاش ساخت؛ امریکا بسرعت در حال تدارک حمله نظامی به ونزوئلاست

کوبا اعلام کرد: آمریکا در تدارک حمله نظامی به ونزوئلا است. نظامیان آمریکائی در جمهوری دومینیکن در حال تجمع هستند. تهاجم نظامی به ونزوئلا بسیار محتمل است. این نیروها «تحت پوشش ماموریت های انساندوستانه در حال تدارک یک ماجراجوئی نظامی علیه ونزوئلا هستند.»

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, دومینیکن, کلمبیا, کوبا, ونزوئلا

هند با وجود تحریم‌های آمریکا به خرید نفت از ونزوئلا ادامه می‌دهد

به گزارش راشاتودی، این مقام هندی که خواسته نامش فاش نشود عنوان داشت که هند به خرید نفت از هر کشوری که توجیه اقتصادی داشته باشد ادامه می‌دهد.   این در حالی است که در روزهای گذشته «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا، به خریداران نفت ونزوئلا هشدار داده بود که به خرید نفت از ... هند با وجود تحریم‌های آمریکا به خرید نفت از ونزوئلا ادامه می‌دهد

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای لاتین, تحریم, جهان, خبر, هندوستان, ونزوئلا

مخالفت دمشق با دخالت‌های آمریکا در ونزوئلا

به گزارش سانا، بشار الجعفری نماینده سوریه در سازمان ملل گفت: سوریه حمایت کامل خود را از نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا اعلام و بر مخالفت قاطع خود با دخالت‌های آمریکا در امور ونزوئلا تاکید می‌کند.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, سوریه