مسکو: آسه‌آن به‌رغم فشارهای بی‌سابقه آمریکا پذیرای تعامل با روسیه است

نماینده دائمی روسیه در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) با تاکید بر اهمیت روابط روسیه آسه آن گفت که این اتحادیه به رغم فشارهای بی‌سابقه غرب پذیرای تعامل با روسیه است. به گزارش ایسنا، «یوگنی زاگاینوف» نماینده دائمی روسیه در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) گفت که این اتحادیه پذیرای تعامل با روسیه ... مسکو: آسه‌آن به‌رغم فشارهای بی‌سابقه آمریکا پذیرای تعامل با روسیه است

ادامه

آ. سه. آن, آسیای جنوب شرقی, آمریکا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, روسیه, غرب, گزارش, لائوس

مالزی با رد درخواست آمریکا اعلام کرد فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کنیم

سیف‌الدین ناسوشن اسماعیل وزیر کشور مالزی از رد درخواست آمریکا برای تشدید اجرای تحریم‌ها علیه ایران خبر داد و گفت: کوالالامپور فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کند و تحریم‌های اعمال شده از سوی کشورها را به رسمیت نمی‌شناسد. به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از تارنمای خبری فری مالزیا تودی، وزیر کشور مالزی ... مالزی با رد درخواست آمریکا اعلام کرد فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کنیم

ادامه

آسیای جنوب شرقی, آمریکا, ایران, تحریم, تروریسم, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, سازمان ملل, سنگاپور, غرب, مالزی

مدودف: تکمیل عملیات نظامی و نازی‌زدایی اوکراین تنها اولین گام است

رئیس‌جمهور پیشین و معاون شورای امنیت روسیه امروز پنجشنبه گفت «تکمیل عملیات نظامی ویژه روسیه و نازی‌زدایی اوکراین» تنها اولین گام برای ایجاد معماری جدید در روابط بین‌الملل است. به گزارش ایسنا، «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه که سابقا رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر این کشور هم بوده، مقاله‌ای را تحت عنوان « آنگلوساکسون‌ها فاشیسم را ... مدودف: تکمیل عملیات نظامی و نازی‌زدایی اوکراین تنها اولین گام است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, غرب, فاشیسم, نئونازیسم

رئیس‌جمهوری کوبا خطاب به پوتین: روی حمایت ما حساب کنید

رئیس‌جمهوری کوبا با محکومیت اقدامات آمریکا در راستای تغییر ساختار ژئوپلیتیک جهان، خطاب به همتای روس خود گفت: روی حمایت ما حساب کنید. به گزارش ایرنا از رسانه‌های روس، میگل دیاز کانل روز پنجشنبه در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه افزود: “شما دوستان و برادران ما هستید. روسیه همیشه می‌تواند روی حمایت کوبا حساب ... رئیس‌جمهوری کوبا خطاب به پوتین: روی حمایت ما حساب کنید

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای لاتین, اتحاد شوروی, ارتش سرخ, اورآسیا, تحریم, جهان, روسیه, کوبا, گزارش, ناتو

آماده‌سازی قوانین احتیاطی در مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم مقام‌های دیوان کیفری لاهه

«آکسیوس» گزارش داد جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در حال آماده سازی پیش‌نویس تحریم مقام‌های دیوان بین‌المللی کیفری به عنوان یک اقدام احتیاطی در برابر حکم احتمالی دستگیری مقام‌های اسرائیل هستند. به گزارش ایسنا، پایگاه آکسیوس همچنین افزود اعضای حامی اسرائیل در کنگره آمریکا در ۲ حزب جمهوری خواه و دموکرات بارها هشدار داده‌اند که ... آماده‌سازی قوانین احتیاطی در مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم مقام‌های دیوان کیفری لاهه

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, تحریم, جهان, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش

فرانسه و آلمان درباره سازوکار مالی ویژه با ایران توافق کردند

یک روزنامه آلمانی گزارش داد که برلین و پاریس درباره سازوکار مالی ویژه برای ایران به توافق رسیدند و به زودی با راه اندازی این نهاد، ۹ کشور اروپایی به آن می پیوندند.

 

روزنامه آلمانی «ویرتشافتزووخه» در این گزارش نوشت: اتحادیه اروپا برای حفظ کانال های مالی با ایران یک سازوکار مالی ویژه طراحی کرده و آلمان و فرانسه در این باره به توافق رسیده اند.

 

به نوشته این روزنامه به نقل از دیپلمات های اروپایی، براساس توافق برلین و پاریس، سازوکار مالی ویژه برای حفظ روابط تجاری اتحادیه اروپا با ایران به صورت نهادی در فرانسه مستقر شده و یک آلمانی ریاست آن را برعهده خواهد داشت.

 

براساس این گزارش، ۹ کشور اروپایی از جمله ایتالیا، اسپانیا، اتریش و اتحاد سیاسی – اقتصادی بنلوکس شامل بلژیک، لوکزامبورگ و هلند تمایل به پیوستن به این نهاد را دارند.

 

سازوکار مالی ویژه در ابتدا برای مصون ماندن از تحریم های آمریکا فقط به کالاهای اولویت دار همچون غذا و دارو محدود خواهد بود.

 

سازمان مجری این سازوکار اگرچه ابتدا به صورت نهادی کوچک خواهد بود،اما به تدریج مجوز انجام امور بانکی را نیز به دست خواهد آورد.

 

بر این اساس نستله، شرکت صنایع غذایی سوئیسی و چندملیتی، سانوفی شرکت داروسازی فرانسوی و یونیلیور شرکت چند ملیتی بریتانیایی – هلندی که در زمینه مواد غذایی، نوشیدنی‌ها،، شوینده‌ها و لوازم آرایشی بهداشتی فعال می باشند، کار انتقال محصولات به ایران را انجام خواهند داد، هر چند آنها به دلیل عدم تمایل بانکها برای تامین مالی متضرر خواهند شد.

 

این سازوکار مالی در قالب یک شرکت تسویه وجوه (Clearing-House) که مانع پرداخت های فرامرزی می شود، فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. پرداخت های لازم به صادرکننده محصولات از اروپا به ایران توسط وارد کننده اروپایی انجام خواهد شد.

 

دیپلمات های اروپایی درباره اهمیت سیاسی این نهاد برای اروپا گفتند: دفاع از منافع شرکت هایمان و تحکیم استقلال اقتصادیمان از آمریکا برای ما مهم است.

 

پیشتر روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داده بود که این نهاد اروپایی از یک نظام اعتباری برای تسهیل پرداخت های مربوط به تبادلات کالا میان ایران و اروپا استفاده می کند؛ به شکلی که نیاز به تراکنش مالی با بانک های اروپایی نباشد.

 

به نوشته وال استریت ژورنال به نقل از دیپلمات ها، این نهاد از سوی آلمان و فرانسه تامین مالی می شود و به صورت مستقیم تحت مالکیت دولت های اروپایی مشارکت کننده است تا از تحریم های احتمالی واشنگتن مصون بماند.

 

اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کرده است که بیش از ۱۰ کشور اروپایی در این سازوکار مالی مشارکت کنند و احتمالا با گذشت زمان کشورهای بیشتری از جمله چین به این گروه بپیوندند.

 

براساس این گزارش، مقام های اروپایی امیدوارند سازوکار مالی ویژه اروپا بتواند در نهایت با دریافت پروانه بانکی، به صورت رسمی یک نهاد اتحادیه اروپا شود.
ایرنا

یک شرکت نوپای فرانسوی ١۶ نفت‌کش رادار گریز ایران را ردیابی کرده است

به گزارش شرکت نوپا یا استارت-‌آپ فرانسوی “کِررُس*”، جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش به استفاده از نفت‌کش‌های رادار گریز برای مقابله با اِعمال تحریم‌های آمریکا متوسل می‌شود. این شرکت اخیراً ١۶ نفت‌کش رادار گریز ایران را ردیابی کرده است.

ادامه

ایران, تحریم, جهان, خبر, فرانسه

شرکت معروف بیمه “مونیخ ری” به فعالیت خود در ایران پایان داد

به دلیل دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران شرکت بیمه “مونیخ ری” به فعالیت خود در ایران خاتمه داد. این شرکت با “بیمه سامان” در بخش‌های اتکایی، انتقال فناوری و انتقال آموزش قرارداد امضا کرده بود.

ادامه

المان, امریکا, ایران, تحریم, جهان, خبر