وزارت خارجه روسیه: مسکو F-۱۶ در اوکراین را به عنوان حامل سلاح‌های هسته‌ای در نظر می‌گیرد

وزارت خارجه روسیه ارسال جنگنده‌های F-۱۶ آمریکا به اوکراین را تهدید هسته‌ای تلقی می‌کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه هواپیما‌های F- ۱۶ ساخت آمریکا در اوکراین را به عنوان حامل تسلیحات هسته‌ای در نظر خواهد گرفت. این وزارتخانه یادآوری کرد که انتظار می‌رود F- ۱۶ در آینده نزدیک در ... وزارت خارجه روسیه: مسکو F-۱۶ در اوکراین را به عنوان حامل سلاح‌های هسته‌ای در نظر می‌گیرد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, ناتو

مدودف؛ به‌مداخله نظامی غرب در‌ جنگ، خارج از خاک اوکراین پاسخ می‌دهیم

معاون شورای امنیت روسیه به اظهارات برخی مقامات غربی درباره اعزام نظامیان این کشورها برای مشارکت در جنگ اوکراین واکنش نشان داد. به گزارش ایسنا، «دیمیتری مدودف» رییس‌جمهور پیشین روسیه و معاون شورای امنیت روسیه امروز (دوشنبه) گفت اعزام نظامیان غربی به اوکراین متضمن ورود مستقیم این کشورها به جنگ است که روسیه مجبور خواهد ... مدودف؛ به‌مداخله نظامی غرب در‌ جنگ، خارج از خاک اوکراین پاسخ می‌دهیم

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنایات جنگی, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, فرانسه, ناتو

اولین گروه از نیروهای رزمی فرانسه در اوکراین مستقر شدند

براساس گزارش‌ها، فرانسه اولین گروه از نیروهای خود را به طور رسمی به اوکراین اعزام کرد. آنها در حمایت از تیپ مکانیزه ۵۴ مستقل اوکراین در «اسلاویانسک» مستقر شده‌اند. به گزارش ایسنا، وب‌سایت «ای‌پی‌ای» به نقل از «ایژیا تایمز» گزارش داد سربازان فرانسوی از هنگ ۳ پیاده‌نظام فرانسه که یکی از عناصر اصلی لژیون خارجی ... اولین گروه از نیروهای رزمی فرانسه در اوکراین مستقر شدند

ادامه

آمریکا, انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه, ناتو

غرب به شکست قطعی اوکراین اعتراف کرد

کمک های اضافی غرب تنها منجر به کشته شدن بیشتر نظامیان در صفوف نیروهای مسلح اوکراین خواهد شد و به اوکراین کمکی نخواهد کرد، زیرا اوکراین بهرحال شکست خواهد خورد. به گزارش اسپوتنیک، اولا تونندر، دانشمند علوم سیاسی نروژی در مقاله‌ای برای وب سایت Steigan نوشت که ادامه درگیری‌ها در اوکراین منجر به از دست ... غرب به شکست قطعی اوکراین اعتراف کرد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, شرق افریقا, غرب, گزارش, ناتو, نروژ

انهدام انبار پهپادی اوکراین در خارکوف به دست نیروهای روسیه

منابع روسی به دستاوردهای جدید ارتش این کشور علیه نیروهای اوکراینی در جبهه‌های جنگ اشاره کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از انهدام انبار مهمات وابسته به نیروهای اوکراینی در کراسنوارمیسکی خبر دادند. منابع روسی به انفجار و انهدام کامل این انبار مهمات اشاره کردند. از سوی دیگر نیروهای ... انهدام انبار پهپادی اوکراین در خارکوف به دست نیروهای روسیه

ادامه

آلمان, آمریکا, انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, غرب, ناتو

رزمایش ناتو در نروژ علیه مسکو برنامه‌ریزی شده است

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که رزمایش ناتو با عنوان «تریدنت جونچر-۲۰۱۸» که در نروژ آغاز شده، علیه مسکو برنامه ریزی و به اجرا درآمده است.

 

در بیانیه وزارت خارجه روسیه خاطرنشان شده است: رزمایش ناتو روز پنجشنبه در خاک نروژ، دریای بالتیک و بخش شمالی اقیانوس اطلس آغاز شد و در آن نیروهای کشورهای عضو ناتو و کشورهای شریک این سازمان شامل فنلاند و سوئد اقدامات دفاعی و مهم تر از آن عملیات تهاجمی در خشکی، دریای و هوا و نیز فضای سایبری تمرین می کنند.

 

در بیانیه گفته شده است: به رغم تلاش های مقام های ناتو و کشورهای عضو آن برای اینکه چنین تحرکاتی صرفا اقدام دفاعی قلمداد شود اما بدیهی است که این رزمایش تهاجمی و ضدروسی است.

 

وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه آورده است: در واقع در چارچوب رزمایش تریدنت جونچر- ۲۰۱۸ آخرین طراحی های کارشناسان نظامی ناتو برای بازداشتن نظامی روسیه در شرایط آب و هوایی مشابه با روسیه به اجرا درآمده است.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: اطلاعاتی که طرف مقابل در شورای روسیه-ناتو و در کنفرانس مطبوعاتی سازمان امنیت و همکاری اروپا در وین در اختیار ما قرار داده است، نگرانی ها را برطرف نمی کند؛ بویژه اینکه شمار نیروهای شرکت کننده در این رزمایش به ۵۰ هزار نفر افزایش یافته است و ناو هواپیمابر اتمی و گروه ضربتی نیروی دریایی آمریکا نیز در آن شرکت دارد.

 

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود خاطرنشان کرده است: برخی از بخش های این رزمایش در ۲۰۰ کیلومتری روسیه در حال برگزاری است.

 

گفتنی است، رزمایش تریدنت جونچر-۲۰۱۸ بزرگترین رزمایش ناتو از زمان جنگ سرد است که از دیروز در نروژ و با حضور نظامیان ۳۱ کشور عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی آغاز شده است.

 

این رزمایش در منطقه ای میان دریای بالتیک تا کشور ایسلند برگزار می شود و حدود ۵۰ هزار نیرو، ۲۵۰ هواپیما و ۱۰ هزار تانک، کامیون و خودرو در آن حضور دارند.

ایرنا

رئیس جمهوری فنلاند: روسیه تهدیدی برای هلسینکی بشمار نمی‌رود

به گزارش خبرگزاری «نووستی»، “سائولی نینیسته” رئیس جمهوری فنلاند اعلام کرد که تهدیدی از جانب روسیه نمی‌بیند، برای اینکه درک می‌کند که این کشور دلیلی برای حمله به فنلاند ندارد.

ادامه

جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, فنلاند, ناتو