رهبراپوزیسیون اوکراین: آمریکا قصد دارد لهستان، آلمان و فرانسه را به آتش جنگ اوکراین بکشاند

«ویکتور مدودچوگ» (Viktor Medvedchuk) رهبر «جنبش اوکراین دیگر» (OKM) در انتقاد از جنگ اوکراین گفت: آمریکا به دنبال آن است تا کشورهای منطقه بالتیک، لهستان، آلمان و فرانسه را به آتش این جنگ بیفکند. به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، وی که رئیس سابق حزب اپوزیسیون «برای زندگی» (FLP) و حزبی غیرقانونی در اوکراین شناخته می‌شود ... رهبراپوزیسیون اوکراین: آمریکا قصد دارد لهستان، آلمان و فرانسه را به آتش جنگ اوکراین بکشاند

ادامه

آلمان, آمریکا, امنیتی, اوکراین, بالتیک, تحلیل, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه, لهستان

روسیه: ارتش اوکراین ۹۳۰ نظامی دیگر را از دست داد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در درگیری‌های بین ارتش روسیه و اوکراین در مناطق مختلف، صدها نظامی اوکراینی کشته شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز پنج‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در درگیری‌های شبانه‌روز گذشته در مناطق مختلف ۹۳۰ نظامی اوکراینی کشته شدند. آن‌گونه در بیانیه وزارت ... روسیه: ارتش اوکراین ۹۳۰ نظامی دیگر را از دست داد

ادامه

اوکراین, جمهوری چک, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه

واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

کره شمالی: آمریکا نمی‌تواند روسیه را شکست دهد/ کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

وزارت دفاع کره شمالی از انتقال مخفیانه موشک‌های دوربرد آمریکایی به اوکراین انتقاد و تاکید کرد که ایالات متحده نمی‌تواند روسیه را شکست دهد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد دوشنبه به نقل از یک بیانیه وزارت دفاع ملی کره شمالی اعلام کرد: آمریکا با انتقال مخفیانه موشک‌های دوربرد به اوکراین موجب نگرانی جامعه ... کره شمالی: آمریکا نمی‌تواند روسیه را شکست دهد/ کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, شرق اروپا, غرب, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

سی‌ان‌ان: روسیه در جبهه‌ شرقی هر روز به دستاوردهای تاکتیکی می‌رسد

نیروهای روسیه دست‌کم در سه محل از امتداد جبهه شرقی اوکراین از جمله برای اولین بار در چند ماه گذشته در شمال منطقه خارکیف، دستاوردهای بیشتری را کسب کرده‌اند. به گزارش ایسنا، پیشرفت‌های تاکتیکی روسیه در حال حاضر به طور روزانه است و نشان از سرعت این کشور در میدان نبرد از زمان سقوط «آودیوکا» ... سی‌ان‌ان: روسیه در جبهه‌ شرقی هر روز به دستاوردهای تاکتیکی می‌رسد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

رئیس‌جمهور روسیه امروز برای دیدار از صربستان راهی بلگراد خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه که امروز برای انجام مذاکرات با مقامات صربستان، راهی این کشور خواهد شد، قرار است از سوی مقامات بلگراد مورد استقبال باشکوه قرار گیرد.

 

پوتین در سفر امروز خود به صربستان برای چهاردهمین بار با «الکساندر ووچیچ» رئیس جمهور این کشور دیدار خواهد کرد. صربستان و روسیه روابط اقتصادی- فرهنگی نزدیکی دارند و همین مسأله سبب شده است با وجود آنکه بلگراد تمایل دارد به سازمان های غربی مانند اتحادیه اروپا بپیوندد، روابط تاریخی خود را با مسکو حفظ کند.

 

صربستان همچنین به درخواست ها برای پیوستن به تحریم های غرب علیه مسکو پاسخ منفی داده است. روسیه نیز ضمن مخالفت با به رسمیت شناختن استقلال کوزوو که از استان‌های پیشین صربستان محسوب می‌شد- از بلگراد حمایت کرده است. روسیه همچنین تلاش کرده تا روابط نظامی قوی خود را از طریق ارائه تجهیزات و برگزاری مانورهای مشترک با بلگراد حفظ کند.

 

از سوی دیگر، در آستانه سفر رئیس جمهور روسیه به صربستان، ولادیمیر پوتین از آمریکا و دیگر کشورهای غربی انتقاد و تأکید کرد سیاست این کشورها (غرب) در جهت تقویت سلطه خود بر منطقه بالکان بوده و این، عامل اصلی بی‌ثباتی است.

 

پوتین در مصاحبه با یک روزنامه صربستانی حامی دولت که در تاریخ ۱۶ ژانویه ( روز گذشته) منتشر شد، اعلام کرد پیوستن مونته نگرو به ناتو در سال ۲۰۱۷، بدون آنکه رفراندومی برگزار شود، سبب بی‌ثباتی سیاسی در منطقه بالکان شده است.

 

پوتین در ادامه تصریح کرد: روسیه همیشه به منطقه بالکان به عنوان فضایی برای همکاری سازنده نگاه کرده و صربستان به عنوان شریکی راهبردی دارای جایگاهی خاص است.

 

گفتنی است آنا برنابیچ، نخست وزیر صربستان ماه گذشته اعلام کرد اولویت سیاست خارجی صربستان، همچنان پیوستن به اتحادیه اروپاست.
باشگاه خبرنگاران جوان

تجمع اتحادیه‌های کارگری مجارستان در اعتراض به تغییرات قانون کار

رهبران اتحادیه‌ها و سندیکاهای مجارستان در تجمعی خواستار برگزاری اعتصاب و اعتراضات سراسری در تاریخ ۱۹ ژانویه ۲۰۱۹ (۲۹ دی) شدند تا با تغییرات قانون کار که آنها آن را “قانون برده‌داری” و مضر برای کارگران و کارمندان می‌دانند، مخالفت کنند.

ادامه

جهان, خبر, شرق اروپا, کارگری, مجارستان

اکونومیست؛ پایان هژمونی آمریکا

«اکونومیست» در مطلبی با عنوان «پایان هژمونی آمریکا» آورده است: آمریکا با عقب نشینی از افتضاح در خاورمیانه فرصت‌هایی را برای روسیه و دیگر طرف‌ها فراهم می‌آورد.

ادامه

اسراییل, امریکا, ترکیه, جهان, چین, خبر, روسیه, سوریه, شمال اروپا, عربستان سعودی, فلسطین, قطر, لبنان, لیبی, مصر, یمن

پوتین: آزمایش “موشک مافوق صوتِ غیرقابل رهگیری” با موفقیت انجام شد

ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه، از آزمایش نهایی موفقیت‌آمیز یک “موشک جدید مافوق صوت” خبر داد و آن را دستاوردی بزرگ برای کشور و ملت روسیه قملداد کرد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, مسابقه تسلیحاتی